قاسم سلیمانی یک جنایت‌کار حرفه‌ای علیه بشریت بود به‌حدی‌که مراسم‌هایش هم قربانی می‌گیرد

ديدگاه

فارغ از این‌که گروه داعش مسئولیت انفجارهای کرمان را به عهده گرفته اما، وقوع مرگ‌بارترین حمله این چنینی در سال‌گرد فرمانده‌ای که همه نهادها و مقام‌های حکومتی به‌طور شبانه‌روز او را ستایش می‌کنند و از او اسطوره و قهرمان می‌سازند و به نامش کتاب می‌نویسند، تمبر می‌زنند و فیلم می‌سازند پس چگونه نمی‌توانند امنیت مراسم‌های او را تامین کنند؟!

بهرام رحمانی
bahram.rehmani@gmail.com

قاسم سلیمانی یک جنایت‌کار حرفه‌ای علیه بشریت بود به‌حدی‌که مراسم‌هایش هم قربانی می‌گیرد!

روز چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ – ۳ ژانویه ۲۰۲۴، دو انفجار در چهارمین مراسم سال‌گرد قاسم سلیمانی در کرمان ده‌ها کشته بر جای گذاشته است. مقام‌های جمهوری اسلامی ایران می‌گویند انفجارها بمب‌گذاری و اقدامی «تروریستی» بوده است. معاون ابراهیم رئیسی عوامل اسرائیل را مسئول دانسته است.

روز چهارشنبه چهارمین سالگرد کشته‌شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس بود. سلیمانی هنگام خروج از فرودگاه بغداد با شلیک راکتی از یک پهپاد آمریکایی کشته شد. همراه او شمار دیگری از مسئولان گروه‌های شیعی عراق نیز کشته شدند.

رهبر و سایر مقامات جمهوری اسلامی به گرفتن «انتقام سخت» تاکید ورزیدند. اما به جای این که انتقام سخت قتل سردار آدم‌کش‌شان را از آمریکا بگیرند، اما طبق معمول از انسان‌های بی‌گناه انتقام گرفتند.

شلیک دو موشک به هواپیمای مسافربری در ۱۸ دی ۱۳۹۸ یکی از فجیع‌ترین و ضدانسانی‌ترین جنایات توسط جمهوری اسلامی است. این جنایت هولناک که منجر به مرگ ۱۷۷ انسان بی‌گناه شد، هرگز نه در ایران و نه توسط مردم جهان فراموش نخواهد شد. این یک جنایت بزرگ تاریخی بود. جنایتی بی‌سابقه که توسط بالاترین مقامات حکومت برنامه‌ریزی شد و توسط فرماندهان سپاه به اجرا درآمد.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، و فرمانده سپاه پاسداران در مراسم تشییع جنازه کشته‌شدگان انفجارهای اخیر کرمان، آمریکا را تهدید کردند.

صبح امروز جمعه ۱۵ دی-پنجم ژانویه، تجمعی در مصلای کرمان برای تشییع قربانیان این انفجارها برگزار شد و ابراهیم رئیسی با سفر به کرمان در این مراسم شرکت کرد.

ادامه :

نسخه‌ی کامل پی‌دی‌اف