کشتار مردم از هر دو سو باید متوقف و به این جنگ فاجعه‌بار پایان داده شود / اطلاعيه

در تمام این ٧٥ سال گامی در جهت اجرای آن بر نداشته اند و نه تنها کوششی برای اجرای قطعنامه‌ها نکرده‌اند، بلکه در تمام این دهه‌ها با پشتیبانی از اقدامات دولت اسرائیل  که حاصلی جز نادیده گرفتن مصوبات و قطعنامه‌های بین‌المللی در مورد حقوق مردم فلسطین نداشته است، راه  سرکوب، کشتار، آوارگی و بی‌خانمانی مردم فلسطین را هموار کرده‌اند.

اطلاعيه سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

کشتار مردم از هر دو سو باید متوقف و به این جنگ فاجعه‌بار پایان داده شود!

بار دیگر جنگ در سرزمین‌های اشغالی بین دولت اسرائیل و مردم فلسطین  شعله ور شده است.  درگیری‌ها با شکستن  غافلگیرانه دیوار حفاظتی مرز نوار غزه و تهاجم وسیع نیروهای نظامی «حماس» به شهرک‌های یهودی‌نشین و «کیبوتص»های جوار غزه آغاز شد. نیروهای حماس در این حمله، مردم و غیرنظامیان شهرک‌ها را به رگبار بسته و در یک کشتار وحشیانه و کور بیش از ١٢٠٠ اسرائیلی، زن و مرد و کودک را کشتند، چند هزار زخمی و مجروح بجا گذاشتند و بیش از  صد نفر را به گروگان گرفته و به غزه بردند.

حکومت اسرائیل در پاسخ این حمله بلافاصله، غزه را محاصره کامل کرده، آب و برق و گاز را بر روی مردم بسته و دست به بمباران غزه زده است.  در طول هفت روزگذشته،  بمباران مناطق مسکونی غزه  تا کنون بیش از ٢٣٠٠ کشته (از جمله ٧٣٠ کودک)  و هزاران مجروح بدنبال داشته است. همزمان چند صدهزار فلسطینی ساکن این منطقه ناگزیر به ترک خانه و فرار به سمت جنوب غزه شده‌اند.

این اولین درگیری و جنگ خانمانسوز بین اسرائیل و فلسطین نیست و آخرین هم نخواهد بود. تا زمانی که اسرائیل حقوق حقه مردم فلسطین را به رسمیت نشناسد و به سیاست آپارتاید نژادی و مذهبی علیه مردم فلسطین، اشغال زمین‌های فلسطینی و ادامه شهرک سازی در مناطق اشغالی، بی‌خانمانی این مردم  و کوچ و آوارگی و در یک کلام به سلب حقوق مردم فلسطین ادامه دهد، جنگ ادامه خواهد یافت. همچنان که ٧٥ سال است ادامه دارد. در چنین شرائطی نیروهای مذهبی افراطی و ارتجاعی همچون «حماس»، «جهاد اسلامی» و .. از استیصال و درماندگی و بیچارگی مردم فلسطین استفاده کرده و به عنوان مدافعین و پشتیبانان  حقوق مردم فلسطین وارد صحنه شده و تلاش می‌کنند تا برای خود سهمی از این بن بست دست و پا کنند. طی سالهای گذشته جمهوری اسلامی نیز با پیشتیبانی از جهاد اسلامی، حماس و دیگر جریانات ارتجاعی، عملا به مبارزات مردم فلسطین ضربه زده است. 

دولت‌های دست‌راست افراطی اسرائیل در سال‌های گذشته با پیشبرد سیاست «حل مسئله فلسطین» بدون فلسطینی‌ها، دامه شهرک سازی در مناطق اشغالی و از جمله  طرح «پیمان ابراهیم» که تلاشی است برای برقراری روابط عادی با کشورهای عربی و منطقه بدون آن که امتیازی در مورد حل مسئله فلسطین به اعراب بدهند، عملا  سیاست نادیده گرفتن و حذف مردم فلسطین را دنبال می‌کند. سیاستی که مورد حمایت آمریکا و همپیمانانش و حکومتهای عربی هم هست. این سیاست هم زمان موقعیت نیروهای ارتجاعی حماس، جهاد اسلامی و حزب الله وابسته به جمهوری اسلامی ایران را نیز بیش از گذشته تضعیف می‌کند. حمله حماس به اسرائیل تلاشی برای باز یافتن موقعیت خود در میان مردم فلسطین، و بویژه غزه است .

