حمله به نشریات و بازداشت روزنامه نگاران را محکوم می کنیم

حمله به روزنامه ها و نشریات و بازداشت روزنامه نگاران نشاندهنده ترس و وحشت حکومت از هر گونه اطلاع رسانی ولو کنترل شده از اوضاع وخیم کشور است. ترس از برآمد جنبش اعتراضی جدید با شعار نان و آزادی است. این اعتراضات است که حکومت را چنین به وحشت انداخته است. هر نوع اطلاع رسانی در این شرایط که حکومت در آن گرفتار شده است، برای آرامشی که می خواهند در زیر سرنیزه ها فراهم شود، مضر است.

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

حمله به نشریات و بازداشت روزنامه نگاران را محکوم می کنیم

طی چند روز گذشته حدود ۱۷ نفر روزنامه نگار بازداشت شده اند. وزارت اطلاعات رژیم، بعد از این یورش سناریوی نخ نما شده کشف شبکه جاسوسی جدید در مطبوعات را اعلام کرد. این اولین بار نیست که رژیم روزنامه ها را پایگاه دشمن و روزنامه نگاران را جاسوس اعلام می کند. این سناریو بارها اعلام شده است. بارها وبلاک نویسان، روزنامه نگاران و دست اندرکاران مطبوعات با این اتهام به زندان برده شده اند. هر گاه که حکومت قصد تشدید سرکوب را داشته است، این سناریو را از آستین بیرون کشیده است.کشور ما در شرائط دشواری قرار دارد. فقر و بیکاری بر زندگی بخش بزرگی از مردم حاکم شده است. اقتصاد کشور در بحرانی بی سابقه به سر می برد. تحریم های اقتصادی بین المللی نیز مزید بر علت شده اند. کارخانه ها یکی پس از دیگری بسته می شوند. ارتش بیکاران هر روز گسترده تر می شود. کارگران و مزدبگیرانی هم که کار می کنند، ماه ها از دریافت حقوق محروم هستند. با توجه به گرانی سرسام آور مایحتاج عمومی، دستمزدها دیگر کفاف حداقل زندگی را نمی دهند. بی ارزش شدن ریال در برابر ارزهای خارجی، ابعاد و گستره فقر در کشور را به بیشترین حد خود طی سی چهار سال گذشته رسانده است.در چنین شرائطی حکومت در تدارک برگزاری انتخاباتی نمایشی دیگر است. هنوز تجربه درگیری های خیابانی با معترضان زنده است. هنوز چند ماه به انتخابات مانده است اما رژیم از همین امروز شمشیر را بر خلاف دوره های قبل از رو بسته است تا همانها هم که از فیلترهای متعدد رژیم صلاحیتشان تائید می شود، لب به سخنی خلاف میل دستگاه ولایت نگشایند. حمله به روزنامه ها و نشریات و بازداشت روزنامه نگاران نشاندهنده ترس و وحشت حکومت از هر گونه اطلاع رسانی ولو کنترل شده از اوضاع وخیم کشور است. ترس از برآمد جنبش اعتراضی جدید با شعار نان و آزادی است. این اعتراضات است که حکومت را چنین به وحشت انداخته است. هر نوع اطلاع رسانی در این شرایط که حکومت در آن گرفتار شده است، برای آرامشی که می خواهند در زیر سرنیزه ها فراهم شود، مضر است.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران ضمن محکوم کردن دستگیری روزنامه نگاران، از همه احزاب سیاسی و نیروهای آزادیخواه کشور و نیز مدافعان حقوق بشر می خواهد که برای آزادی فوری بازداشت شدگان، و وادار نمودن رژیم به عقب نشینی، از هیچ تلاش و مبارزه ای دریغ نورزند.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

۱۲ بهمن ۱۳۹۱ – ۳۱ ژانویه ۲۰۱۳