حمله پهپادی سپاه به اسرائیل

باراک دیوید، خبرنگار سیاسی آکسیوس در توئیتی نوشت که چهار مقام اطلاعاتی آمریکایی و اسرائیلی به او گفته‌اند که ایران با ده‌ها پهپاد حمله به اسرائیل را آغاز کرده است.

برگرفته از مدياهای بين المللی :

امشب (شنبه شب) شبکه خبر ایران : «عملیات گسترده پهپادی سپاه» انجام شد

ارتش اسرائیل آغاز حمله ایران را تایید کرد

رسانه‌های اسرائیلی با ارجاع به خبرنگار آکسیوس گزارش داده اند که حمله‌ای پهپادی از سوی ایران به سمت اسرائیل آغاز شده است.

ارتش اسرائیل در توییتی، رسما آغاز حمله جمهوری اسلامی به این کشور را تایید کرد.

این نهاد نظامی در توییت خود نوشت که ایران “پهپادهای خود را از داخل خاک خود به سمت اسرائیل پرتاب کرد.”

بر اساس این توییت، “ارتش اسرائیل در حالت آماده باش است و به طور مداوم وضعیت عملیاتی را زیر نظر دارد.”

ارتش اسرائیل می‌افزاید: «آرایش دفاع هوایی ارتش اسرائیل به همراه جت‌های جنگنده نیروی دریایی ارتش و شناورهای نیروی دریایی اسرائیل که در یک ماموریت دفاعی در حریم هوایی و دریایی اسرائیل هستند، در حالت آماده باش قرار دارند.»

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی ‌امریکا با تایید آغاز حملات جمهوری اسلامی علیه اسرائیل گفت جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده به طور مرتب توسط تیم امنیت ملی خود در جریان آخرین تحولات قرار می‌گیرد. او همچنین افزود تیم امنیت ملی نیز در ارتباط دائمی با مقامات اسرائیلی و همچنین سایر متحدان آمریکا است.
جو بایدن چند روز قبل به صراحت گفت:«حمایت آمریکا از امنیت اسرائیل آهنین است، ایالات متحده در کنار مردم اسرائیل خواهد ایستاد و از دفاع آنها در برابر این تهدیدات ایران حمایت خواهد کرد.»

باراک دیوید، خبرنگار سیاسی آکسیوس در توئیتی نوشت که چهار مقام اطلاعاتی آمریکایی و اسرائیلی به او گفته‌اند که ایران با ده‌ها پهپاد حمله به اسرائیل را آغاز کرده است.

خبرنگار اکسیوس می‌گوید دو مقام اسرائيلی به او گفته‌اند این پهپادها حدود دو بامداد به وقت اسرائيل به این کشور خواهند رسید.

در شبکه‌های اجتماعی ویدئوهایی از پهپادها بر فراز عراق منتشر شده اند که مشخص نیست به این گزارش مربوطند یا نه. رسانه‌های رسمی ایران نیز این خبر را پوشش داده اند.

همزمان با انتشار این خبر، بنیامین نتانیاهو در سخنرانی‌ای گفت که اسرائیل برای حمله‌ی مستقیم ایران آماده است و به آن پاسخ خواهد داد.

در ۷۲ ساعت گذشته خبرها در مورد احتمال انجام حمله متقابل ایران به اسرائیل بیشتر شده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل: پهپادهای ایران در راه اسرائيل است

سخنگوی ارتش اسرائيل تایید کرده است که ده‌ها پهپاد از سوی ایران به سوی اسرائیل در حرکتند.

به گفته او نیروی هوایی اسرائيل این پهپادها را در رصد دارد اما تاکید کرده که رسیدن این پهپادها به اسرائيل چند ساعت طول خواهد کشید.

نتانیاهو، می‌گوید کشورش برای یک «حمله مستقیم» از طرف ایران آماده است

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، گفته است که کشورش برای یک «حمله مستقیم» از طرف ایران آماده است. او در سخنانی خطاب به مردم اسرائیل گفت سیستم‌های پدافندی اسرائیل آماده شده است و نیروهای مسلح آماده واکنش هستند. او از اسرائیلی‌ها خواست دستورهای ارتش را گوش کنند.

در روزهای گذشته گمانه‌زنی درباره حمله «قریب‌الوقوع» ایران به اسرائیل بالا گرفت و کشورهای مختلف در این زمینه اقدام‌های احتیاطی کرده‌اند و به شهروندان خود هشدارهایی داده‌اند.

به گفته این خبرنگار نیروهای دفاعی اسرائيل در پی آنند که به کمک آمریکا و دیگر متحدان خود این پهپادها را پیش از رسیدن به آسمان اسرائيل خنثی کنند.