اطلاعيه : برای توقف ماشین اعدام حکومت اسلامی مبارزه کنیم

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران اعدام حبیب الله گلپری پور، رضا اسماعیلی و 16 زندانی بلوچ را محکوم کرده و از همه نیروهای سیاسی، تمامی مجامع مدافع حقوق بشر و انجمن‌های دموکراتیک و همه کسانی که حرمت زندگی را پاس می‌دارند، می خواهد که علیه این اعدام های قرون وسطائی، صدای اعتراض خود را بلند نموده و از طریق نهادهای دموکراتیک در خارج کشور، فشار را بر جمهوری اسلامی برای توقف جنایات حکومت اسلامی افزایش دهند. تجربه نشان داده است که با همگانی کردن و گسترش اعتراضات خود می توانیم جان هموطنان را از مرگ نجات دهیم، از این تلاش دریغ نورزیم

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

برای توقف ماشین اعدام حکومت اسلامی مبارزه کنیم

 حبیب الله گلپری پور، زندانی سیاسی کرد روز شنبه در زندان ارومیه  به حکم شعبه یک دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی اعدام شد. گلپری پور در مهرماه سال ۱٣٨٨ توسط نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در مهاباد دستگیر شد ه بود و به دلیل فعالیت سیاسی، در زندان‌های سنندج، کرمانشاه و اورمیه تحت وحشیانه ترین شکنجه ها قرار گرفت. اتهام وی عضویت در حزب حیات آزاد کردستان و سازماندهی مادران صلح در مهاباد بود.

 هم چنین بنا به اخبار رسیده رضا اسماعیلی (مامدی) فرزند توفیق، ۳۴ ساله و اهل روستای دریک از توابع شهرستان سلماس که تیرماه سال ۸۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود و به اتهام «محاربه» از طریق «فعالیت تبلیغی و همکاری با حزب حیات آزاد کردستان (پژاک)» به اعدام محکوم شد بود، روز شنبه 4 ابان اعدام شد. رضا اسماعیلی  مدتی طولانی را در بازداشتگاه‌های وزارت اطلاعات شهرستان سلماس سپری نموده بود و در زندان این شهرستان به سر ‌می برد.

همزمان، به دنبال حمله افراد مسلح به مرزبانان در بلوچستان و کشته شدن 14تن از آ نان، در یک انتقامجوئی وحشیانه  و به حکم دادستان عمومی و انقلاب اسلامی زاهدان 16 نفر از زندانیان زندان زاهدان اعدام شدند. دادستان زاهدان این قتل عام را «پاسخ دندان شکن قضا به اشرار» خوانده است و مدعی شد که که احکام این افراد قبلا صادر شده بود و به دلائلی اجرای آن به تاخیر افتاده بود.

 دستگاه سرکوب و کشتار جمهوری اسلامی را سر بازایستادن نیست. روزی نیست که خبری از اعدام و کشتار مردمان این مرز و بوم در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر نشود. جامعه در بحران عمیق اقتصادی و اجتماعی فرو رفته است و فشار زندگی روزمره برگرده مردم شدیدا سنگینی می کند. شرایط کار سخت و جانفرسا شده است. بیکاری بیداد می کند و تهیه معاش خانواده کاری بس دشوار است. وسایل درمان و دارو برای عموم غیر قابل دسترس شده است، قیمت مایحتاج مردم هیچ تناسبی با درآمد آن ها ندارد و … در چنین شرائطی، حکومت اسلامی، ناتوان از پاسخگوئی به نیازهای جامعه و در وحشت از حرکت های اعتراضی مردم، بیش از پیش بر سرنیزه تکیه زده و هیچکس از تیغ سرکوب در امان نیست. در این شرایط جان مردم نیز بیش از پیش بی ارزش تر شده و حکام شرع حکم بر نابودی انسان هائی می دهند، که جز سعادت مردم آرزوئی در سر ندارند. هر روز ما شاهد احکام مرگ عزیزان هموطن خود هستیم.

 کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران اعدام حبیب الله گلپری پور، رضا اسماعیلی و 16 زندانی بلوچ را محکوم کرده و از همه نیروهای سیاسی، تمامی مجامع مدافع حقوق بشر و انجمن‌های دموکراتیک و همه کسانی که حرمت زندگی را پاس می‌دارند، می خواهد که علیه این اعدام های قرون وسطائی، صدای اعتراض خود را بلند نموده و از طریق نهادهای دموکراتیک در خارج کشور، فشار را بر جمهوری اسلامی برای توقف جنایات حکومت اسلامی افزایش دهند. تجربه نشان داده است که با همگانی کردن و گسترش اعتراضات خود می توانیم جان هموطنان را از مرگ نجات دهیم، از این تلاش دریغ نورزیم.

 کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

یک شنبه 5 آبان 1392  برابر 27 اکتبر2013