کردستان در آتش: بازتاب تلاش مردمی برای خاموش ساختن آتش در زاگرس

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی نیز با استفاده از هشتگ «کردستان در آتش»، با تاکید بر اینکه «قلب ایران در آتش می‌سوزد»، تصاویری از تلاش‌های مردمی با دست خالی برای خاموش کردن آتش در جنگل‌های بلوط مریوان منتشر کرده‌اند.

ار اف آی

بازتاب تلاش مردمی برای خاموش ساختن آتش در زاگرس: «کردستان در آتش»

زاگرس، در روزهای گرم تابستان و در غفلت مسئولان دولتی، در آتش می‌سوزد اما نیروهای مردمی، با کمترین امکانات به نبرد با آتش می‌روند تا «از خاکسترشدن یک سرمایه ملی جلوگیری کنند». عملکرد مسئولان جمهوری اسلامی در قبال آتشی در جنگل‌‌های کردستان زبانه می‌کشد، با انتقاد وسیع کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

شعله‌های آتش در روزهای اخیر در جنگل‌های زاگرس زبانه می‌کشد و کاربران در شبکه‌های اجتماعی، با استفاده از هشتگ «کردستان در آتش» در انعکاس تلاش مردمی برای مهار آتش با کمترین امکانات فعالیت می‌کنند.

کاوه مدنی، فعال سرشناس زیست‌محیطی، در توییتی از تلاش داوطلبان مردمی به ویژه «انجمن سبز چیا» قدردانی کرده و نوشت: «اتحاد فعالان محیط‌زیست و داوطلبان مردمی برای دفاع از طبیعت سبز ایران».

نبرد حافظان جان بر کف #زاگرس با آتش در بهشت #دالاهو pic.twitter.com/1m934JRJKM— Kaveh Madani (@KavehMadani) August 7, 2023

کاوه مدنی این فعالان زیست‌محیطی را «حافظان جان بر کف» نامید که در «نبرد» با «آتش در بهشت دالاهو» هستند.

محمد درویش، پژوهشگر و فعال محیط‌زیست، هم در واکنش به تلاش‌های مردمی، در توییتی با اشاره به بیانیه انجمن سبز چیا، از تلاش این گروه برای «دفاع و حراست از رویشگاه زاگرس» قدردانی کرد.

این روزها بروبچه‌های انجمن سبز چیا در دفاع و حراست از رویشگاه زاگرس سنگ تمام نهاده و با تمام توان می‌کوشند تا آتش افتاده به جان بلوط‌ها در اطراف مریوان را خاموش کنند. دم‌شان گرم. مفتخرم که با چنین انسان‌های وارسته‌ای هموطن هستم. اگر می‌توانید، کمک‌شان کنید.#انجمن_سبز_چیا pic.twitter.com/IUbtHK6iRE— mohammad darvish (@darvish100) August 6, 2023

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی نیز با استفاده از هشتگ «کردستان در آتش»، با تاکید بر اینکه «قلب ایران در آتش می‌سوزد»، تصاویری از تلاش‌های مردمی با دست خالی برای خاموش کردن آتش در جنگل‌های بلوط مریوان منتشر کرده‌اند.

#کوردستان: وێنای ئیرادەیەک لە ئاگر و خوێن، سەرچاوەو ژینگەی #ژن_ژیان_ئازادی#کردستان: معرفت و اراده‌ای از جنس‌ِِ آتش و‌خون؛ خاستگاه و زیستگاهِ #زن_زندگی_آزادی#مریوان #زاگرس#كردستان_در_آتش pic.twitter.com/PFw8IBWwmS— Omid Taheri (@o_taherii) August 7, 2023