داعش مسئولیت انفجارهای مرگبار کرمان را بر عهده گرفت

یک روز پس از انفجارهای مرگبار در مسیر گلزار شهدای کرمان که در مراسم چهارمین سالگرد کشته‌شدن قاسم سلیمانی اتفاق افتاد، گروه داعش پنج‌شنبه چهاردهم دی‌ماه/چهارم ژانویه، مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه گروه دولت اسلامی موسوم به داعش در پستی در صفحه تلگرام خود مسئولیت انفجارهای روز گذشته کرمان را بر عهده گرفت و اعلام کرده که دو تن از اعضای این گروه روز گذشته «کمربندهای انتحاری خود را» در محل حادثه منفجر کردند.  

گروه تروریستی داعش در حالی مسئولیت دو انفجار روز چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه، در چهارمین مراسم سالگرد قاسم سلیمانی در استان کرمان را بر عهده گرفته که این طبق آمار رسمی دولت ایران، این دو انفجار  ٨‬۴‬ کشته و ٢٨‬۴‬ زخمی بر جای گذاشته است. مقامات ایران حال برخی از زخمی شدگان را وخیم گزارش کرده‌اند. 

احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران روز گذشته تصریح کرد که «سربازان ملت در دستگاههای مختلف، با اقدامات همه جانبه، ریشه ترور را در کشور خشکانده و توطئه‌گران را پشیمان خواهند کرد». 

واکنش‌های جهانی به انفجارهای دیروز کرمان ادامه دارد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با ارسال پیامی حمله تروریستی در کرمان را به رهبر و رئیس جمهور ایران تسلیت گفته و محکوم کرد. وزارت خارجه آلمان هم ضمن ابراز تاسف عمیق از جان باختن تعداد زیادی از کودکان در انفجارهای کرمان، این «اقدام تروریستی» را محکوم کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز شامگاه دیروز در پیامی ضمن ابراز تاسف عمیق از «حملات تروریستی نفرت‌انگیزی که در کرمان رخ داد»، به مردم ایران تسلیت گفت.

انفجارهای کرمان، واکنش‌ شماری از مقام‌های پیشین افغانستان و همچنین طالبان را نیز در بر داشت. بدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان، حامد کرزی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان و جبهه مقاومت ملی این کشور در پیامهایی جداگانه ضمن ابراز همدردی با دولت و مردم ایران، حادثه دیروز را محکوم کردند.

منبع : ار اف آی