حمله جنایتکاران به دفتر نشریه شارلی اِبدو، حمله به آزادی و شان انسانی است

آزادی بیان آن گوهر گرانبهائی است که تاریک اندیشان و متعصبین مذهبی وجودش را بر نمی‌تابند و به نام مقدسات از هیچ جنایتی برای بستن زبان دگراندیشان کوتاهی نمی‌کنند. حمله به دفتر نشریه «شارلی ابدو»، حمله به همه کسانی بود که دل در گرو آزادی و انسانیت دارند. اکنون همه آزاداندیشان جهان، احساس می‌کنند که همراه با هیات تحریریه «شارلی ابدو» مورد تهاجم یک دارودسته متعصب و افراطی مذهبی قرار گرفته‌اند

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

حمله جنایتکاران به دفتر نشریه «شارلی اِبدو» حمله به آزادی و شان انسانی است!

حمله جنایتکاران به دفتر نشریه «شارلی اِبدو» حمله به آزادی و شان انسانی است! / کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

روزچهار شنبه هفتم ژانویه طی حمله جنایتکارانه ای که از سوی دو نفر نقابدار مسلح به دفتر مجله «شارلی ابدو» صورت گرفت، ۱۲ تن به قتل رسیدند و ۱۱ تن دیگر نیز زخمی شدند که حال چند تن از آنها نیز نگران‌کننده اعلام شده است. «استفان شاربونیه» دبیر نشریه و سه تن از کاریکاتوریست‌های سرشناس فرانسه از جمله قربانیان این حادثه غیر انسانی هستند.

کشتار وحشیانه در دفتر نشریه «شارلی ابدو» همه را در بهت و حیرت فروبرده است و انزجار همه جهانیان را از گسترش دامنه ترور و کشتار به نام مذهب و دین بر انگیخته است. دفتر این نشریه قبلا هم در سال ۲۰۱۱ به بهانه چاپ کاریکاتوری از پیامبر مسلمانان مورد حمله اسلامگرایان متعصب قرار گرفته بود و نویسندگان این نشریه بارها تهدید به مرگ شده بودند. اما  روز گذشته جهان با خبر تلخ تبدیل  این تهدیدها به یک اقدام جنایتکارانه مواجه شد.

آزادی بیان آن گوهر گرانبهائی است که تاریک اندیشان و متعصبین مذهبی وجودش را بر نمی‌تابند و به نام مقدسات از هیچ جنایتی برای بستن زبان دگراندیشان کوتاهی نمی‌کنند. حمله به دفتر نشریه «شارلی ابدو»، حمله به همه کسانی بود که دل در گرو آزادی و انسانیت دارند. اکنون همه آزاداندیشان جهان، احساس می‌کنند که همراه با هیات تحریریه «شارلی ابدو» مورد تهاجم یک دارودسته متعصب و افراطی مذهبی قرار گرفته‌اند. اسلامگرایان جنایتکار این بار نه در منطقه آشوب‌زده خاورمیانه، که در آن جا، جنایت کار هر روزه آنهاست، در قلب پاریس، مهد آزادی‌های مدنی به جنگ بشریت رفته‌اند.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران با ابراز انزجار از کشتار در دفتر نشریه شارلی ابدو، این اقدام جنایت‌کارانه را شدیدا محکوم می‌کند و همدردی عمیق خود را با خانواده‌های قربانیان آن ابراز می‌دارد.  جامعه جهانی نباید اجازه دهد که تهاجم به به آزادی اندیشه و بیان به بهانه مقدسات توجیه شود و کشتار و جنون و تعصب، بر سپهر آزادی و آگاهی سایه افکند. هم صدا با مردم معترض در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه اعلام می‌کنیم که ما نیز «شارلی ابدو» هستیم.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

۱۸ دی ۱۳۹۳ – ۸ ژانویه ۲۰۱۵