اطلاعيه : مینا هم رفت

مینا با چهره ای گشاده به اطرافیان عشق می ورزید و گوهر انسان را پاس می داشت. او را در خاطر داریم، همیشه سرزنده، همیشه خندان، همیشه مهربان، همیشه آرام، همیشه محجوب. مصمم و صمیمی. خوشبین و امیدوار. در کنار عزیزانش هستیم. در باره اندوه از دست رفتن او چه می توان گفت جز این که بگوئیم: سرشگ سوگ رفتنش، با عطر یاد مهربان او در دل و جان ما و همه دوستان او درهم آمیخته است و ماندگار می ماند

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران در سوگ يار عزيز، مينا عاملی

مینا هم رفت!

با اندوه بسیار روز ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ برابر ۱۵ مه ۲۰۱۴ ساعت ۹ بامداد، دیرینه دوست مهریان، مینا عاملی، پس از چند سال جدال با بیماری سرطان، در بیمارستان “ته نن” پاریس، برای همیشه با دوستان و آشنایان خود بدرود گفت.

مینا عاملی متولد دیماه ۱۳۳۳ بود. در جریان انقلاب با جنبش فدائی همراه شد. و در تمام سال هائی که فعالیت تشکیلاتی داشت، خستگی ناپذیر برای آزادی و برابری تلاش کرد. در چند ساله اخیر به رغم این که از فعالیت سازمانیافته فاصله گرفته بود، اما همواره در صف مبارزه برای داد قرار داشت و یکی از اعضای ثابت قدم کمک به خانواده های جانباختگان و زندانیان سیاسی بود. او با مهربانی و صمیمیت، شور و سرزندگی تا آن جا که در توان داشت می کوشید مرهمی نهد بر دل مجروح بازماندگان جانباختگان. مینا نه تنها نسبت به سرنوشت خانواده های زندانیان سیاسی و جانباختگان راه آزادی حساسیت داشت، فراتر از آن، می کوشید موضوع خانواده ها و برخورد با مشکلات آنان را در مرکز توجه دیگر یاران و دوستان خود نیز قرار دهد.
در جریان سخت و پر افت و خیز جدال با بیماری، لحظه ای امید را از دست نداد و تا آخرین دقایقی که هوشیاری داشت با شور و امید زندگی کرد. مقاومت و تحمل او در جریان بیماری و شیوه رویاروئی مهربانانه او حتی با مرگ، شگفت انگیز و درس آموز بود.

مینا با چهره ای گشاده به اطرافیان عشق می ورزید و گوهر انسان را پاس می داشت. او را در خاطر داریم، همیشه سرزنده، همیشه خندان، همیشه مهربان، همیشه آرام، همیشه محجوب. مصمم و صمیمی. خوشبین و امیدوار. در کنار عزیزانش هستیم. در باره اندوه از دست رفتن او چه می توان گفت جز این که بگوئیم: سرشگ سوگ رفتنش، با عطر یاد مهربان او در دل و جان ما و همه دوستان او درهم آمیخته است و ماندگار می ماند.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران که خود در غم از دست دادن مینای عزیز، سوگوار است، این ضایعه را به دیگر دوستان و خویشان، به یاران و اعضای خانواده، به رفقای گرانقدر رسول آذرنوش و مناف پنجوی و به ویژه به دو فرزند مهربان و دوست داشتنی او، صبا و رکسانا، تسلیت گفته، خود را در این غم و اندوه شریک می داند و در کنار همه این عزیزان، درد مشترک را به دوش می کشد.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ برابر ۱۵ مه ۲۰۱۴