پايان مضحکه تعيين جانشين رئيسی با دستکاری وسيع در ارقام مشارکت

“انتخاباتی” که دور نخست آن، یک هفته پیشتر، حضور کم‌سابقه مردم را تجربه کرد و دور دوم آن نیز بنا بر گزارش‌ها و تصاویر با مشارکت پایین مردم به پایان رسید.

نام پزشکیان به‌عنوان «رئیس جمهوری اسلامی» از سوی حکومت اعلام شد!

به نقل از voa: وزارت کشور جمهوری اسلامی نام مسعود پزشکیان را به عنوان نهمین «رئیس جمهوری اسلامی»، در پی رای‌گیری حکومتی برای جایگزینی ابراهیم رئیسی، اعلام کرد.
ستاد «انتخابات» صبح شنبه ۱۶ تیرماه مدعی شد که ۳۰.۵۳۰.۱۷۵ رأی را شمرده که مسعود پزشکیان ۱۶.۳۸۴.۴۰۳ رأی کسب کرده و سعید جلیلی ۱۳.۵۳۸.۱۷۹ رأی به دست آورده است.
این آمار و ادعای مشارکت نزدیک به ۵۰ درصدی درحالی اعلام می‌شود که مشاهدات پرشمار شهروند-خبرنگاران از ایران و سایر نقاط جهان از مشارکت پایین و خالی بودن حوزه های اخذ رای و تحریم گسترده این دوره از رای‌گیری حکایت دارد.

آمار اعلام شده توسط نهادهای امنیتی و دولتی جمهوری اسلامی همواره از سوی صاحب‌نظران با شک و تردید همراه بوده و شواهد مردمی و ویدیوهای منتشر شده نیز نشان‌دهنده مشارکت بسیار پایین مردم در رأی‌گیری جمهوری اسلامی برای تعیین جانشین رئیسی است.

به‌دنبال اعلام آمار ادعایی حکومت از میزان مشارکت، شمار زیادی از فعالان سیاسی، با توجه به مشاهدات خود و فضای سرد موجود در جامعه، جمهوری اسلامی را به عددسازی و مهندسی ارقام رأی‌گیری متهم کرده‌اند.

پیشاپیش هر دو دور رأی‌گیری اخیر، بسیاری از چهره‌ها، فعالان، سازمان‌ها و تشکل‌های سیاسی و مدنی همراه با شمار زیادی از زندانیان سیاسی، آن‌چه را جمهوری اسلامی «انتخابات» می‌نامد «سیرک» یا «نمایش» خوانده و خواستار تحریم آن شده بودند.

پیش‌تر جمعی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه ‌در بیانیه‌ای ضمن تحریم شرکت در رأی‌گیری، با اشاره به شرایط بسیار وخیم معیشتی کارگران که تحت سرکوب مستمر مواجه هستند و نیز برخوردهای فاجعه بار با زنان نوشتند: «هر دولتی با هر اسمی آمده، وضعیت را وخیم‌تر کرده است. همه این کاندیداها امتحان پس دادند و رفوزه شدند.»

همچنین جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران، با صدور بیانیه‌ای، بر لزوم تحریم رأی‌گیری تاکید و اعلام کرده بودند مهم‌ترین وظیفه‌ تمامی اقشار جامعه اندیشیدن به بهبود وضعیت ایران و عبور از نظام فعلی آن است.

انتخاباتی که دور نخست آن، یک هفته پیشتر، حضور کم‌سابقه مردم را تجربه کرد و دور دوم آن نیز بنا بر گزارش‌ها و تصاویر با مشارکت پایین مردم به پایان رسید.

به نقل از راديو فردا: با پایان شمارش آرای اکثریت صندوق‌های رای، وزارت کشور ایران مسعود پزشکیان را پیروز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد.

بر اساس اعلام وزارت کشور، در دور دوم مسعود پزشکیان توانست با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۱۵۷ رای در رقابت با سعید جلیلی کرسی ریاست جمهوری ایران را برای دوره‌ای چهار ساله از آن خود کند.

طبق این گزارش، سعید جلیلی نیز ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای کسب کرده است.

به گفته وزارت کشور ایران، در دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ نفر شرکت کردند.

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور میزان مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را ۴۹.۸ درصد اعلام کرد.

