اطلاعيه : عملیات تروریستی و کشتار مردم در کرمان محکوم است

حکومت اسلامی در طی چهل و پنج سال گذشته جز فقر و محنت، تشدید نابرابری و ناامنی، سرکوب و کشتار ارمغان دیگری برای مردم ما نداشته است و ادامه این حکومت چیزی جز تشدید نابسامانی‌ها، و ناامنی بیشتر، کشتار بیشتر و تشدید خشونت در جامعه نخواهد بود

اطلاعيه سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران در مورد انفجارهای انتحاری کرمان :

عملیات تروریستی و کشتار مردم در کرمان محکوم است !

در جریان برگزاری چهارمین سالگرد ترور قاسم سلیمانی – فرمانده اسبق سپاه قدس در محل دفن این جنایتکار فاشیست در کرمان دو بمب در دو منطقه منفجر شده و بیش از صد نفر کشته و دویست نفر مجروح شده‌اند.

در دو روز اول  روشن نبود که  مجریان و آمرین این انفجارها چه کسانی هستند و عمدتا بر أساس حدس و گمان این یا آن کشور خارجی و یا خود حکومت جمهوری اسلامی مسئول این فاجعه بمب گذاری اعلام می‌شد. دو روز پس از آن  گروه داعش در بیانیه‌ای با انتشار نام دو تن از اعضای این گروه  اعلام کرد که “این دو نفر در جمعیتی که برای شرکت در مراسم قاسم سلیمانی جمع شده بودند کمربندهای انتحاری خود را منفجر کردند و بیش از “۳۰۰ رافضی مشرک” را کشته و زخمی کردند”. خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران نیز عصر پنجشنبه به نقل از یک مقام آگاه امنیتی نوشت: “عملیات تروریستیِ کرمان توسط ۲ عامل انتحاری انجام شده است. طراحی و اجرای این عمليات و تمام ابعاد شبیه عمليات شاهچراغ بود.”

این که آیا داعش عامل این عمليات تروریستی بوده و یا دیگرانی و از جمله عناصری از حکومت در این جنایت فجیع دست داشتند، روشن نیست و بعید است که زمانی  حقیقت آن برملا شود. اما واضح است که چه رژیم تروریستی جمهوری اسلامی و چه گروهای تروریستی اسلامی همچون داعش، هیچ ارزشی برای جان انسانها قائل نیستند و برای رسیدن به اهداف خود و یا انتقام جویی به راحتی به چنین اقدامات خونینی دست می‌زنند.

این کشتار نشان داد که تا چه حد تبلیغات جمهوری اسلامی در مورد توان  حفظ امنیت کشور طبل توخالی بیش نیست و تا چه حد این حکومت غیرمسئولانه در مورد امنیت جامعه رفتار می‌کند. در حالی که انواع و اقسام نهادهای امنیتی و اطلاعاتی از سوی سازمان‌های دولتی و لشکری ساخته شده است، هم و غم این مجموعه امنیتی تنها و تنها سرکوب مخالفان و منتقدان نظام و رعایت حجاب زنان است.

قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس بود که چهار سال پیش توسط ارتش امریکا و در طی یک عمليات تروریستی در عراق کشته شد. وی سالیان متمادی مهره اصلی رژیم در پیگیری سیاست‌های دخالت‌گرانه حکومت اسلامی در منطقه و تشدید عمليات تروریستی، کشتار، درگیری‌های منطقه‌ای و در یک کلام تشدید خشونت بود و در این راه از هیچ اقدام جنایتکارانه‌ای فروگذار نمی‌کرد. عملیات تروریستی انتحاری کرمان که ظاهرا پاسخی است از سوی داعش به دخالت‌های حکومت اسلامی در عراق و سوریه و نفش ایران در شکست داعش، حاصلی جز کشته شدن بیش از صد نفر و زخمی و مجروح شدن بیش از دویست نفر نداشته است. این مردم ایران هستند که باید تقاص سیاست‌های ماجراجویانه  و خشونت‌آمیز حکومت در منطقه را بپردازند.

سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران انزجار خود را از این حمله وحشیانه ابراز نموده و آن را به شدت محکوم می کند.  حکومت موظف است تا شفاف و روشن علل بروز این جنایت و نقش مسئولان امنیتی و حفاظتی مراسم را به مردم ایران گزارش دهد.

حکومت اسلامی در طی چهل و پنج سال گذشته جز فقر و محنت، تشدید نابرابری و ناامنی، سرکوب و کشتار ارمغان دیگری برای مردم ما نداشته است و ادامه این حکومت چیزی جز تشدید نابسامانی‌ها، و ناامنی بیشتر، کشتار بیشتر و تشدید خشونت در جامعه نخواهد بود.

حکومت یقینأ تلاش خواهد کرد تا از این واقعه  سوءاستفاده  کرده  و با انحراف افکار عمومی و آویختن به کشته شدگان این واقعه، سیاست سرکوب را تشدید کرده هر گونه ندای حق‌طلبانه، آزادی‌خواهانه و برابری‌طلبی را خفه کند. همچنین خطر دامن زدن به خشونت در منطقه و تحریک نیروهای نیابتی به تشدید درگیری‌ها با اسرائیل و آمریکا دیده می‌شود. این بر همه نیروهای آزادی‌خواه و دمکرات اپوزیسیون است که هشیارانه  با چنین ترفندهائی مقابله کنند.

سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

١٦ ديماه ١٤٠٢ – ٦ ژانويه ٢٠٢٤