اسیدپاشی به زنان، اعلام حضور مجدد داعشی های ما در اصفهان

در طول ٣٥ سال گذشته تبعیض علیه زنان در این نظام علاوه بر آن که رسمی و قانونی بوده است، در عمل نیز به غیرانسانی‌ترین اشکال اعمال شده است. اذیت و آزار زنان تحت عنوان مقابله با «بدحجابی» همواره در دستور کار حکومت بوده و در مقاطع حساس به عنوان حربه سرکوب و دامن زدن به جو ترور و خفقان تشدید شده است

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

اسیدپاشی به زنان، اعلام حضور مجدد «داعشی ها»ی ما در اصفهان!

اسیدپاشی زنجیره ای موتور سواران در اصفهان تازه ترین تهدید جنایتکارانه عناصر متحجر و عقب مانده علیه زنان است. دست زدن به چنین اعمال غیر انسانی در فضائی  اتفاق می افتد که امام جمعه این شهر زنان را تحت عنوان «بدحجابی» به «چوب تر» تهدید می کند، مجلس جمهوری اسلامی سرگرم تهیه «طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب» و به دنبال قانونی کردن رفتار غیر انسانی گروه های فشار و سرکوب حکومتی از جمله دارودسته موسوم به «انصار حزب الله» برای تعرض به زنان است.

تاکنون نه دولت و نه قوه قضائیه جمهوری اسلامی، گام موثری در جهت جلوگیری از این اقدامات وحشیانه برنداشته اند. نیروی انتظامی حکومت که همواره آماده است تا هر حرکت اعتراضی را در نطفه خفه کند، در مقابل اسیدپاشان سکوت کرده است. حداکثر طبق معمول اعلام کرده است که چند نفر دستگیر شده اند. سخنگوی قوه قضائیه اما آب پاکی روی دست همه ریخته واعلام  کرده است که اصلا کسی دستگیر نشده است.

نظام جمهوری اسلامی بر پایه تبعیض در تمامی عرصه‌ها بنا شده است. در طول 35 سال گذشته تبعیض علیه زنان در این نظام علاوه بر آن که رسمی و قانونی بوده است، در عمل نیز به غیرانسانی‌ترین اشکال اعمال شده است. اذیت و آزار زنان تحت عنوان مقابله با «بدحجابی» همواره در دستور کار حکومت بوده و در مقاطع حساس به عنوان حربه سرکوب و دامن زدن به جو ترور و خفقان تشدید شده است. جمهوری اسلامی هر از گاهی با تیز کردن تیغ سرکوب علیه زنان تلاش کرده است، پایگاه اجتماعی عقب مانده و سنتی خود را در حالت بسیج و آماده اقدام نگه دارد.

طی ماه های اخیر نه تنها آیت‌الله‌های ریز و درشت و امامان جمعه حکومت در سراسر کشور، فضای جامعه را با اظهارات ضد زن و تحریک‌امیز سنگین نموده‌اند، بلکه مجلس شورای اسلامی هم همگام با «انصار حزب الله» و شهرداری تهران در ایجاد این فضا، مشارکت فعال نموده‌اند. جداسازی زنان کارمند از مردان در شهرداری، اعلام رسمی آمادگی هزاران موتور سورا برای حمله به زنان، تبدیل شعارهای اوباش موتورسوار به لایحه قانونی در مجلس، مقدمه اقداماتی هستند که این روزها در اصفهان رخ داده است و فردا  می تواند در هر کجای کشور تکرار شود.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران حمله اوباش موتور سوار به زنان و اسیدپاشی آنان را شدیدا محکوم می‌کند. سکوت رهبر رژیم، دولت و دستگاه قضائی جمهوری اسلامی در برابر این اعمال جنایتکارانه معنائی جز پشتیبانی از این موتورسوران اسیدپاش ندارد. ما خواهان محاکمه این اوباش و مشوقان آن ها به این قبیل اقدامات از پشت تریبون های نماز جمعه، مراکز دولتی و مجلس رژیم هستیم. ما همه نیروهای آزادیخواه، نهادهای مدنی و مدافع حقوق بشر را به دفاع از حقوق انسانی زنان و افشای چهره کریه داعشی‌های ایرانی در اصفهان، تهران و دیگر نقاط کشور هستیم.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

29 مهر 1393 – 21 اکتبر 2014