صدها کشته و زخمی طی حملۀ تروریستی به يک سالن کنسرت در حومۀ مسکو

جمعه ٢٢ مارس بیش از ٩٣ نفر (تا کنون) در حملۀ مسلحانه به یک کنسرت در حومۀ مسکو کشته و ١١۵ نفر دیگر زخمی شدند. داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. کاخ کرملین گفته است که تاکنون یازده نفر از جمله چهار تن از حمله‌کنندگان را دستگیر کرده است.

صدها نفر در نتیجۀ حملۀ تروریستی در حومۀ مسکو کشته و زخمی شدند

ار اف آی: با این حال، پلیس روسیه گفته است که همچنان در جستجوی مهاجمان است و داعش تصریح کرده است که اعضای این گروه پس از حملۀ دیشب به سلامت به پایگاه های خود بازگشته‌اند. دولت مسکو بعید ندانسته که شمار قربانیان حملۀ دیشب افزایش یابد. وضعیت بیش از شصت تن از زخمی شدگان وخیم گزارش شده است. جامعۀ جهانی حملۀ تروریستی دیشب در حومۀ مسکو را شدیداً محکوم کرد و دولت اوکراین سرویس‌های مخفی روسیه را مسئول جنایات معرفی کرده است.

منابع خبری روسیه نوشتند که افراد نقابدار که لباس‌های نظامی بر تن داشتند پیش از شروع کنسرت وارد سالن مملو از جمعیت شدند و با سلاح های خودکار به روی جمعیت آتش گشودند. حمله کنندگان علاوه بر تیراندازی به روی حاضران نارنجک و یک بمب آتش‌زا پرتاب کردند و همین باعث آتش‌سوزی در سالن کنسرت شد.

به گفتۀ شاهدان در نتیجۀ انفجار و آتش سوزی بخشی از سقف سالن کنسرت به روی جمعیت فروریخت. از قرار مهاجمان با مقاومت نگهبانان که تنها به باتوم مسلح بودند، روبرو نشدند.  

دولت آمریکا ضمن محکوم کردن حملۀ تروریستی داعش در حومۀ مسکو و ابراز همدردی با قربانیان جنایت، تصریح کرد که هیچ نشانه‌ای دال بر دست داشتن اوکراین یا اوکراینی‌ها در این واقعه وجود ندارد. فرانسه نیز ضمن محکوم کردن حملۀ تروریستی دیشب در حومۀ مسکو خواستار روشنگری در این باره شد.


يادآوری :

هشدار سفارت آمریکا در روسیه نسبت به حمله قریب الوقوع «افراط‌گرایان» به مسکو در هشتم مارس ٢٠٢٤

(منبع از اف آی)

سفارت آمریکا در روسیه نسبت به حمله قریب الوقوع «افراط‌گرایان» به مسکو هشدار داد

ساعاتی پس از آن که سرویس‌ امنیتی فدرال روسیه یک تیراندازی برنامه‌ریزی شده در یک کنیسه را خنثی کرد، سفارت ایالات متحده آمریکا در روسیه روز جمعه هشتم مارس، با انتشار بیانیه‌ای نسبت به حمله قریب الوقوع «افراط‌گرایان» به مسکو، هشدار داد. به گزارش خبرگزاری رویترز، سفارت آمریکا در روسیه جزئیات بیشتری در خصوص این حمله ارائه نکرد.

در بخشی از بیانیه سفارت آمریکا آمده است که افراط‌گرایان برنامه‌های قریب‌الوقوعی برای هدف قرار دادن تجمعات بزرگ در مسکو دارند. در این بیانیه همچنین به شهروندان آمریکایی توصیه شده است تا از حضور در هر گونه تجمع بزرگ در ۴۸ ساعت آینده خودداری کنند.

سفارت آمریکا در روسیه نسبت به حمله قریب الوقوع «افراط‌گرایان» به مسکو هشدار داد. AFP – YURI KADOBNOV