موفقیت خانم مریم میرزاخانی در کسب معتبرترین جایزه جهانی ریاضی را تبریک می گوئیم

خانم میرزاخانی در حین تحصیل در دبیرستان فرزانگان تهران، در سال‌های ۱۳۷۳ و ۱۳۷۴ (۱۹۹۴ و ۱۹۹۵) ، با کسب  مدال طلای المپیاد ریاضی کشوری، در المپیاد جهانی ریاضیات در هنگ کنگ و کانادا شرکت داشت و در المپیاد ۱۹۹۵ کانادا علاوه بر کسب مدال طلا، حائز بالاترین امتیاز در بین دانش آموزان جهان شد

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

موفقیت خانم مریم میرزاخانی در کسب معتبرترین جایزه جهانی ریاضی را تبریک می گوئیم!

خانم مریم میرزاخانی ریاضی دان ایرانی و استاد دانشگاه استانفورد آمریکا برنده مدال فیلدز، معتبرترین جایزه جهانی در رشته ریاضی شده است. خانم میزا خانی اولین زن در تاریخ ۸۰ ساله این جایزه  و اولین هم میهن  ایرانی است که چنین جایزه ای را دریافت می کند.

 مدال فیلدز از سال ۱۹۳۶ تاکنون از سوی موسسه فیلدز در تورنتو کانادا، هر چهار سال یک بار به دو تا چهار نفر محقق زیر ۴۰ سال اعطا می شود. خانم میرزاخانی یکی از چهار نفری است که مدال امسال را دریافت می کنند.

 خانم میرزاخانی تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه شریف تهران وهاروارد ایالات  متحده آمریکا گذارانده است. هم اکنون در دانشگاه استانفورد تدریس می کند و قبل از آن نیز استاد ریاضی در دانشگاه پرینستون  بوده است.

 خانم میرزاخانی در حین تحصیل در دبیرستان فرزانگان تهران، در سال‌های ۱۳۷۳ و ۱۳۷۴ (۱۹۹۴ و ۱۹۹۵) ، با کسب  مدال طلای المپیاد ریاضی کشوری، در المپیاد جهانی ریاضیات در هنگ کنگ و کانادا شرکت داشت و در المپیاد ۱۹۹۵ کانادا علاوه بر کسب مدال طلا، حائز بالاترین امتیاز در بین دانش آموزان جهان شد. هم چنین نشریه پاپیولار ساینس، از خانم مریم میرزاخانی به عنوان یکی از ده “ذهنِ جوان” برگزیده سال ۲۰۰۵ در آمریکا و ذهن برتر در رشته ریاضیات تجلیل  کرده  است.

 خانم میرزا خانی از بازماندگان نخبگان ریاضی دانشگاه صنعتی شریف است که در حین بازگشت از اهواز به تهران، اتوبوس آن ها به دره سقوط کرد و ۶ تن جان باختند.

 کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران موفقیت خانم مریم میرزاخانی در کسب مدال فیلدز  را به ایشان و جامعه علمی و دانشگاهی ایرانی تبریک می گوید.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

۲۲  مرداد ۱۳۹۳ – ۱۳ اوت ۲۰۱۴