بیانیه‌ی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در حمایت از تجمعات بازنشستگان

یانیه‌ی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در حمایت از تجمعات مسالمت‌آمیز بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی (یکشنبه‌ها و سه شنبه‌های اعتراضی)

بیانیه‌ی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در حمایت از تجمعات بازنشستگان

به‌نام خداوند جان و خرد

با تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری در سال ۱۳۸۶ بارقه‌ی امیدی در دل بازنشستگان کشوری و به‌تبع آن فرهنگیان بازنشسته به‌بار نشست و انتظار می‌رفت که با اجرای این قانون، بی‌عدالتی در پرداخت‌ها و تبعیضات گسترده از بین رفته و مطالبات سالیان طولانی بازنشستگان محقق گردد، به ویژه در مواد ۶۴، ۸۵ و ۱۲۵ این قانون که در صورت اجرایی شدن آن حل بعضی از معضلات، مشکلات و مطالبات معیشتی بازنشستگان به سرانجام می‌رسید.

اما متاسفانه، علی‌رغم شعارهای پر طمطراق دولت‌های قبلی و فعلی در هنگامه‌ی انتخابات، نه تنها این مواد قانونی اجرایی نشد که به‌دلیل تورم افسار گسیخته‌ی سال‌های اخیر، بازنشستگان دچار فلاکتی مضاعف گردیده‌اند که لاجرم راهی جز برگزاری تجمعات و دیده و شنیده شدن فریاد مطالبات خود نداشته، عزم خود را برای تجمعات اعتراضی جزم کرده‌اند و هر سه‌شنبه روبروی صندوق بازنشستگی تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند تا شاید بعد از ۱۶ سال بتوانند مسئولان بی‌درد را وادار به اجرای قانون و اجابت مطالبات خود نمایند.

امید که گوش شنوایی در دولت و مجلس وجود داشته و هم‌چنان به دنبال فریب بازنشستگان و احاله مطالبات آن‌ها به برنامه هفتم توسعه !!! نباشند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، حمایت قاطع خود را از اعتراضات صنفی تمامی بازنشستگان اعم از کشوری و تامین اجتماعی اعلام نموده، از تمامی فرهنگیان شاغل و بازنشسته دعوت می‌نماید که در سه‌شنبه‌های اعتراضی در کنار دیگر همکاران بازنشسته اعتراض خود را به روند موجود اعلام دارند تا ضمن حمایت از همکاران خود، مانع از ادامه این وضعیت آزار دهنده و ظلم آشکار شوند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

۱۳ مرداد ۱۴۰۲