ادامه جمعه‌های اعتراضی در زاهدان زير چتر سرکوب و حشونت

وب سایت «حال وش» که در حوزه مسائل استان سیستان و بلوچستان فعالیت می کند، گزارش داد که نیروهای امنیتی و نظامی پس از برگزاری نماز جمعه در مسجد مکی زاهدان، به معترضان حمله و مسجد مکی را محاصره کردند.

voa: تصاویر و فیلم های منتشر شده در شبکه های اجتماعی، حاکی از ادامه جمعه‌های اعتراضی در زاهدان و نیز جمله نیروهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی به معترضان و محاصره مسجد مکی است

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی سعی داشتند تا وارد مسجد مکی شوند.

به نوشته حال وش، تعداد زیادی از معترضان با خشونت بازداشت شده اند و مسیرهای منتهی به مسجد مکی به شدت توسط نیروهای نظامی و امنیتی در حال کنترل است.

بر اساس برخی فیلم ها، معترضان شعار می دادند:‌ «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران.»

پیش از این نیز این شعار در سالیان اخیر از سوی معترضان در تظاهرات مختلف سر داده شده است.

به گفته «منابع» حال وش، «نیروهای نظامی و امنیتی با اتوبوس و خودروهای نظامی و شخصی در حال انتقال بازداشت شدگان که شماری از آنان مجروح شده اند، هستند.»

در این ارتباط، وب سایت کولبر نیوز به نقل از «منابع بلوچ» نوشت که نیروهای امنیتی و نظامی «اقدام به استفاده گسترده از گاز فلفل» علیه معترضان کردند.

ویدئوهای منتشر شده از زاهدان نشان می دهد که نیروهای امنیتی و نظامی حضور گسترده ای در شهر دارند و در برخی از مناطق درگیری بین مردم و نیروهای نظامی رخ داده است.

*

سايت اخبار روز با درج عکس زير نوشته است :

این کودک با بمب های اسرائیلی مجروح نشده است، اوباش حکومتی امروز در زاهدان او را به چنین روزی انداخته اند. ماموران امنیتی و لباس شخصی های حکومت به تظاهرات مسالمت آمیز مردم در زاهدان حمله بردند و آن ها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. منابع بلوچ از بازداشت دست کم ۲۱۰ نفر از جمله کودکان زیر ۱۸ سال خبر می دهند

حکومتی که برای کودکان غزه دل می سوزاند، با کودکان سرزمین خودش چنین می کند

در تاکتیک جدید نیروهای سرکوبگر به جای استفاده از آب از رنگ زرد برای شناسایی معترضان و بازداشتشان استفاده کرده اند.

طبق گزارشات منتشر شده درگیری در زاهدان همچنان ادامه دارد.

تا لحظه تنظیم خبر از هویت و تعداد دقیق این بازداشتیان اطلاعی در دسترس نیست اما منابع بلوچ در تلاش هستند تا تعداد دقیق و هویت بازداشت شدگان را احراز نمایند.

«مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه، چه رهبر» و «بسیحی، سپاهی، داعش ما شمایی» و « نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» از جمله شعارهایی بود که امروز در تجمع مردم زاهدان داده شد.