اطلاعيه سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران به مناسبت ٣٥مين سالگرد کشتار جمعی زندانيان سياسی و يکسالگی جنبش ژينا

این روزها همزمان با سی و پنجمین سالگرد کشتار دسته  جمعی زندانیان سیاسی و عقیدتی در آستانه اولین سالگرد جنبش انقلابی و حق طلبانه ژینا (مهسا) قرار داریم و مردمان ایران در داخل و خارج کشور در تلاشند که این سالگرد را هرچه باشکوهتر برگزار کنند

اطلاعيه سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران

به مناسبت

٣٥مين سالگرد کشتار جمعی زندانيان سياسی و يکسالگی جنبش ژينا

در سی و پنجمین سالگرد کشتار دسته  جمعی زندانیان سیاسی و عقیدتی، با گسترش مبارزه علیه رژیم اسلامی حاکم، یاد جانباختگان راه آزادی و عدالت را گرامی می داریم!

سی و پنجمین سالگرد کشتار دسته جمعی زندانیان سیاسی و عقیدتی در تابستان خونین ١٣٦٧ با اولین سالگرد قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی در روزهای  پایانی تابستان ١٤٠١  و در پی آن،  جنبش انقلابی “زن، زندگی، آزادی”  پیوند خورده است.

 در تابستان ٦٧، نقشه شوم کشتار دسته  جمعی هزاران زندانی مجاهد، فدائی، چپ، کمونیست و دمکرات و آزادیخواه، با فرمان مستقیم خمینی، توسط همدستان جنایتکارش، در بی خبری و سکوت مرگبارحاکم بر جامعه، به اجرا درآمد. طی سالیان سال، در فضای عمومی کشور، اعتراضی  نسبت به  این جنایت علیه بشریت  و سایر اعدامهای دهه ٦٠ صورت نگرفت و به دلایل مختلف از جمله فضای خفقان و سرکوب،  بازماندگان اعدام شدگان جز در موارد بسیار محدودی از حمایت و همراهی و حتی همدرد ی مردم برخوردار نگشتند. با این وجود، به همت  فداکاریها و تلاشهای پیگیرانه خانواده های دادخواه، بخصوص مادران خاوران، خاطره نویسی از جانب جان‌بدر بردگان کشتار ٦٧ و همچنین اطلاع رسانی، تظاهرات و برگزاری مراسم های یادمان از جانب انجمن های دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی و احزاب و سازمانهای سیاسی در خارج از کشور، نه تنها این جنایت در پرده نماند و به فراموشی سپرده نشد،  بلکه جنبش دادخواهی که اکنون از خانواده‌های اعدامهائی که قبل ازسال ١٣٦٠ شروع شده و طی دهه ٦٠ و بخصوص در تابستان ٦٧ به اوج خود رسیدند فراتر رفته، به یکی از جنبش های اجتماعی مطرح و تاثیرگذار در ایران تبدیل شده است.

خانواده های دادخواه با شعار “نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم” ازیکسو تلاش میکنند تا ابعاد جنایتهائی که  رژیم در حق فرزندان و عزیزانشان مرتکب شده ( بخصوص کشتار زندانیان سیاسی و عقیدتی در تابستان ٦٧ که هنوز بسیاری از ابعاد آن در پرده ابهام است) روشن شده و در حافظه و وجدان عمومی جامعه ثبت شوند و از سوی دیگر خواهان آنند که آمرین و عاملین این جنایتها در دادگاههای عادلانه پاسخگوی اعمال غیر انسانی و ضد بشری خود گردند. این دادخواهان در پی انتقام جویی نیستند بلکه بر این باورند که تنها به این طریق می توان احتمال تکرار این گونه جنایتها را به طرز قابل توجهی کاهش داد.

قتل ژینا ( مهسا) امینی بدست ماموران گشت ارشاد در روزهای پایانی تابستان گذشته اما با واکنش سریع و وسیع زنان، جوانان و ملیتهای گوناگون ایران مواجه گردید و همچون جرقه ای، انبار خشم انباشت شده در بطن جامعه، خشمی که ناشی از ستم، تبعیض، بی عدالتی و فقدان آزادی در تمامی عرصه های زندگی است، را شعله ور ساخت  و حکومت اسلامی، فاسد و زن ستیز را در کلیت آن هدف قرار داد. رژیم سرکوبگر همانگونه  که طی بیش از چهار دهه عمل کرده است، در مقابله با این جنبش حق طلبانه، هزاران نفر از جمله کودکان را در خیابانها آماج گلوله قرار داد، نزدیک به ٦٠٠ نفر کشته شده و صدها دختر و پسر جوان بینایی خود را از دست دادند. بیش از ٢٠ هزار نفر بازداشت و زندانی شدند و رژیم اسلامی آدمکش، تعدادی ازمعترضین دستگیر شده را به چوخه های دار سپرد و تعداد دیگری را در زیر شکنجه و در زندانها به قتل رساند.

 این روزها همزمان با سی و پنجمین سالگرد کشتار دسته  جمعی زندانیان سیاسی و عقیدتی در آستانه اولین سالگرد جنبش انقلابی و حق طلبانه ژینا (مهسا) قرار داریم و مردمان ایران در داخل و خارج کشور در تلاشند که این سالگرد را هرچه باشکوهتر برگزار کنند. ما ضمن گرامیداشت یاد و خاطر تمامی مبارزین و جانباختگان راه آزادی و عدالت، پشتیبانی خود از تمامی حرکتهای اعتراضی که به این مناسبت برگزار می شوند را اعلام کرده و بسهم خود می کوشیم فعالانه در این اعتراضات شرکت کنیم.

زنده باد یاد و خاطره تمامی جانباختگان راه آزادی  

سرنگون باد رژیم اسلامی حاکم بر ایران

سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

١٢ شهریور ١٤٠٢ – ٣ سپتامبر ٢٠٢٣