اعتصاب کارگران ماشین‌سازی تبریز؛ ادامه اعتصاب در ماشین سازی اراک

اخبار روز:

امروز شنبه ۱۱ شهریورماه کارگران کارخانه دولتی ماشین سازی تبریز در اعتراض به عدم تحقق وعده‌های مسئولین دست از کار کشیدند.

به گفته کارکنان، دلیل این اعتصاب، عدم تحقق وعده‌های مسئولین در راستای تقاضای کارکنان برای افزایش حقوق و طبقه بندی مشاغل و افزایش بهره وری و همچنین حذف پیمانکار می باشد.

گفتنی است؛ تاکنون موضع رسمی از طرف مدیریت ماشین سازی تبریز در خصوص اعتصاب کارگران این مجموعه انجام نشده است.

اعتصاب در  ماشین‌سازی اراک ادامه دارد

سومین هفته اعتصاب کارگران ماشین‌سازی اراک  با شدت بیشتری نسبت به گذشته در جریان است و کارگران اعلام کرده‌اند تا دریافت مطالبات خود از پا نمی‌نشینند.

اعتصابات در بخش‌های مونتاژ ساخت و تجهیزات دیگ بخار متالوژی ادامه دارد و کارگران تاکید کرده‌اند تا مطالبات آنها تحقق پیدا نکند، همچنان به اعتصاب و اعتراض خود ادامه می‌دهند...

يادآوری: صدها کارگر کارخانه ماشین‌سازی اراک روز چهارشنبه هشتم شهریور، به اعتصاب خود که از بیش از دو هفته پیش آغاز شده است، ادامه دادند. در همین حال، گروهی از کارگران شرکتی معدن زغال‌سنگ طبس همراه با خانواده‌های‌شان برای پیگیری وضعیت شغلی خود در مقابل ساختمان استانداری خراسان‌جنوبی تجمع کردند.

کارگران اعتصابی با ابراز نگرانی در مورد آینده شغلی خود، از اعضای هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان سهامدار عمده ماشین‌سازی اراک خواسته‌اند «به وضعیت بغرنج کارخانه مسئولانه ورود کرده و امنیت شغلی را به کارگران بازگردانند.»

آنها همچنین اشاره کردند که بخش دیگری از مشکلات در کارخانه، ناشی از نداشتن برنامه تولید و فروش دستگاه‌ها و ابزارآلاتِ تولید به بهانه نوسازی کارخانه است.