دولت راست افراطی اسرائیل نیز در شکل‌گیری و ادامه حیات این گروه‌های ارتجاعی نقش داشته و همواره خواهان بقای آنها بوده است . چرا که با تکیه بر اقدامات وحشیانه و غیر انسانی همچون کشتار غیرنظامیان یهودی در جوار نوار غزه، بمباران و کشتار مردم فلسطین را توجیه کرده و پشت سر این اقدامات، سیاست پاکسازی قومی خود را پیش می‌برد. دولت راست افراطی اسرائیل و حماس دو روی یک سکه هستند.

از زمان تصویب «طرح تقسیم فلسطین» به دو کشور فلسطین و اسرائیل ، قطعنامه ۱۸۱، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ١٩٤٧،  تا کنون مسئله «فلسطین» همچنان یکی از مسائل بحران‌ساز منطقه خاورمیانه است. اگر چه  کشورهای عرب در آن زمان به این قطعنامه رای ندادند، ولی قدرت‌های جهانی و کشورهای اروپائی که طراح و پشتیبان این قطعنامه بودند، در تمام این ٧٥ سال گامی در جهت اجرای آن بر نداشته اند و نه تنها کوششی برای اجرای قطعنامه‌ها نکرده‌اند، بلکه در تمام این دهه‌ها با پشتیبانی از اقدامات دولت اسرائیل  که حاصلی جز نادیده گرفتن مصوبات و قطعنامه‌های بین‌المللی در مورد حقوق مردم فلسطین نداشته است، راه  سرکوب، کشتار، آوارگی و بی‌خانمانی مردم فلسطین را هموار کرده‌اند.

رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی که أساسا مشروعیت خود را در داخل کشور از دست داده است، اکنون برای فلسطین اشک تمساح می‌ریزد و همزمان از کشتار غیرنظامیان اسرائیل ابراز شادمانی می‌کند. این رژیم نه تنها با حمایت از جریانات مذهبی ارتجاعی، بلکه با طرح و تبلیغ گسترده یهودی‌ستیزی و ماجراجوئی در سطح منطقه در عمل موقعیت حق‌طلبانه فلسطينيان را تضعیف نموده و علاوه بر آن، به واسطه سیاست‌ها و اقدامات خود خطر گسترش جنگ در منطقه را افزایش داده که تبعات فاجعه‌بار احتمالی آن نیز می‌تواند گریبانگیر مردم سرزمین ما و کل منطقه شود.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران کشتار مردم بیگناه و غیرنظامیان یهودی و فلسطینی را محکوم کرده و خواهان پایان دادن به جنگ می‌باشد. توقف سریع جنگ، قطع بمباران غزه، به ویژه بمباران بیمارستان‌ها و مراکز امداد رسانی، گشودن آب و برق و گاز بر روی مردم غزه، اجازه ورود گروه‌های پزشکی و تجهیزات لازم برای رسیدگی به  مجروحین بمباران‌ها و آغاز مذاکره برای آزادی گروگان‌ها، گام‌های اولیه برای پایان دادن به کشتار انسانهای بیگناه می‌باشد.

ما بر این باوریم که برای حل بنیادی مسئله «فلسطین» جامعه جهانی می‌تواند کشور اسرائیل را وادار به پذیرش قطعنامه‌های سازمان ملل در رابطه با حقوق مردم فلسطین و تشکیل دو کشور مستقل کند. تا زمانی که جامعه جهانی بطور جدی و مسئولانه از تشکیل دو کشور مستقل  پشتیبانی نکند، این جنگ پایان نخواهد یافت و به بهانه‌های مختلف شعله‌های آن سر خواهد کشید و مردمان بیگناه تنها قربانیان ان خواهند بود.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

٢٣ مهر ١٤٠٢ – ١٥ اکتبر ٢٠٢٣