یورش گارد ویژه به کارگران اعتصابی اصفهان؛ ادامه اعتراضات بازنشستگان و نفتگران

یورش گارد ویژه به کارگران اعتصابی اصفهان؛ ادامه اعتراضات بازنشستگان و نفتگران

اخبار روز: امروز یکشنبه ۱۲ آذرماه ۱۴۰۲ در تداوم اعتصابات و برگزاری تجمعات اعتراضی کارگران در حوزه های مختلف صنعتی و نفت و گاز کشور و بازنشستگان، شاهد برگزاری دومین روز از اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران ذوب‌آهن اصفهان علیرغم فشارهای امنیتی، تداوم اعتراضات کارکنان رسمی شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز آغاجاری و تجمعات اعتراضی بازنشستگان در چندین شهر کشور بودیم.

بنابر گزارش های منتشرشده، امروز یکشنبه ۱۲ آذرماه ۱۴۰۲، جمعیتی هزاران نفره از کارگران کارخانه ذوب‌آهن اصفهان در تداوم اعتراض روز گذشته‌ی خود نسبت به عدم رسیدگی به خواسته‌های‌شان اعتصاب نموده و در محوطه کارخانه دست به تجمع زدند.
ویدیوهای منتشر شده از تجمع اعتراضی کارگران ذوب‌آهن اصفهان گسیل نیروهای گارد ویژه به داخل کارخانه برای مقابله با کارگران مطالبه‌گر را نشان می‌دهد.

مدیریت و حراست شرکت با همراهی نهادهای امنیتی تلاش کردند تا با ارسال پیامک‌های تهدید‌آمیز، احضار کارگران، تعطیل کردن برخی بخش‌ها و اضافه‌کار و اقداماتی از این دست مانع از تداوم اعتراض این کارگران گردند اما کارگران همچنان پیگیر خواسته‌های خود هستند.

کارگران ذوب‌آهن اصفهان به اوضاع نامناسب معیشتی و سطح نازل دستمزدها اعتراض داشته و خواستار تحقق مطالبات عنوان شده‌ی خود می‌باشند.
اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل، همسان‌سازی حقوق با دیگر شرکت‌های فولادی، افزایش ترمیمی دستمزد و دیگر آیتم‌های مزدی پیش از پایان سال از جمله خواستهای کارگران هستند.

همچنین امروز ‌یکشنبه ۱۲ آذرماه ۱۴۰۲ کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز آغاجاری و شرکت نفت فلات قاره ایران، جزیره سیری در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌های‌شان مجدداً دست به تجمع زدند.

اعتراض کارکنان رسمی وزارت نفت شاغل در مراکز عملیاتی نسبت به عدم رسیدگی به خواسته‌های زیر است:

حذف کامل سقف‌حقوق
حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی
عودت کسورات مازاد مالیات
اجرای کامل ماده ۱۰ و پرداخت بک‌پی ناشی از تأخیر در اجرای آن
عدم دست‌درازی به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت

بازنشستگان امروز نیز در تداوم اعتراضات خود و برپایی تجمعات، امروز یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ بازنشستگان صنایع فولاد، در چندین شهر از جمله در اصفهان و البرز غربی، خوزستان، مازندران و … در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان مقابل ساختمان صندوق فولاد دست به تجمع زدند.

بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز در چندین شهر از جمله شوش، کرمانشاه، اهواز و … در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان دست به تجمع زدند.