حمله جنایتکارانه به اردوگاه مجاهدین خلق در عراق محکوم است

دولت شیعه نوری المالکی نیز با این اقدامات جنایتکارانه خود نشان می دهد که برای رضای خاطر حکومت جمهوری اسلامی از هیچ جنایتی دریغ نخواهد ورزید. ما تاکید می کنیم که اقدام ضد بشری مشترک حکومت ایران و عراق از بار مسئولیت سازمان ملل برای حفاظت جان پناهندگان در عراق و رهبری مجاهدین خلق در تخلیه کمپ اشراف کم نمی کند.

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

حمله جنایتکارانه به اردوگاه مجاهدین خلق در عراق محکوم است!

روز یکشنبه دهم شهریور ماه اردوگاه اشرف محل استقرار نزدیک به صد تن از اعضا و کادرهای سازمان مجاهدین خلق مورد حمله جنایتکارانه راکتی قرار گرفت و به مرگ دلخراش دهها تن از نیروهای مستقر در این پایگاه انجامید. این چندمین بار است که محل استقرار نیروهای مجاهدین خلق ایران وحشیانه مورد تهاجم قرار می گیرد و به مرگ تعدادی از اعضای این سازمان می انجامد.

تا کنون خبرنگاران و رسانه های مستقل امکان حضور در محل و انتشار گزارش پیدا نکرده اند. تنها منابع اصلی اخبار، مجاهدین و دولت عراق هستند. از تصاویری که توسط مجاهدین خلق منتشر شده است می توان متوجه ابعاد این کشتار شد. در تصاویری که وسیعا منتشر شده است عکس تعدادی از کشته شدگان در حالی که دستانشان بسته و به گلوله بسته شده اند، دیده می شود. دولت عراق نیز با اخباری ضد و نقیض تلاش می کند که از بار مسئولیت خود بکاهد. اما مجموعه شواهد تاکنونی نشان می دهند که این اقدام سازمانیافته و از پیش برنامه ریزی شده بوده است و می تواند فقط توسط دولت عراق و احتمالا با همکاری سپاه پاسداران صورت گرفته باشد. در امکان دخالت سپاه همین بس که بلافاصله طی بیانیه ای این حمله را به فرزندان “مجاهدان شهید عراقی” نسبت داد و ضمن تبریک به آنان و اظهار شادامانی نوشت: ” سپاه این انتقام الهی را از وعده های خداوند تبارک و تعالی می داند که در سالروز شهادت صالحان این امت، شهیدان رجایی و باهنر عنایت فرمود”.

انتخاب روز ده شهریور سالروز کشتار جنایتکارانه در زندانهای جمهوری اسلامی و سالگرد ترور رجائی و باهنر برای تهاجم به اردوگاه مجاهدین خلق، پیام روشنی است که دستگاه ولایت فقیه و نیروهای امنیتی و سپاهی به مردم جامعه می دهند و حضور و نفوذ خود را برای اعمال جنایتکارانه به رخ مردم کشورمان می کشند تا آنها را مرعوب و از پیگیری مبارزه برای تحقق خواسته هایشان، باز دارند. دولت شیعه نوری المالکی نیز با این اقدامات جنایتکارانه خود نشان می دهد که برای رضای خاطر حکومت جمهوری اسلامی از هیچ جنایتی دریغ نخواهد ورزید. ما تاکید می کنیم که اقدام ضد بشری مشترک حکومت ایران و عراق از بار مسئولیت سازمان ملل برای حفاظت جان پناهندگان در عراق و رهبری مجاهدین خلق در تخلیه کمپ اشراف کم نمی کند.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران ضمن ابراز انزجار از این کشتار وحشیانه، دولت عراق را مسئول اصلی این جنایت و مسئول حفظ جان نیروهای وابسته به مجاهدین خلق در دو کمپ اشرف و لیبرتی می داند. ما از همه سازمانها و احزاب سیاسی و نیروهای طرفدار آزادی می خواهیم که جدا از هر قضاوتی که نسبت به رهبری مجاهدین خلق دارند با تمام نیرو برای زیر فشار قرار دادن مقامات سازمان ملل برای خروج بدون قید و شرط و فوری مجاهدین خلق از عراق بکوشند.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ برابر سوم سپتامبر ۲۰۱۳