پیام شادباش به مناسبت فرارسیدن سال نو خورشیدی

بحران اقتصادی علیرغم توافق اتمی رژیم با پنج به علاوه یک و چشم انداز لغو تحریم ها هم چنان به قوت خود باقی است. این بحران ناشی از سیاست های ویرانگر اقتصادی حکومت در طول سی و هفت سال گذشته است. برای کسانی که از طریق کار و زحمت زندگی می کنند، عرصه زندگی هر روز تنگ تر از پیش می شود. در آستانه سال نو دولت و کارفرمایان با اعلام افزایش 14 درصدی حداقل دستمزد، نشان دادند که تغییری در سیاست های ضدکارگری داده نخواهد شد

پیام شادباش کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران به مناسبت فرارسیدن سال نو خورشیدی

فرارسیدن نوروز ۱۳۹۵ را به همه هموطنان، در ایران و در سراسر جهان، شادباش می گوئیم. مردم کشور ما از دیرباز هر سال با عید نوروز آغاز بهار را از پس هر زمستان طبیعت جشن گرفته اند. همواره آرزوی تغییر را در شادمانی نوروزی خود آشکار ساخته اند. با فرارسیدن هر بهار، امید به آغازی دیگر در جامعه و فردائی بهتر را نیز بال و پر داده اند و آرزوی زندگی در ایرانی آزاد، آباد، بدون سرکوب، ستم و تبعیض را زنده تر کرده اند.

سال ۱۳۹۴ نیز مثل همه سال های حاکمیت جمهوری اسلامی، سال دشواری برای مردم ایران بود. بحران اقتصادی علیرغم توافق اتمی رژیم با پنج به علاوه یک و چشم انداز لغو تحریم ها هم چنان به قوت خود باقی است. این بحران ناشی از سیاست های ویرانگر اقتصادی حکومت در طول سی و هفت سال گذشته است. برای کسانی که از طریق کار و زحمت زندگی می کنند، عرصه زندگی هر روز تنگ تر از پیش می شود. در آستانه سال نو دولت و کارفرمایان با اعلام افزایش 14 درصدی حداقل دستمزد، نشان دادند که تغییری در سیاست های ضدکارگری داده نخواهد شد. کارگران هم چنان از دریافت دستمزدی که بتوانند با آن زندگی خود و خانواده شان را تامین کنند، محروم خواهند بود و این در حالی است خط فقر در کشور جندین برابر این حداقل اعلام شده است. در عید نوروز امسال سفره کارگران خالی تر شده است و بخش بزرگ تری از هم میهنان با مشکلات اقتصادی دست به گریبان هستند. لغو تحریم ها هم در این واقعیت تغییری نخواهد داد.

سال نو در شرائطی آغاز می شود که فعالان جنبش کارگری و مدنی به جرم دفاع از حق حیات کارگران و معلمان بازداشت و زندانی می شوند. فعالان جنبش زنان و حقوق ملی هم چنان به جرم خواست برابرحقوقی و رفع تبعیض تحت فشار قرار دارند. خبرنگاران و روزنامه نگاران با اتهامات واهی بازداشت و زندانی می شوند. در کردستان، خوزستان، بلوچستان، آذربایجان و دیگر استان ها و مناطقی که مردم وسيعا عليه استبداد و برای دستيابی به حقوق خود مبارزه می کنند، بساط بازداشت، شکنجه و صدور احکام زندان و اعدام هم چنان برقرار است و خشونت علیه زندانیان سیاسی در سراسر کشور ادامه دارد. صدور احکام اعدام در دادگاه ها و اجرای آن ها در ملاء عام افزایش چشم گیری یافته است. در عین حال، مقاومت در برابر یورش های رژیم گسترده تر شده است. اعتراض بین المللی به نقض حقوق بشر پر دامنه تر گشته است.

بحران زيست محيطی در کشور ادامه دارد، خشک شدن دریاچه ها و تالاب ها و افزايش آلودگی هوا سرعت بیشتری گرفته است.

امیدواریم که در سال نو ، مبارزاتی که برای رهائی از چنگ استبداد و بی حقوقی و برای رسیدن به یک جامعه آزاد و عادلانه در جریان است، راه عبور از کشتار و زندان و فقر را هموار تر سازد. بهار جامعه ما نیز از راه برسد. استبداد نیز همچون زمستان طبیعت رخت بر بندد، چهره مردم شکفته تر،خانه های دلشان از مهر و دوستی آکنده تر و زندگی شان از امید و خوشبختی، سرشارتر شود. زندان ها، به تاریخ سپرده شود و فقر و گرسنگی، نابرابری و تبعیض برای همیشه از میهن مان رخت بربندد و سال ۱۳۹۵ سال گشایش های جدید در همۀ عرصه ها برای مردم کشورمان باشد.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران فرا رسیدن نوروز را با ارج گذاری به مبارزات آزاد زنان و آزاد مردان دلیری که برای رهائی از جور و ستم استبداد در تلاش اند، با احترام به خاطرۀ جانباختگان راه آزادی، دمکراسی و عدالت اجتماعی و با درود به زندانیان دلیری که نهال امید را با مقاومت خود در دل ها می نشانند، شادباش می گوید و برای همگان نوروزی خوش و نوبهاری خجسته آرزو می کنیم.

کمیته مرکزی اتحاد فدائیان خلق ایران

نوروز ۱۳۹۵ – ۲۱ مارس ۲۰۱۶