اقدام تروريستی عليه حزب دمکرات کردستان را شدیدا محکوم می کنیم

انگشت اتهام به سوی رژيم جمهوری اسلامی ایران نشانه رفته است. طی هفته های اخير، اظهار نظرهای برخی از  مقامات امنيتی – نظامی رژيم، احتمال طرح ریزی یک سری عمليات جنایت کارانه عليه نيروهای اپوزسيون مستقر در اقليم کردستان را افزايش داده است

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

اقدام تروريستی عليه حزب دمکرات کردستان را شدیدا محکوم می کنیم

در شامگاه ۳۰ آذر، بر اثر دو انفجار پياپی در نزديکی يکی از مقرهای مرکزی حزب دموکرات کردستان در اقليم کردستان، واقع در  شهر “کویه”، پنج تن ازکادرها و پيشمرگان این حزب جان باختند و چند تن ديگر نيززخمی  شدند. وضعيت برخی از آنان، وخيم گزارش شده است. در اين دو انفجار همچنين يکی از مامورين وابسته به نيروهای حفاظتی (آسايش) اقلیم کردستان، جان خود را از دست داد.

گرچه مقامات آسایش شهرستان “کویه” اعلام کرده اند که تحقیقات در مورد  چگونگی این انفجار پی گیری  می شود  و هنوز هم  عامل و يا عوامل این فاجعه  شناسائی نشده اند،  اما انگشت اتهام به سوی رژيم جمهوری اسلامی ایران نشانه رفته است. طی هفته های اخير ،  اظهار نظرهای برخی از  مقامات امنيتی – نظامی رژيم،  احتمال طرح ریزی یک سری  عمليات جنایت کارانه عليه نيروهای اپوزسيون مستقر در اقليم کردستان را افزايش داده است.

متاسفانه اگراین عمل تروريستی، اولین و آخرین حمله تروریستی و جنایکارانه علیه نیروهای اپوزیسیون از جمله حزب دمکرات به شمار نمی رود، اما اين اقدام جنايتکارانه، نشانه ای از تهدیدات جدی ای می باشد که سازمان و احزاب اپوزیسيون را نشانه رفته و می بايست آنها را وادار سازد که متحدتر و هماهنگ شده تر، اقدامات محتمل تروریستیدیگری را خنثی نمایند .

ما ضمن محکوم کردن اين اعمال ضد انسانی و وحشيانه، همدردی خود را با تمامی کادر ها و پیشمرگان  حزب دمکرات کردستان و  نيز خانواده و بستگان جانباختگان ابراز داشته و بهبودی هرچه سريعتر زحمی شدگان را آرزو می کنيم.

از مقامات اقليم کردستان انتظار می رود که تمام تلاش خود را برای شناسائی، تعقيب ،  افشا و مجازات عامل يا عوامل اين انفجارات به کار گيرند .

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فداییان خلق ایران

دوم دی ماه 1395

22 دسامبر 2016