اطلاعيه : توقیف روزنامه آسمان را محکوم می کنیم

در این حکومت فقط فعالان سیاسی سرکوب نمی شوند، روزنامه نگاران و هر نهاد غیر حکومتی در معرض سرکوب قرار دارد. رئیس قوه قضائیه این حکومت از قوه قضائیه درکی چماقدارانه دارد. قوانین قضائی این حکومت نیز، بعضا مربوط به یش از هزار سال پیش است

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

توقیف روزنامه آسمان را محکوم می کنیم

هفته‌نامه تحلیلی-خبری آسمان درست یکهفته پس از فعالیتش به شکل روزنامه، توقیف شد. علت توقیف آن، انتشار مطلبی بود که در آن یکی از استادان دانشگاه در جمله ای به عنوان یک بیانیه در سال شصت اشاره کرده است که قانون قصاص را «عیر انسانی» خوانده بود. پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران در رابطه با این اقدام اعلام کرد: “با اعلام جرم سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه، روزنامه «آسمان» به دلیل انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی و توهین به مقدسات اسلامی توقیف شد”. همچنین مدیر مسئول روزنامه آسمان هم که روز پنجشنبه با اعلام جرم سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه برای ارائه پاره‌ای از توضیحات به این دادسرا مراجعه کرده بود، به زندان اوین منتقل شد.

در جمهوری اسلامی که بنا به ادعای مسئولان فریبکارش، آزادترین حکومت دنیاست، برای انتشار کوچکترین نظر مخالفی، یک روزنامه را با کلیه کارکنان آن، یک روزه بیکار می کنند. مدیران آن را به بند می کشند تا کسی جرات حرف زدن جز در تائید سرکوبگران حاکم، نداشته باشد. برای این حکومت همه آحاد و نهادهای مردمی موضوع “حق” چندان شناخته شده نیست. قبل از این که مساله “حق” مطرح باشد وظیفه جلو روی شهروندان و نهادهای مستقل و مدنی، گذاشته می شود. همه مردم موظفند مطابق میل حکومتیان حرف زده و بدان عمل کنند. ایران یکی از زندان های بزرگ روزنامه نگاران است. روزنامه هائی که با اجازه و با قانون جمهوری اسلامی شروع به کار می کنند به شکل فله ای تعطیل می شوند. در این حکومت فقط فعالان سیاسی سرکوب نمی شوند، روزنامه نگاران و هر نهاد غیر حکومتی در معرض سرکوب قرار دارد. رئیس قوه قضائیه این حکومت از قوه قضائیه درکی چماقدارانه دارد. قوانین قضائی این حکومت نیز، بعضا مربوط به یش از هزار سال پیش است. در این حکومت روزی نیست که برای ارعاب و ارشاد چند نفر به دلایل مختلف به دار مجازات آویخته نشوند. سرکوب تنها چیزی است که در این رژیم بدون تبعیض علیه هر صدای مخالفی در هر گوشه از این آب و خاک اعمال می شود.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران توقیف روزنامه آسمان را محکوم می کند و خواهان آزادی همه روزنامه ها و رفع محدودیت برای فعالیت های مطبوعاتی و روزنامه نگاران است. ما بر این باوریم که با این حکومت، جز با زبان زور نمی توان حرف زد. ازین روست که از همه سازما نهای سیاسی و فعالان مدافع آزادی می خواهیم که در برابر این سرکوبگری ها ساکت نمانند و به هر شکل و در هر سطح که می توانند علیه خودکامگی حکومت جمهوری اسلامی به پا خیزند.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ – ۲ فوریه ۲۰۱۴