در باره جنایت های اخیر ارتش اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین

به نظر ما این فاجعه هولناک جز با پایان اشغالگری و برقراری صلحی عادلانه متضمن تامین شرایط زیست و امنیت دو کشور اسرائیل و فلسطین چاره ای ندارد. مشکل فلسطین و اسرائیل ساخته دست قدرت های جهانی در یک معادله نا برابر تاریخی صورت گرفته و تنها با حمایت از حق مردم فلسطین و فشار بر اسرائیل برای به رسمیت شناختن این حق و برگرداندن آن به صاحبانش در مان خواهد شد.

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

در باره جنایت های اخیر ارتش اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین

از یک ماه پیش که گروهی از یهودیان افراطی تحت حفاظت و حمایت مستقیم نیروهای امنیتی و نظامی اسرائیل به قصد تصرف مسجد الاقصی وارد محوطه موسوم به حرم الشریف شدند، فلسطینی ها در برابر این تجاوز از خود مقاومت نشان دادند و مورد سرکوب وحشیانه قرار گرفتند، موج جدیدی از انتفاضه سراسر مناطق فلسطین اشغالی را فراگرفته است. به جز جنایت های ددمنشانه ای که هرشب و روز به دور از شاهد و دوربین و خبرنگار در گوشه و کنار فلسطین از جمله زندان ها و بازداشتگاه‌ها علیه مبارزان و معترضان به اشغالگری صورت می گیرد، این روزها با انتشار انبوهی از ویدئو، فیلم و عکس، اسناد جدیدی بر پرونده قطور جنایت جنگی دولت اشغالگر اسرائیل افزوده شد. برای نمونه در یکی از صحنه های ثبت شده مردی عرب با دستانی خالی در برابر سربازان اسرائیلی سرتا پا مسلح ، ایستاده ، و به حضور خشن آنان علیه مردم اعتراض می کند. یکی از سربازان او را به گلوله می بندد. داستانی به همین کوتاهی! تصاویر متعددی نشان دهنده آن است که افراد نقابدار اسرائیلی وارد صفوف معترضان پاسیفیست می شوند تا در موقعیت مناسب فعالین جوان را محاصره و غافگیر کرده ، دستگیر کنند یا حتی با شلیک گلوله از فاصله نزدیک به قتل برسانند. درنهایت خونسردی!

همزمان و به بهانه انفجار چند راکت از غزه که به گفته خود اسرائیلی ها در نقاط غیر مسکونی فرود آمده، بمب افکن های اسرائیلی مکررا مناطق مسکونی غزه را مورد تهاجم قرار داده و دها تن به شمول کودکان فلسطینی را به قتل رسانده اند. نتانیاهو در برابر اعتراضات گوناگون جامعه بین المللی با وقاحت از اقدامات ارتش و نیروهای امنیتی اسرائیل دفاع می‌کند و در عین شقاوت وعده می‌دهد که با هر وسیله ممکن به سیاست سرکوبگرانه خود در تحکیم سلطه اشغالگرانه ادامه خواهد داد.

ما بر این باوریم که این خبرهای هولناک نمی بایست در لابه لای سونامی جنگ و اقدامات خشونت باری که مردم منطقه را آماج قرار داده، کم رنگ جلوه کند. مردم آزادیخواه جهان به همانگونه که در برابر مصیبت های مردم سوریه، یمن و یا در برابر فاجعه شنبه سیاه ترکیه حساسیت نشان می دهند، می بایست به فاجعه انسانی درازمدتی که بیش از ۶۰ سال است دامنگیر مردم فلسطین شده است حساسیت نشان دهند. به نظر ما این فاجعه هولناک جز با پایان اشغالگری و برقراری صلحی عادلانه متضمن تامین شرایط زیست و امنیت دو کشور اسرائیل و فلسطین چاره ای ندارد. مشکل فلسطین و اسرائیل ساخته دست قدرت های جهانی در یک معادله نا برابر تاریخی صورت گرفته و تنها با حمایت از حق مردم فلسطین و فشار بر اسرائیل برای به رسمیت شناختن این حق و برگرداندن آن به صاحبانش در مان خواهد شد.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

۲۲ مهرماه ۱۳۹۴  –  ۱۴ اکتبر ۲۰۱۵