نوروز بر همگان خجسته باد

نوروز ۱۳۹۲ در شرائطی فرامی رسد که سرکوب و استبداد هم چنان بر جامعه ما حاکم است. زندان ها پر از فعالان جنبش های اجتماعی اعم از زنان، کارگران، دانشجویان، دانشگاهیان، نیروهای مبارز ملیت های تحت ستم ایران، روزنامه نگاران، وکلا و مدافعان حقوق بشر است. اما علیرغم این، حکومت احساس آرامش چندانی نمی کند

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران به مناسبت فرارسيدن سال نو ١٣٩٢ :

نوروز بر همگان خجسته باد!

نوروز جشن فرارسیدن بهار و نوزائی طبیعت، عید باستانی کشورمان و آغاز بهار است. بهار طبیعت امسال نیز هم چون سالیان گذشته از پس زمستانی دیگر فرارسیده است. امسال نیز با آمدن بهار، شکفتن ها و رستن های بهاری بر سیمای طبیعت جلوه ای دیگر می بخشند و جهان چهره ای نو به خود می گیرد. مردم کشور ما هر سال روز اول بهار را جشن می گیرند و با سرور به پیشواز بهار می روند و امید و آرزوی تغییر و تحول در زندگانی اجتماعی خود را زنده می کنند.
نوروز امسال در شرائطی می رسد که سفره کارگران و زحمتکشان کشور ما امسال خالی تر از سال پیش است و با تشدید بحران مزمن اقتصادی و تحریم های بین المللی، بیکاری و فقر در جامعه را عمومی شده است. حداقل دستمزد کارگران به مراتب کم تر از خط فقری است که خود حکومت اعلام نموده است و روزی نیست که کارگران برای دریافت همین حداقل هم در این یا آن گوشه کشور گردهم نیایند و دست به اعتراض علیه دولت و سرمایه داران نزنند و خواستار پرداخت دستمزد های معوقه شان نشوند.
نوروز ۱۳۹۲ در شرائطی فرامی رسد که سرکوب و استبداد هم چنان بر جامعه ما حاکم است. زندان ها پر از فعالان جنبش های اجتماعی اعم از زنان، کارگران، دانشجویان، دانشگاهیان، نیروهای مبارز ملیت های تحت ستم ایران، روزنامه نگاران، وکلا و مدافعان حقوق بشر است. اما علیرغم این، حکومت احساس آرامش چندانی نمی کند. هم اینک صحبت از «فتنه» ای بزرگ تر از جنبش سال ۸۸ می کند که توده های معترض با حضور میلیونی خود در خیابان ها، پایه های حکومت را لرزاندند. فقر و بیکاری و بی آیندگی، توده های کارگر و زحمتکش را در تنگنا قرار داده است و حکومت به جای حل مشکلات اقتصادی مردم در تدارک سرکوب شورش های محتمل گرسنگان است.
پاسداران استبداد مذهبی با جوشش توده ها در دل جامعه مواجه اند و هر چند که با داس مرگ و شکنجه برای درهم شکستن اعتراضات مردم آماده اند، اما تلاش برای نان و آزادی در بطن جامعه نقش پر رنگی یافته است و نوید آن می دهد که زمستان استبداد رفتنی است و رهایی از فقر و نکبت استبداد مذهبی دور نیست.
با استقبال از بهار طبیعت، در همبستگی با تمام مبارزان راه آزادی و عدالت اجتماعی در کشورمان، دست در دست هم، به استقبال بهار برویم، نوروز را جشن بگیریم و امید به آزادی از زمستان دیکتاتوری و تبعیض و ستم را زنده نگاه داریم.
با درود به مبارزان در بند، یاد جانباختگان راه آزادی را، در گام های استوارمان علیه استبداد مذهبی حاکم گرامی داریم!

نوروز خجسته را به همگان تبریک می گوئیم.

هر روزتان نوروز ، نوروزتان پیروز!
کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

۳۰ اسفند ۱۳۹۱ – ٢٠ مارس ۲۰۱۳