همبستگی فراگیر برای آزادی و برابری در ایران: آرمیتا قربانی دیگر ظلم حکومتی جمهوری اسلامی

این مبارزات تا براندازی بساط ظلم وستم حاکمیت خودکامه مذهبی در راستای برقراری دموکراسی به رغم هزینه های جانی ، جسمی و روحی، به رغم مشکلات و موانع هر چند طولانی‌ست که به ثمر می رسد و آزادی وبرابری دست یافتنی‌ست

اطلاعيه همبستگی فراگیر برای آزادی و برابری در ایران :

آرمیتا قربانی دیگر ظلم حکومتی جمهوری اسلامی ایران!

آرمیتا گراوند دانش آموز ١٧ ساله رشته نقاشی،  ٢٩ روز پیش از خانه خارج شد، و مثل همیشه عازم ایستگاه مترو میدان شهدا شد، در سوپرمارکت این ایستگاه کیک و آب میوه اش راخرید  و منتظر دوستانش ماند که با قطار به مدرسه برود . آرمیتا به هنگام ورود به واگن مترو با تذکرات یک “حجاب‌بان” زن روبه‌رو شد و این زن به دلیل آن که آرمیتا روسری نداشت با او مشاجره کرد. به گفته یک شاهد، «زن چادری فریاد زد که چرا حجاب نداری؟» و آرمیتا در پاسخ گفت: «آیا من به تو می‌گویم چرا چادرت را برنمی‌داری»؟، درگیری لفظی به خشونت کشیده شد و‌ “حجاب‌بان” زن، با حمله به آرمیتا او را به شدت هل داد و او با برخورد سرش به ستون فلزی، زمین‌خورد و بیهوش شد. آرمیتا در بیمارستان فجر، وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ارتش، بستری شد و به کما رفت و پس از ٢٨ روز درگذشت .در مدتی که آرمیتا در کما بود، خبرگزاری دولت”ایرنا” با تهیه گزارشات دستوری در تلاش بود خانواده و همکلاسی‌های آرمیتا را وادار کند به قلب واقعیت .

مرگ آرمیتا سرنوشتی بود که قبل از او گریبان مهسا امینی را هم گرفته بود.

در روز یکشنبه ٧ آبان ١٤٠٢ پیکر آرمیتا در میان جمع بزرگی از مدافعان آزادی و برابری به رغم فضای به شدت سنگین امنیتی در دل خاک جا گرفت .تعدادی از شرکت کنندگان در مراسم سوگواری عکس‌هائی از نیکا، ژینا و تعدادی دیگر از قربانیان خشونت دولتی در سال های اخیر را در دست داشتند . هنوز مراسم به پایان نرسیده، نیروهای سرکوب به شرکت کنندگان وحشیانه حمله کردند و خودسرانه تعداد ١٢ تا ١٥ نفر را زیر ضرب وشتم دستگیر کردند . در میان بازداشت شدگان از جمله خانم ها نسرین ستوده و منظر ضرابی و آقای مسعود زینل‌زاده هستند. تا به حال از نام و وضعیت بقیه بازداشت شدگان اطلاع دقیقی در دست نيست.

ما “همبستگی فراگیر برای آزادی و برابری در ایران” قبل از هر چیز در غم مرگ آرمیتا با خانواده و بستگان وآشنایان او عمیقا همدرد هستیم و به ویژه به همه آزادی خواهان وبرابری طلبان مردمان مان در از دست دادن جوان دختری آزاده از صفوف زنان و مردان ستم ستیز و رهائی خواه ایران که در راستای رفع و محو تبعیض های گوناگون موجود در کشورمبارزه می کنند ، تسلیت می گوئیم . به باور ما قتل آرمیتا بمانند قتل ژینا، نیکا و دیگر دختران و پسرانی که در یک سال گذشته توسط حکومت کشته شده‌اند، یک قتل حکومتی است.

ما زنان و مردان پیر و جوانی که به بهای جان باختن در راه آزاد زیستن و زندگی در خور انسانی کردن، در برابر رژیم سرکوبگر مذهبی وخودکامه می ایستند، نمونه بارزی از عزم واراده خلل ناپذیر مردمی هستند که به رغم سرکوب های خونبار و وحشیانه شدید حاکمان، برای تحقق جمهوری ، دموکراسی و برچیدن هرگونه تبعیض از پا نه می ایستند . این مبارزات تا براندازی بساط ظلم وستم حاکمیت خودکامه مذهبی در راستای برقراری دموکراسی به رغم هزینه های جانی ، جسمی و روحی به رغم مشکلات و موانع هر چند طولانی ست که به ثمر می رسد و آزادی وبرابری دست یافتنی ست . انتشار خبر جان باختن آرمیتا شهر های مختلف کشور از جمله تهران، کرج، شیراز، مشهد، ساری شاهد اعتراض های آزادی خواهان و طنین شعارهای شبانه  ضد حکومتی بود .

ما همصدا با مردمان آزادی خواه ایران خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط و وثیقه بازداشت و دستگیر‌شدگان مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند و همه زندانیان سیاسی هستیم . همچنین با محکومیت قاطعانه سیاست های سرکوبگرانه حاکمیت ارتجاعی ایران، ما آمادگی خود را برای همکاری با کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل متحد در زمینه قتل‌‌های حکومتی یک سال گذشته اعلام می‌کنیم.

همبستگی فراگیر برای آزادی و برابری در ایران

سه شنبه ٩ آبان ١٤٠٢ / ٣١ اکتبر ٢٠٢٣