برای نجات جان شش هموطن کرد مبارزه کنیم

چشمان نگران جمشيد دهقانی، جهانگير دهقانی، حامد احمدی، کمال مولايی، حامد حسينی و صديق محمدی به حرکت همه ایرانیا آزادیخواه دوخته شده است. برای خارج کردن آنان از زیر تیغ کرگ و برای بازگرداندن آنان به زندگی، از هیچ تلاشی دریغ نورزیم!

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران

برای نجات جان شش هموطن کرد مبارزه کنیم!

صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه در دفاع از اعدام اعلام نموده است که “مخالفت با اعدام، مخالفت با حکم اسلام است”. هیچکدام از سران حکومت در چند ساله اخیر، با چنین صراحتی از اعدام انسانها دفاع نکرده و آن را عین اسلام و منطبق با آن معرفی ننموده است. جمهوری اسلامی رژیمی است که بنیادش بر اعدام و کشتار بناشده و آن را یکی از اصول اعتقادی و مبانی نظری خود دانسته و امروز هم می داند. این رژیم از همان فردای به قدرت رسیدنش صلاح خویش در کشتار دید و تا آنجا که توانست چوبه های دار را برپا نگهداشت. امروز نیز به رغم اینکه نتایج زیانبار اعدام را دیده و ناکارائی آن را در عمل سنجیده است، باز دست از کشتار برنمی دارد. در این حکومت فقط زمانی از شمار احکام اعدام کاسته شده است، که سردمداران رژیم احساس خطر کرده اند و از ترس موقتا عقب نشسته اند.
جمهوری اسلامی در پی چرخش سیاسی در مناسبات خارجی و برای عقب نشینی از برنامه اتمی خود، سیاست سرکوب و اعدام را با هدف ایجاد ارعاب در داخل، تشدید نموده است. بلافاصله پس از روی آوری به مذاکره با غرب و آمریکا، در داخل کشور، تیغ سرکوب حکومت برای مردم به ویژه برای هموطنان مناطق ملی، در سیستان و بلوچستان، کردستان و خوزستان تیز شد و دهها تن از فرزندان این مرز و بوم به دلایل مختلف، به حوخه مرگ سپرده شدند. اکنون در ادامه آن اعدامها، جان شش تن از هموطنان کرد ما: جمشيد دهقانی، جهانگير دهقانی، حامد احمدی، کمال مولايی، حامد حسينی و صديق محمدی در خطر مرگ قرار دارد. عفو بین الملل برای نجات جان این هموطنان فراخوان داده و از همگان خواسته است نسبت به این احکام اعتراض خود را به گوش رهبر جمهوری اسلامی برسانند.
این شش زندانی از ۱۳ آبان ماه امسال در اعتراض به حکم اعدام، دسترسی نداشتن به وکيل از هنگام دستگيری و نگهداری در پشت درهای بسته و شرايط نامناسب زندان از جمله وضعيت بد بهداشتی، دست به اعتصاب غذا زده اند. بر اساس گزارش عفو بین الملل “اين شش زندانی که در زندان قزل حصار نگهداری می‌شوند، پس از آغاز اعتصاب غذا، به مدت ۱۳ روز به زندان انفرادی منتقل شدند و از آن هنگام، دچار وخامت وضعيت سلامتی، کاهش فشار خون، غش و احساس سوزش هنگام ادرار شده‌اند. جمشيد دهقانی و حامد احمدی هم، که از زخم معده رنج می‌برند پس از اعتصاب غذا دست‌کم چهار بار خون استفراغ کرده‌اند.” عفو بین الملل افزوده است که اتهام این شش زندانی «محاربه» و «افساد فی‌الارض» است و “حکم اعدام آنها توسط ديوان عالی ايران تاييد و به اداره اجرای احکام فرستاده شده، اما دادستان کل تهران در ماه گذشته و بر اثر «فشارهای جهانی» حکم اعدام آنها را برای يک ماه معلق کرده و اين فرصت هم‌اکنون در حال اتمام است”.
کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران ضمن محکوم دانستن حکم اعدام به هر دلیل و بهانه ای، از همه جریانات سیاسی، نهادهای حقوق بشری و کلیه انسانهائی که حرمت زندگی را پاس می دارند، تقاضا می کند به هر طریق که می توانند تلاش کنند حکومت ایران را به لغو احکام اعدام هموطنان کردمان، وادار نمایند. چشمان نگران جمشيد دهقانی، جهانگير دهقانی، حامد احمدی، کمال مولايی، حامد حسينی و صديق محمدی به حرکت همه ایرانیا آزادیخواه دوخته شده است. برای خارج کردن آنان از زیر تیغ کرگ و برای بازگرداندن آنان به زندگی، از هیچ تلاشی دریغ نورزیم!

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ برابر ۱۳ دسامبر ۲۰۱۳