اعدام شش زندانی کرد مصداق جنایت آشکار است

اعدام شش زندانی کرد، علیرغم درخواست های مکرر برای اعاده دادرسی در مورد آنها با توجه به وجود دلایل برای ابطال حکم بیدادگاه رژیم، نشاندهنده عزم جلادان حاکم برای دامن زدن به کشتار دیگر در زندان‌هاست. هم اکنون اخبار دیگر حاکی است که وضعیت تعداد دیگر از زندانیان کرد دیگر از جمله دو برادر علی و حبیب افشاری روشن نیست

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

اعدام شش زندانی کرد مصداق جنایت آشکار است!

صبح روز چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ شش تن از زندانیان سیاسی ـ عقیدتی کُرد  در زندان رجائی شهر کرج توسط ماموران حکومت اعدام شدند. جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی، هادی حسینی، کمال ملایی، صدیق محمدی و حامد احمدی به اتهام ترور ملا محمد شیخ الاسلام نماینده مجلس خبرگان حکومت محاکمه و در بیدادگاه حکومت به اعدام محکوم شده بودند.  واقعیت ها اما حاکی از آن است که اعدام شدگان بنا به اظهاراتی که از آن ها منتشر شده است، هنگام ترور نماینده نامبرده، دو ماه بود که در زندان بودند. ترور در شهریور ماه 1388 صورت گرفته بود و اعدام‌شدگان در خرداد آن سال بازداشت شده بودند. در واقع بازجویان حکومت به ضرب زور و شکنجه آنها را وادار به اقرار بر جرمی کرده‌اند که هر گز مرتکب نشده بودند.

 این اعدام‌های  جنایتکارانه در شرایطی انجام گرفت که خانواده های آنها با همراهی تعدادی از مخالفان اعدام از جمله نرگس محمدی تمام شب را در جلو درب زندان تحصن کرده بودند تا مانع اجرای این احکام غیرانسانی شوند. اما در ساعات اولیه بامداد با خبر وقوع اعدام ها و جنازه عزیزانشان مواجه شدند. اعدام شش زندانی کرد، علیرغم درخواست های مکرر برای اعاده دادرسی در مورد آنها با توجه به وجود دلایل برای ابطال حکم بیدادگاه رژیم، نشاندهنده عزم جلادان حاکم برای دامن زدن به کشتار دیگر در زندان‌هاست. هم اکنون اخبار دیگر حاکی است که وضعیت تعداد دیگر از زندانیان کرد دیگر از جمله دو برادر علی و حبیب افشاری روشن نیست.

اعدام در کردستان و خوزستان و بلوچستان و دیگر مناطق ملیت‌ها نشاندهنده عزم حکومت برای تشدید سرکوب ها در داخل همزمان با نرمش و سازش در خارج بر سر پرونده اتمی است.  باید هشیار بود  و نگذاشت که رژیم این بار بعد از سرکشیدن جام زهر اتمی دوباره برای جبران شکست خود به جنایات دیگری هم چون کشتار تابستان 67 در زندان ها دست بزند.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران اعدام شش زندانی کرد را مصداق بارز جنایت رسمی حکومت علیه مردم ایران می داند؛ خواهان پایان دادن به این اعدام‌ها و آزادی همه تمامی زندانیان عقیدتی و سیاسی است. ما نیروهای آزادیخواه و نهادهای حقوق بشری را به محکوم کردن این اعدام‌هاو اعتراض علیه سیاست‌های رژیم علیه مبارزات حق‌طلبانه ملیت‌های ایران فرا می‌خوانیم.

 کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

15 اسفند 1393 – 5 مارس 2015