عليه سرکوب کارگران سکوت را بشکنيم !

ما بر اين باوريم راه مقابله با تعرضات رژيم به حقوق کارگران مجتمع ذوب مس خاتون آباد، حرکت سازمان يافته و سراسری ساير کارگران و تشکل ها و محافل کارگری در واحد های توليدی و خدماتی در پشتيبانی از آنها می باشد

اطلاعيه هيئت اجرايی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران : عليه سرکوب کارگران سکوت را بشکنيم !

تجمع کارگران طرح مجتمع ذوب مس خاتون آباد، در ۲۷ كيلومتري شهرستان بابک،  که خواستار تبديل قراردادهای موقت به قراردادهای دايم از سوی پيمانکاران اين طرح شده بودند، با حمله نيروهای انتظامی به خون کشيده شد و ده ها تن کشته و زخمی و تعدادی نيز دستگير گرديدند.

کارگران  معدن مس ميروك  به محض اطلاع از تصميم پيمانکاران مبنی بر تسويه حساب و اخراج آنها پس از دوسال ونيم کار ، نسبت به اين تصميم اعتراض کرده و از اواسط دی ماه با دست زدن به اعتصاب ، خواستار استخدام رسمی خود شدند. مسئولان استان با بی توجهی به خواست کارگران و با تهديد و ارعاب قصد داشتند که اين اعتراض مشترک، که توسط ۱۲٠ تن از کارگران اين مجتمع انجام شده بود، را درهم بشکنند. اقدام بعدی کارگران در اواخر بهمن ماه اعلام تحصن تا حصول به خواسته هايشان بود.

تحصن آرام کارگران  در تاريخ ۴ بهمن  ماه كه به روزهاي هشتم و نهم خود رسيده بود، زماني به اعتراض گسترده تبديل شد كه در پی تصميم شورای تامين استان مبنی بر دخالت،  يكان ويژه نيروي انتظامي وارد شهر شدند. با شنيدن خبر حمله به متحصنين ، صدهانفر برای ابراز پشتيبانی خود از خواست کارگران به سوی محل تجمع حرکت نمودند. با تيراندازی مستقيم مامورين به صفوف مردم حداقل ۴ نفر از تظاهرکنندگان كشته و پيش از ۲۰ نفر زخمي شدند. براساس گزارشات منتشره بيش از ۱٠٠ نفر در روز دوم تظاهرات تنها در بيمارستان های سرچشمه و شهربابک بستری گرديده و تعدادی نيز دستگير گرديدند. راه های ورودی به شهر مسدود و از ورود مردم به خاتون آباد جلوگيری گرديد.آخرين اخبار نشان از ادامه تظاهرات وتحصن دارد.

بحران اقتصادی همه جانبه ای که جمهوری اسلامی جامعه مان را درآن گرفتار کرده است طی چند ساله اخير باعث شده است که فشار خردکننده ای به کارگران و اقشار تهيدست وارد شود. مقابله با اين فشارها طی ماه های اخير تشديد شده است. تنها در ماه های آبان ، آذرو دی ماه شاهد ده ها حرکت اعتراضی در شرکت احيا گستر ايران خودرو، شركت « فرش گيلان »، شرکت ساميکوه صنعت همدان، شرکت نساجی پارس ايران، پتروشيمی اراك، شركت لوله سازي خوزستان و….. به خاطر خواست هايي چون پرداخت حقوق و مزايای معوقه ، حق کار ، حق اعتصاب، تضمين امنيت شغلی ، ممنوعيت اخراج و… بوده ايم. جمهوری اسلامی که خود عامل چنين نابسامانی و بحران هايي است نمی تواند به اين وضع پايان دهد. از اين رو برای خاتمه دادن به اين اعتراضات به فشاروسرکوب متوسل می شود.

سازمان اتحاد فداييان خلق ايران ضمن دفاع قاطع از حقوق کارگران، اين سرکوب خونين را محکوم کرده و خواستار آزادی دستگير شدگان می باشد.  تا زمانی که کارگران نتوانند صفوف خويش را متشکل کنند با سرکوب هايي به مراتب خونين تر مواجه خواهند شد . ما بر اين باوريم راه مقابله با تعرضات رژيم به حقوق کارگران مجتمع ذوب مس خاتون آباد، حرکت سازمان يافته و سراسری ساير کارگران و تشکل ها و محافل کارگری در واحد های توليدی و خدماتی در پشتيبانی از آنها می باشد. ما همچنان احزاب ، نيروها و فعالان  سياسی که خود را مدافع حقوق کارگران می دانند را فرا می خوانيم تا  در دفاع از مطالبات کارگران ايران ، کارزاری هماهنگ و  بين المللی را سازمان دهند. ما به سهم خود در اين راه تلاش خواهيم نمود.

پيروزباد مبارزات متشکل و مستقل کارگران ايران!

 هيات اجرايي سازمان اتحاد فداييان خلق ايران

٨ بهمن ماه ۱٣٨۲ – ٢٨ ژانويه ٢٠٠٤

فرمت پی دی اف :

عليه سرکوب کارگران سکوت را بشکنيم !