آنچه باقی ماند: نمایشگاهی از آثار به‌جامانده جانباختگان چهار دهه جنایت در جمهوری اسلامی، استکهلم – سوئد

شورای انقلابی دادخواهان و کارزار حقوق بشر ایران برگزار می‌کند:

‏”به یاد آر”

ما، جمعی از خانواده‌های دادخواه، نمایشگاهی از آثار به‌جامانده از عزیزان‌مان که توسط جمهوری‌اسلامی در این ۴۴ سال به قتل رسیده‌اند، در روز شنبه ۹ سپتامبر ۲۰۲۳ از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در «مرکز فرهنگی ABF» در شهر استکهلم سوئد، برپا خواهیم کرد.

‏در نمایشگاه «آنچه باقی ماند»، یادبودهایی مانند عکس‌، نامه‌، دست‌نوشته‌ و وصیت‌نامه‌های جان‌باختگان راه آزادی که همگی نمادهایی از مبارزه و ایستادگی آن‌ها و نیز مظهر مقاومت خانواده‌های دادخواه‌شان است، به نمایش گذاشته می‌شود.

‏آثار به‌جامانده از این قهرمانان، پرده از حقایق و جنایات هولناک جمهوری‌اسلامی در زندان‌های ایران برمی‌دارد. همچنین تصویری شفاف از روند مبارزه و مقاومت پیوسته‌ای که مردم ایران در برابر رژیم جمهوری‌اسلامی داشته‌اند، به ما نشان خواهد داد. با دیدن آثار نمایشگاه، فهم دقیق‌تری از پیشینه و خواستگاه‌ شعار «زن، زندگی، آزادی» که حاصل سیرِ تکاملی آزادی‌خواهی، عدالت‌جویی و دادخواهی ایرانیان است، دست‌پیدا خواهیم کرد.

‏همچنین لازم به ذکر است که هم‌زمان این رویداد به شکل مستند‌گونه به بخشی از ابعاد جنایات جمهوری‌اسلامی در دهه ۱۳۶۰ و نیز اهمیت محاکمه «حمید نوری»، به عنوان یکی عاملین آن جنایات هولناک، می‌پردازد، و بر اهمیت «عدالت جهانی» در پیش‌برد مبارزه برای جهانی عادلانه و دموکراتیک تاکید می‌کند.

‏مسیر دادخواهی منتظر قدم‌های تک‌تک ماست. حضور شما به هموار شدن این راه کمک می‌کند.

‏با سپاس؛

‏شورای انقلابی دادخواهان و کارزار حقوق بشر ایران

‏جزئیات رویداد:

‏تاریخ: شنبه ۹ سپتامبر 2023

‏زمان: ۲ تا ۵ بعد از ظهر

‏محل برگزاری:

ABF Stockholm, Sveavägen 41