اطلاعيه مشترک در محکوميت حمله موشکی رژيم به اقليم کُردستان

همبستگی فراگیر برای آزادی و برابری در ایران و کنگره ملیتهای ایران فدرال، حمله به اقلیم کردستان و کشته شدن شهروندان مدنی توسط سپاه پاسدران انقلاب اسلامی را بشدت محکوم میکند و از مردم ایران میخواهد به پروپاگاندای رژیم جمهوری اسلامی توجه نکنند

اطلاعيه مشترک دو ائتلاف سياسی :

حمله موشکی رژیم ایران به اقلیم کُردستان را محکوم می کنیم

شب ٢٥ دیماه ١٤٠٢ سپاه تروریستی پاسداران انقلاب اسلامی دهها موشک را به اربیل پایتخت اقلیم کردستان عراق شلیک کرد.

در حمله این گروه تروریستی ٥ شهروند اقلیم کردستان را که همگی عضو یک خانواده بودند، کشته و چند نفر از اعضاء همان خانواده زخمی شده اند.

سپاه پاسداران در سه بیانیه که بعد از حمله موشکی صادر کرد، ادعا کرد به مراکز موساد سازمان امنیتی اسرائیل در اقلیم کردستان حمله کرده است و در حالی که حمله موشکی سپاه منزل مسکونی “پِشره‌و دزه‌یی” بازرگان کرد را هدف قرار داده بود و طی این حمله “پِشره‌و” و سه عضو از خانواده‌اش کشته شدند.

حمله موشکی ٢٥ دیماه ١٤٠٢ دومین حمله موشکی جمهوری اسلامی به اقلیم کردستان است که در آن منازل بازرگانان کرد مورد حمله قرار میگیرد و ادعا میشود مرکز فرماندهی سازمان موساد بوده است. برای اثبات غلط بودن این ادعا جمهوری اسلامی لازم است گفته شود جدا از اینکه همه کشته و زخمی‌‌ها اعضاء یک خانواده بوده‌اند و در بین آنها سه کودک خردسال وجود دارد، یکی از کشته شدگان نوزادی ١١ ماهه به اسم ژینا است. ژینا ١١ ماهه به نشانه احترام خانواده دزه‌یی به جنبش ژینا در ایران به این اسم نامگذاری شده است.

جمهوری اسلامی به موازات آشوب در منطقه از طریق گروههای نیابتی، حشدالشعبی، حماس، حزب‌الله و حوثی، در تلاش است شکست‌های داخلیش را لاپوشانی کند، و با حمله به اقلیم کردستان هم در سیاست مستقل اقلیم، و عراق دخالت کرده و هم ناقض قوانین بین‌المللی و حق حاکمیت اقلیم کردستان شده است؛ مسلما سردرگمی جامعه جهانی در برخورد با جمهوری اسلامی خود به آشوب زایی جمهوری اسلامی در منطقه کمک می‌کند.

همبستگی فراگیر برای آزادی و برابری در ایران و کنگره ملیتهای ایران فدرال، حمله به اقلیم کردستان و کشته شدن شهروندان مدنی توسط سپاه پاسدران انقلاب اسلامی را بشدت محکوم میکند و از مردم ایران میخواهد به پروپاگاندای رژیم جمهوری اسلامی توجه نکنند و حمله مذکور یکی از جنایتهای رژیم است و هیچ ربطی به انفجار کرمان ندارد.

کنگره ملیتهای ایران فدرال

همبستگی فراگير برای آزادی و برابری در ايران

چهارشنبه ۲۷ دیماه ۱۴۰۲ /  ۱۷ ژانویه ۲۰۲۴