سرکوب اعتراضات بحق کارگران ذوب آهن اصفهان را محکوم می کنیم

کارگران کارخانه ذوب آهن که جمعیتی بالغ بر هجده هزار کارگر را در بر می گیرند،  به این موارد سرکوب اعتراض نموده و ضمن تاکید بر خواست‌هایشان، تاکید نموده اند که در صورت عدم رسیدگی به این خواست‌ها، مجددا به اعتراض و اعتصاب اقدام خواهند کرد.

اطلاعيه سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

سرکوب اعتراضات بحق کارگران ذوب آهن اصفهان را محکوم می کنیم!

«اعتراض و مطالبه گری حق طبیعی کارگران است»

تشدید بحران‌های گوناگون و بویژه بحران اقتصادی و تورم سرسام آور و لجام گسیخته، زندگی و معیشت اکثریت قاطع کارگران و مزد و حقوق‌بگیران میهنمان ایران  را به شدت تحت تاثیر قرار داده و هر روزه شرایط زندگی را سخت‌تر می‌کند. همزمان حکومت اسلامی که تا بن دندان در فساد غوطه‌ور است بنا به ماهیت طبقاتی خود نه تنها دست از ادامه یورش به حقوق پایه‌ای کارگران بر نداشته بلکه تلاش خود را دو چندان کرده است تا هر چه بیشتر بار سنگین بحران تورم و گرانی را به دوش طبقه کارگر و دیگر زحمتکشان شهر و روستا بیندازد و این در حالی است که تازه‌ترین کلاهبرداری  توسط کاربدستان رژیم اسلامی، اختلاس سه میلیارد دلاری در واردات چای بوده است و کاملا آشکار است که چنین حجم از دزدی از اموال مردم زحمتکش میهنمان بدون همکاری مستقیم مسئولین رده بالای حکومتی امکان‌پذیر نمی‌باشد.

در چنین اوضاع و احوالی، کارگران شاغل و بازنشسته، علیرغم دستگیری و سرکوب دست به اعتراض زده و اعتصاب‌هایی را در جهت دستیابی به حقوق حقه خود سازمان داده‌اند که از آن جمله می‌توان به اعتصاب کارگران شاغل در صنعت نفت، اعتراضات مداوم کارگران بازنشسته، معلمان و اخیرا نیز اعتصاب هزاران تن از کارگران کارخانه  ذوب آهن اصفهان، اشاره نمود.

در ادامه اعتراضاتی که از یازدهم آذرماه جاری به وقوع پیوست، روز یکشنبه دوازدهم آذر ماه نیز جمع هزاران نفره‌ای از کارگران بخش‌های مختلف کارخانه در اعتراض به عدم رسیدگی به خواست‌هایشان، در محوطه کارخانه تجمع نمودند.

کارگران اعتصابی ضمن اعتراض به اوضاع بد معیشتی و سطح پایین دستمزدها، خواستار اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل، همسان سازی حقوق با دیگر شرکت‌های تولید فولاد و افزایش دستمزد پیش از پایان سال جاری بودند.

روز دوشنبه سیزده آذرماه ، تلاش کارگران برای ادامه اعتصاب و اعتراض و تجمع با ممانعت نیروهای سرکوب  شامل نیروهای حراست، نیروی پلیس و نیروهای گارد ویژه، مواجه شده و به این ترتیب مانع به هم پیوستن و تشکیل تجمع اعتراضی شدند.

مدیریت شرکت برای جلوگیری از تداوم و گسترش اعتراضات و اعتصابات، از روز قبل نیزبخش‌هایی از کارخانه را  تعطیل و در عین حال اقدام به تهدید و ارعاب کارگران کرده است. برخی از کارگران نیز توسط پلیس سرکوبگر بازداشت شده  و موانعی نیز برای ورود و خروج برخی از کارگران اعمال نموده‌اند. 

کارگران کارخانه ذوب آهن که جمعیتی بالغ بر هجده هزار کارگر را در بر می گیرند،  به این موارد سرکوب اعتراض نموده و ضمن تاکید بر خواست‌هایشان، تاکید نموده اند که در صورت عدم رسیدگی به این خواست‌ها، مجددا به اعتراض و اعتصاب اقدام خواهند کرد.

«مجمع کارگران ذوب آهن اصفهان» نیز در بیانیه ای  ضمن پافشاری و تاکید بر این خواست های بحق، اعلام نموده اند که اعتراض و مطالبه گری حق طبیعی و قانونی کارگران می‌باشد.

سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران ضمن حمایت از خواست‌های به حق کارگران اعتصابی کارخانه ذوب‌آهن اصفهان، هر گونه تلاش حکومت ضد کارگری در جهت سرکوب کارگران حق‌طلب را محکوم نموده بر این باور است که تنها اتحاد و تشکل مستقل کارگران ضامن پیروزی  این مبارزات می‌باشد.

پیروز باد مبارزات کارگران و زحمتکشان ایران

سرنگون باد رژیم ضد کارگری جمهوری اسلامی

سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

١٥ مهر ١٤٠٢ – ٦ نوامبر ٢٠٢٣