پیام شادباش: در آستانه بهاری دیگر هر روزتان نوروز باد

بحران زيست محيطی در کشور و از جمله تبديل بخش وسيعی از درياچه اروميه به شوره زار وافزايش آلودگی هوا فراز تازه ای يافت. در کردستان، خوزستان، بلوچستان، آذربایجان و دیگر استان ها و مناطقی که مردم  وسيعا عليه استبداد وبرای دستيابی به حقوق خود مبارزه می کنند، بساط بازداشت، شکنجه و صدور احکام زندان و اعدام هم چنان برقرارماند وخشونت علیه زندانیان سیاسی در سراسر کشور ادامه یافت

پیام شادباش کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران به مناسبت فرارسیدن سال نو خورشیدی ۱۳۹۳

در آستانه بهاری دیگر هر روزتان نوروز باد

فرارسیدن نوروز ۱۳۹۳ را به همه هموطنان، در ایران و در سراسر جهان،  شادباش می گوئیم. مردم کشور ما از دیرباز هر سال با عید نوروز آغاز بهار را از پس هر زمستان طبیعت جشن گرفته اند. همواره آرزوی تغییر را در شادمانی نوروزی خود آشکار ساخته اند. با فرارسیدن هر بهار، امید به آغازی دیگر در جامعه و فردائی بهتر را نیز بال و پر داده اند و آرزوی زندگی در ایرانی آزاد، آباد، بدون سرکوب، ستم و تبعیض را زنده تر کرده اند.

بی تردید سال ۱۳۹۲ سال سخت و دشورای برای اکثریت عظیمی از مردم کشور ما بود. بحران اقتصادی که عامل اصلی آن سیاست های اقتصادی ویرانگر حکومت طی ۳۵ سال گذشته است، با تشدید تحریم های بین المللی وخیم تر شد. افزایش نجومی قیمت مایحتاج عمومی هستی بخش عظیمی از مردم را به مخاطره انداخت. کارخانه ها یکی پس از دیگری تعطیل شدند. دستمزد بخور و نمیر کارگران هم ماه ها پرداخت نشد. تورم به طرز بی سابقه ای افزایش یافت و رسما رقم آن بالای ۳۰ درصد اعلام شد. برای بسیاری از مردم ایران که از طریق کار و زحمت زندگی می کنند، تامین حداقل هزینه ها دشوار تر از پیش گشت.

امسال نوروز در بسیاری از خانه ها با سفره خالی سپری خواهد شد. جمهوری اسلامی شکاف فقیر و غنی را هر چه بیشتر کرده است. بدون اغراق می توان گفت که بخش بزرگی از مردم ایران در زیر خط فقر زندگی می کنند. تعیین ۶۰۸ هزارتومان حداقل دستمزد برای سال آینده، در آستانه سال نو، خبر خوبی برای کارگران و زحمتکشان کشور ما نبود. واقعیت این است که هزینه زندگی یک خانوار چهار نفره، طبق آمار خود حکومت بیش از چهار برابر این رقم است.   در سال ۱۳۹۲ اگر چه رژیم تن به مذاکره با ۵ به علاوه ۱ داد و با امضای توافق ژنو مسیر خطرناک و راه حل های گذشته پیرامون بحران اتمی را تغییراتی داد، اما هنوز هیچ تغییر جدی در اوضاع داخلی کشور صورت نگرفته است. جمهوری اسلامی اگر چه در مقابل فشار خارجی سرخم کرده است، اما هنوز حاضر نیست در مقابل مطالبات به حق مردم عقب نشینی کند. در سال گذشته نیز فعالان کارگری به جرم دفاع از حق حیات کارگران بازداشت و زندانی شدند. فعالان جنبش زنان وحقوق ملی قومی تحت فشار قرار گرفتند و به جرم خواست برابرحقوقی و رفع تبعیض به زندان رفتند. بحران زيست محيطی در کشور و از جمله تبديل بخش وسيعی از درياچه اروميه به شوره زار وافزايش آلودگی هوا فراز تازه ای يافت. در کردستان، خوزستان، بلوچستان، آذربایجان و دیگر استان ها و مناطقی که مردم  وسيعا عليه استبداد وبرای دستيابی به حقوق خود مبارزه می کنند، بساط بازداشت، شکنجه و صدور احکام زندان و اعدام هم چنان برقرارماند وخشونت علیه زندانیان سیاسی در سراسر کشور ادامه یافت، در طول چند ماه گذشته، همزمان با مذاکرات اتمی پیگرد فعالان سیاسی، روزنامه نگاران، فعالان مدنی و مدافعان حقوق بشر ادامه یافته و در مورادی تشدید هم شده است. اعدام های سیاسی در مناطق ملی از سر گرفته شده است. صدور احکام اعدام در دادگاه ها و اجرای آن ها در ملاء عام افزایش چشم گیری یافته است. در عین حال مقاومت در برابر یورش های رژیم اگسترده تر شده است. اعتراض بین المللی به نقض حقوق بشر پر دامنه تر گشته است. خواست آزادی زندانیان سیاسی به یک شعار عمومی تبدیل شده است.

ما امیدواریم که نوزائی طبیعت با مبارزه مردم کشورمان برای رهایی از استبداد و بی حقوقی، درهم آمیزد و بهار آزادی هرچه زودتر فرارسد تا رنج هائی که برای دستیابی به دموکراسی و عدالت اجتماعی، بر مردم کشور ما هموار شده است و تلاش هائی که علیرغم کشتار،  زندان، شکنجه، تهدید و اعدام، هر روز افزون تر گشته است، به بار نشیند. با این آرزو که استبداد نیز همچون مستان طبیعت رخت بر بندد، چهره مردم میهن مان شکفته تر ،خانه های دلشان از مهر و دوستی آکنده تر و زندگی آن ها از امید و خوشبختی، سرشارتر شود. زندان ها، به تاریخ سپرده شود و فقر و گرسنگی، نابرابری و تبعیض برای همیشه از میهن مان رخت بربندد و سال ۱۳۹۳ سال گشایش های جدید در همۀ عرصه ها برای مردم کشورمان باشد.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران فرا رسیدن نوروز را با ارج گذاری به مبارزات آزاد زنان و آزاد مردان دلیری که برای رهائی از جور و ستم استبداد در تلاش اند، با احترام به خاطرۀ جانباختگان راه آزادی، دمکراسی و عدالت اجتماعی و با درود به زندانیان دلیری که نهال امید را با مقاومت خود در دل ها می نشانند، شادباش می گوید و  برای همگان نوروزی خوش و نوبهاری خجسته آرزو می کنیم.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

نوروز ۱۳۹۳ – مارس ٢٠١٤