اطلاعيه مشترک : در حمايت از اعتصاب غذای زندانيان سياسی، عزم مشترک برای آزادی را نشان دهيم!

با اقدام های متنوع و گسترده خود به حکومت خاطر نشان کنيم که نمی تواند آزادی را در پشت ميله های زندان محبوس کند و عشق آزادی خواهی را بکشد؛ که نمی تواند و نتوانسته است

اطلاعيه مشترک شش حزب و سازمان سياسی:

در حمايت از اعتصاب غذای زندانيان سياسی، عزم مشترک برای آزادی را نشان دهيم!

ايرانيان آزاده !

نزديک به بيست روز است که جمعي از آزادگان دربند با امتناع شجاعانه از خوردن غذا، اعتراض شکوهمندي را عليه سرکوبگران به نمايش گذاشته اند. وکيل شجاع خانواده قربانيان قتل هاي زنجيره اي _ دکتر ناصر زرافشان، به همراه دانشجويان مبارزه _ احمد باطبي، پيمان پيرزاد، دکتر فرزاد حميدي، سعيد ماسوري، سعيد شاه قلعه، فرهاد دوستي، اميد عباسقلي نژاد، رضا محمدي، غلامرضا اعظمي، علي رضا شريعت پناه، غلام حسين کتبي و مهندس طبرزدي اقدام به اعتصاب غذا کرده اند تا به تعدي حکومتگران به خانواده پيمان پيران اعتراض کنند و خواست هميشگي خود مبني بر آزادي دانشجويان دربند و بازداشت و محاکمه مسببين جنايت 18 تير را ديگر بار به گوش ايرانيان آزادي خواه و جهانيان برسانند. دست اندرکاران زندان اوين و بي دادگاه انقلاب که مجري منويات حکومتگران سرکوبگر جمهوري اسلامي هستند، با تمسک به تهديد و فشار عليه اين انسان هاي اسير و معترض از يکسو و در پيش گرفتن توطئه سکوت از ديگر سو تقلاي بسيار کرده اند تا اين مقاومت شرافتمندانه را درهم بشکنند. اما اراده اعتصاب کنندگان مغلوب اين فشار و توطئه نشده و مقاومت اين فرزندان آزادي خواه مردم ايران اکنون به مرحله اي رسيده که جان آنان به خطر افتاده است.

آزادي خواهان!

به پشتيباني از اعتصاب غذاي زندانيان سياسي اوين برخيزيم. خواست بر حق آنان را در همه جا تکرار کنيم تا بيش از پيش آشکار شود که اين خواست، يک مطالبه همگاني است. خبر اين ايستادگي آزادي خواهانه را به گوش جهانيان برسانيم تا راه ايستادگي در برابر سرکوبگران فراخ تر شود. به هر شکل ممکن، اين آزادگان را در مبارزه شان يار و ياور باشيم تا حکومت بداند که زندانيان سياسي، فراموش شدگان نيستند؛ که مشعل داران آزادي اند. نشان دهيم که حکومت فقط با جمع کوچکي از زندانيان سياسي روبرو نيست، بلکه با بيشمار آزادي خواهان مواجه است. با اقدام هاي متنوع و گسترده خود به حکومت خاطر نشان کنيم که نمي تواند آزادي را در پشت ميله هاي زندان محبوس کند و عشق آزادي خواهي را بکشد؛ که نمي تواند و نتوانسته است. از عفو بين الملل، از همه نهادهاي مدافع حقوق بشر و از پزشکان بدون مرز بخواهيم که با اقدام هاي عاجل خود مانع از وقوع فاجعه انساني از دست رفتن جان تعدادي از فرزندان آزادي خواه و شجاع ايران شوند. از پارلمان اروپا، دولت ها و مجامع بين المللي بخواهيم که به مسئوليت خود در اعلام تعهد به پاسداري از حقوق بشر عمل کنند وبا اعزام يك هيات از حقوق دانان مستقل به ايران ورسيدگي به خواسته هاي زندانيان دربند مقامات جمهوري اسلامي را تحت فشار بگذارند.

ما امضاء کنندگان اين اعلاميه، اعلام مي داريم که با مبارزان دلاوري که در زندان اوين دست به اعتصاب غذا زده اند، همراهيم و ايستادگي آنان را مي ستائيم. ما عليه جمهوري اسلامي هستيم که با توسل به سرکوب، آزادي را خفه مي کند. حکومتي که، هستي خود را در نيستي آزادي مي خواهد؛ و خواستي که، برآورده نخواهد شد.

با درود به فريادگران آزادي در زندان اوين

اتحاد انقلابيون کردستان

حزب دموکرات کردستان ايران

سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران

سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)

سازمان کارگران انقلابي ايران (راه کارگر)

کومه له _ سازمان انقلابي زحمتکشان کردستان ايران

اول مردادماه ١٣٨٣ – ٢٢ ژوئيه ٢٠٠٤