ترور یک وکیل کُرد ایرانی در اقلیم کردستان

سهراب رحمتی طی سالهای اخیر وکالت چندین پرونده کشتار، ترور، بمباران و اعمال خشونت توسط حکومت ایران در اقلیم کردستان را بر عهده داشت.

اطلاعيه مشترک دو ائتلاف سياسی

ترور یک وکیل کُرد ایرانی در اقلیم کردستان

آقای سهراب رحمتی، اهل بوکان، وکیل و مدافع حقوق بشر کُرد ایرانی و عضو سندیکای وکلای اربیل در اقلیم کردستان عراق در روز پنجشنبه توسط افراد وابسته به سپاه قدس مقابل منزل شخصی‌اش در اربیل مورد سوء قصد قرار گرفت. نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق تاکنون موفق به دستگیری ضاربان نشده‌اند. آقای رحمتی هم اکنون در بیمارستان اربیل بستری است.

مزدوران سپاه قدس در عراق علاوه بر ماجراجوئی‌های آتش افروزانه در خاورمیانه و حملات موشکی به پایگاههای آمریکا در منطقه بویژه در عراق و سوریه، پروژه ترور مخالفان ایرانی در اقلیم کردستان را همچنان به پیش می‌برند.

سهراب رحمتی طی سالهای اخیر وکالت چندین پرونده کشتار، ترور، بمباران و اعمال خشونت توسط حکومت ایران در اقلیم کردستان را بر عهده داشت. از آن جمله می‌توان به پرونده بمب گذاری در مقر حزب دمکرات کردستان در تاریخ ٣٠ آذر ١٣٩٥ ، ترور قادر قادری عضو ارشد حزب دمکرات کردستان ایران در ١٦  اسفند ١٣٩٦ در سلیمانیه، حمله موشکی به دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ایران در ١٧ شهریور ١٣٩٧ و ترور بهروز رحیمی، از اعضای  حزب حیات آزاد کُردستان (پژاک) در تاریخ ٢٣ تیر ماه ١٤٠٠  اشاره کرد.

همبستگی فراگیر و کنگره ملیتها ترور وحشیانه آقای رحمتی را محکوم می‌کنند و توجه مقامات اقلیم کردستان را نسبت به حفاظت از جان پناهندگان ایرانی در این منطقه جلب می‌کنند.

کنگره ملیتهای ایران فدرال

همبستگی فراگیر برای آزادی و برابری در ایران

شنبه ٢٧ آبان ١٤٠٢ – ١٨ نوامبر ٢٠٢٣