برگزاری ششمين  کنگره سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران

کنگره ششم بعد از بحث حول تحولات سياسی و رئوس مواضع و سياست های سازمان، قطعنامه پيشنهادی کميته تدارک کنگره را با تغييراتی به تصويب رساند. هم چنين در زمينه بحث ائتلاف ها و اتحاد ها با عطف توجه به تحولات چند ساله اخير در صف بندی های سياسی و بلوک بندی اپوزيسيون، قطعنامه ای را به تصويب رساند

اطلاعيه هيات رئيسه کنگره ششم سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

در مورد برگزاری ششمين  کنگره سازمان

ششمين کنگره سازمان طي روز هاي ۱۹، ۲۰ و ۲۱ تيرماه برگزار شد. دستور کار اين کنگره علاوه بر ارزيابي از اوضاع سياسي و تحولات دو ساله گذشته، ارزيابي مجدد از سياست هاي سازمان در عرصه ائتلاف ها و اتحاد ها و هم چنين بحث در مورد تغييرات در ساختار تشکيلاتي و تجديد نظر در امر سازماندهي با مد نظر قرار دادن تجارب جديد در اين عرصه بود.

کنگره ششم بعد از بحث حول تحولات سياسي و رئوس مواضع و سياست هاي سازمان، قطعنامه پيشنهادي کميته تدارک کنگره را با تغييراتي به تصويب رساند. هم چنين در زمينه بحث ائتلاف ها و اتحاد ها با عطف توجه به تحولات چند ساله اخير در صف بندي هاي سياسي و بلوک بندي اپوزيسيون، قطعنامه اي را به تصويب رساند که با توجه به تجارب تاکنوني و با بهره گيري از دستاورد های مثبت آن ها، ادامه تلاش در عرصه سازمان دادن به يک ائتلاف وسيع و مشارکت فعال در روند يک حرکت گسترده برای شکل دادن به آلترناتيو  جمهوريخواه، لائيک و دمکرات در برابر جمهوری اسلامی را در دستور کار سازمان قرار مي دهد و هم چنين همزمان کوشش براي سامان دادن به فعاليت هاي نيروهاي چپ در دفاع از اهداف برنامه اي شان و در جهت تقويت نقش نيروهاي چپ در تحقق بخشيدن به يک آلترناتيو جمهوريخواه را جزو برنامه کار سازمان در اين عرصه مي داند.

کنگره ششم بعد از بحث حول مسائل تشکيلاتي و مباحثي که براي تغييرات در عرصه ساختار و سازماندهي تشکيلات ارائه شده بود، بحث در اين عرصه را ناکافي تشخيص داده و با خودداري از تصويب قطعنامه ارائه شده در اين زمينه، عملا به ادامه بحث در اين مورد راي داد.

کنگره ششم در پايان کار، به دليل عدم وجود داوطلبين در حد لازم و نيز به علت فرصت زماني اندک براي بحث و تبادل نظر کافي، از انتخاب کميته مرکزي آتي سازمان باز ماند و با صدور قراري به هيات رئيسه کنگره ماموريت داد تا ضمن اداره امور سازمان، حداگثر تا سه ماه ديگر زمينه انتخاب کميته مرکزي آتي سازمان را فراهم آورده و اين انتخابات را در فرصت مناسب انجام دهد.

در کنگره ششم سازمان علاوه بر اعضا هم چنين تعداد زيادی از دوستان و همکاران نزديک سازمان نيز حضور و در مباحث کنگره شرکت فعال داشتند.

هيات رئيسه کنگره ششم

سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران

۲۶ تيرماه ۱۳۸۳

١٦ ژوئيه ٢٠٠٤