اول ماه مه، روز همبستگی کارگران جهان خجسته باد

اول ماه مه را جشن بگیریم و خجسته بداریم! جشنی همراه با مبارزه جویی آگاهانه! و گرامی بداریم یاد و خاطره همه مبارزان و کارگران پیشرو و گمنامی را که در راه بهروزی توده های کار و زحمت تلاش نموده  ودر این راه زندانی و شکنجه شده و بسیاری از آنان نیز جان شریف خود را در این راه نهادند.

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

اول ماه مه، روز همبستگی کارگران جهان خجسته باد

اول ماه مه (یازده اردیبهشت) امسال در حالی فرا میرسد که رژیم دژخیم حاکم بر میهنمان در بحرانهای متعددی به سر میبرد. بحران اقتصادی به عنوان حادترین بحرانی که گریبانگیر کشور است، طی سال پیش هر چه عمیق تر گردیده، رکود در صنایع کشور ادامه یافته و تورم و گرانی همچنان بیداد می ند. تنها طی فروردین ماه سال جاری و با افزایش سرسام آور نرخ دلار و سایر ارزها، و سقوط آزاد ارزش ریال، اجناس مورد نیاز توده های وسیع مردم نیز با گرانی چشمگیری مواجه گردید و اندک افزایشی که در میزان حداقل دستمزد به تصویب رسیده بود همچون برف در مقابل آفتاب تابستان بسرعت ناپدید گردیده و توان خرید کارگران و سایر زحمتکشان نسبت به سال پیش نیز کاهش بیشتری یافت. با همراهی تشکلهای دست ساز حکومت و درهماهنگی کامل با دولت و کارفرمایان بخش خصوصی، میزان افزایش حقوق ها سال1397 هیچ نسبتی با هزینه واقعی زندگی که قاعدتا می بایست بر اساس سبد معیشت تعیین شود، نداشته و  این در حالی است که پیشاپیش، میزان حداقل دستمزد چند برابر کمتراز آن چیزی بود که توسط تشکلهای مستقل کارگری و اقتصاددانان مستقل محاسبه  و تاکید گردیده بود.

بحرانهای سیاسی و رقابتهای جناحهای رژیم و ادامه ماجراجوییهای رژیم در منطقه نیز مزید بر علت گشته و بهمراه فساد ساختاری گسترده وبی لیاقتی کاربدستان حکومت، شرایط واوضاع نابسامان و طاقت فرسایی را بر کارگران و زحمتکشان میهنمان مستولی نموده است. در عین حال، سیاستی که حکومت جهل و جنایت  جهت برون رفت از این بحرانها در پیش گرفته چیزی نیست جز ادامه همان سیاستهای خانمان برانداز(نظیر خصوصی سازیهای گسترده، موقتی سازی هر چه بیشتر نیروی کار، و…) که در طول تمامی این سالها توسط همه دولتهای حاکم، چه «اصلاح طلب» وچه «اصولگرا» در جریان بوده است.

واکنش کارگران و زحمتکشان میهنمان به این شرایط غیرانسانی و با وجود سرکوب گستردهای که از طرف حکومت اعمال میشود، قابل توجه بوده است. هنوز مدت زیادی از شورشهای وسیع مردمی علیه فقر و بیداد در حدود هشتاد شهر و در پهنه کشور نگذشته است، شورش هایی که عمدتا متشکل از کارگران و زحمتکشان و بیکاران و جوانان شهری بود واساس و بنیان حکومت را به لرزه در آورد. هر چند که جنبش تودهای دی ماه گذشته به شدت سرکوب شد اما حتی شدت سرکوب نیز نتوانست باعث انفعال جنبش کارگران شاغل و بیکار علیه عدم پرداخت بموقع دستمزدها، ناامنی شغلی، بیکارسازیهاو… گردد و علیرغم تمام این سرکوبها، کارگران تن به تسلیم نداده اند وبا وجود اینکه این مرحله از مبارزات کارگری شکلی کاملا تهاجمی به خود نگرفته است، اما آشکارا میتوان نطفه های عمل آگاهانه و مبارزه هدفمند و طبقاتی را در بسیاری از این حرکتهای کارگری مشاهده نمود. اعتراضات و اعتصابات کارگران گروه ملی فولاد خوزستان، نیشکر هفت تپه، هپکو اراک، کارگران شهرداری های سراسر کشور ، کارگران پیمانی پتروشیمی، کارگران غیررسمی شرکت نفت، کارگران پالایشگاه ایلام و…. نمونه های از این حرکات هستند.

طبقه کارگر ایران در چنین شرایطی خود را آماده برگزاری اول ماه مه که نماد همبستگی طبقاتی است می کند. اول ماه مه روز جهانی کارگرن و زحمتکشان جهان است. روزی که طبقه کارگربا همبستگی و در صفوف فشرده به میدان مبارزه پای میگذارد و نشان میدهد که بدون همراهی وهمدلی، بدون اتحاد آگاهانه طبقاتی و بدون تشکل و سازماندهی مستقل و مبارزه یک پارچه، امکان رهایی از فقر و فلاکت و ستم سرمایه ناممکن است.

طبقه کارگرایران جهت برونرفت از منجلاب فقر و گرسنگی که ستمگران حاکم برآنان روا داشته اند، راهی جز مبارزه مداوم و آشتی ناپذیر و سازمانیافته و مستقل و تا سرنگونی نظام حاکم که سد راه  و مانع اصلی در راه رسیدن به زندگی بهتر و انسانی است ندارد!

راه رهایی و بهروزی کارگران و زحمتکشان میهن بی گمان، راهی پر پیچ وخم و نا هموار است که تنها با تلاش دوچندان و فداکاری مضاعف در راه ایجاد تشکل های مستقل و مبارز و سازش ناپذیرکارگری، که مهمترین ابزاردر این راه است ، هموار می گردد.

اول ماه مه را جشن بگیریم و خجسته بداریم! جشنی همراه با مبارزه جویی آگاهانه! و گرامی بداریم یاد و خاطره همه مبارزان و کارگران پیشرو و گمنامی را که در راه بهروزی توده های کار و زحمت تلاش نموده  ودر این راه زندانی و شکنجه شده و بسیاری از آنان نیز جان شریف خود را در این راه نهادند.

سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران که خود را جزء کوچکی ازصف مبارزاتی آرمانهای طبقه کارگر ایران میداند، ضمن حمایت و همراهی با مبارزات حق طلبانه کارگران و زحمتکشان میهنمان، فرا رسیدن  اول ماه مه را خجسته باد گفته و اعلام میدارد که در این راه همراه و همرزم  و در خدمت  مبارزات باقی خواهد ماند.

خجسته و پیروز باد اول ماه مه، روز همبستگی کارگران سراسر جهان!

سرنگون باد حکومت اسلامی جهل و جنایت

زنده باد سوسیالیزم

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

ارديبهشت ۱٣۹۷ –  27 آوريل 2018