اذعان به “بازی” نمايش تعيين مهره مناسب :

به نقل از بی بی سی: محسن منصوری، رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی پیش از اعلام رسمی نتایج در حسابش در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار عکسی از رهبر جمهوری اسلامی تلویحا شکست را پذیرفته و نوشته: «پرچم به دست توست / جمع است خاطرم …».

با اعلام نتایج مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی مسعود پزشکیان، اصولگرایان واکنش‌های مختلفی به نتایج پیش از اعلام نهایی داشتند و برخی از آنها دیگری را عامل شکست معرفی کردند.

محسن منصوری، رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی پیش از اعلام رسمی نتایج در حسابش در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار عکسی از رهبر جمهوری اسلامی تلویحا شکست را پذیرفته و نوشته: «پرچم به دست توست / جمع است خاطرم …». امیرحسین ثابتی، نماینده تهران و از نزدیکان سعید جلیلی پیش از اعلام نتایج در حسابش در ایکس جمله‌ای از امام اول شیعیان را نقل کرده که « روزگار دو روز است ؛ روزى به كام تو و روزى به زيان تو. چون به كام تو بود، سرمست مشو و چون به زيان تو بود، غمناك مباش؛ زيرا هر دو مايه آزمايش توست.»

رضا پناهیان، فرزند علیرضا پناهیان، روحانی نزدیک به رهبر و حامی محمدباقر قالیباف، در پاسخ به آقای ثابتی نوشت: «توهم زدید، تخریب کردید، لجاجت کردید»، و حالا باید «حساب پس بدهید.»

اشاره‌ای به اینکه حامیان محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی،‌ دو نامزد اصولگرایان در دور اول انتخابات، جریان مقابل را به دلیل تن ندادن به ائتلاف و کناره گیری از کاندیداتوری عامل شکست می‌دانند.

محمد سعید احدیان از نزدیکان به محمدباقر قالیباف نیز که در دور اول انتخابات شکست خورد و گردونه رقابت خارج شد در حسابش در ایکس نوشته «انتخابات ۹۲ تکرار شد …. / به همین سادگی». اشاره آقای احدیان به تعدد نامزدهای اصولگرا در انتخابات سال ۱۳۹۲ است. در آن سال حسن روحانی در میان چند نامزد اصولگرا به پیروزی رسید.

جلیل محبی از چهره‌های روحانی اصولگرا و فعال در شبکه‌ اجتماعی ایکس هم با بیان مضمونی مشابه نوشت: «آقای سعید جلیلی دو بار انتخابات را به اصلاح‌طلبان تقدیم کرد…».

محمد مهدی همت هم که در مرحله اول انتخابات از مسئولان ستاد انتخاباتی قالیباف بود، در یادداشتی با انتقاد از عملکرد برخی چهره‌های اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری، آنها را عامل شکست «جبهه انقلاب» دانست.

آقای همت شکست اصولگرایان را محصول «لجبازی» آقای جلیلی و اطرافیانش اعلام کرد و نوشت: «اگر دکتر ‎قالیباف فداکاری نمی‌کرد و در صحنه باقی نمی‌ماند و کنار می‌کشید، همان دور اول کار تمام بود.»

مهدی محمد باقری از مسئولان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تهران هم شب گذشته با انتشار عکس امیرحسین ثابتی، حمید رسایی، علی‌اکبر رائفی‌پور، وحید اشتری و وحید جلیلی با هشتگ «نمی‌بخشیم» و «فراموش نمی‌کنیم» این افراد را عامل شکست اصولگرایان دانست.

آقای باقری نوشت: «اینها فقط رویای شما نبود، فرصت‌های ما بود که توی اجاق‌تان ریختید و سوخت! اجاق‌تان کور بود آقایان! از همان ابتدا معلوم بود و شما متوهمانه اصرار داشتید. با شما نیازی به نفوذ نیست، تحجّر شما برای تَکرار عقب‌ماندگی دهه ۹۰ کافی است. آنچه شما با سرمایه‌های نظام کردید شعله با جنگل نمی‌کند.»

حامیان آقای قالیباف و جلیلی،‌ دو نامزد اصولگرا در دور اول انتخابات، یکدیگر را برای ائتلاف نکردن سرزنش می‌کردند.