اهدای جایزه صلح نوبل به خانم نرگس محمدی را تبریک می گوئیم

پيام تبريک سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران به مناسبت اهدای جایزه صلح نوبل به خانم نرگس محمدی فعال حقوق بشر و فعال حقوق زنان و زندانی در بند

اهدای جایزه صلح نوبل به خانم نرگس محمدی را تبریک می گوئیم!

کمیته صلح نوبل، جایزه صلح سال ٢٠٢٣ را به نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و فعال حقوق زنان اهدا کرده است. این انتخاب در عین‌حال بیانگر تاثیر جهانی مبارزه زنان و دختران ایران در بیش از چهل سال گذشته با رژیم ضد مردمی و ددمنش جمهوری اسلامی، شناسائی  و همبستگی جهانی با جنبش «زن، زندگی، آزادی» و ارج گذاردن بر آن است 

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد می گوید: جایزه صلح نوبل که روز جمعه به نرگس محمدی کنشگر زندانی اعطا شد، نشان دهنده ادای احترام به تمام زنانی است که در راه مبارزه برای حقوق خود، آزادی، سلامتی و حتی جان خود را به خطر می‌اندازند.

نرگس محمدی بیش از دو دهه است که برای احقاق حقوق و آزادی های مردم، دمکراسی و حقوق بشر مبارزه می‌کند و در این راه بارها رنج زندان را به جان خریده است و هم اکنون نیز در زندان است.

ما دریافت این جایزه را به خانم محمدی و خانواده وی و مردم ایران و مبارزین راه آزادی و دمکراسی تبریک گفته و مطمئن هستیم که این جایزه پاداش استقامت و مقاومت زنان و مردان ایران در مقابل حکومت جمهوری اسلامی و برای رسیدن به آزادی و دمکراسی است و این راه همچنان ادامه دارد.

سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

١٦ خرداد ١٤٠٢ – ٨ اکتبر ٢٠٢٣