قتل حکومتی آرمیتا گراوند، برگ دیگری از کارنامه سیاه جنایات حکومت اسلامی

مقامات حکومتی برای زنان، مردان و کودکانی که توسط رژیم اشغالگر و آپارتاید اسرائیل در غزه قتل عام می شوند، اشک تمساح می ریزند و دم از حقوق بشر می زنند! حقوق بشری که طی بیش از چهار دهه  توسط رژیم اسلامی حاکم بر ایران  با خشونتی بی سابقه پایمال شده است و حاصل سیاست های  ضد بشری آن بیش از دهها هزار کشته است. 

اطلاعيه سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران

قتل حکومتی آرمیتا گراوند، برگ دیگری از کارنامه سیاه جنایات حکومت اسلامی!

روز شنبه ٦ آبان آرمیتا گراوند دانش آموز ١٧ ساله که در تاریخ ٩ مهرماه ١٤٠٢ در یکی از ایستگاهای مترو تهران مورد حمله فیزیکی یک زن “حجاب بان” (جانشین خلف “گشت ارشاد”) قرار گرفته بود پس از ٢٨ روز بسر بردن در کما، درگذشت. از چند روز پیش اخباری حاکی از مرگ این دختر جوان در شبکه های اجتماعی پخش شده بود اما به نظر می رسید که مسئولین حکومتی در پی فرصت مناسبی برای اعلام رسمی این خبر بودند. مقامات رژیم اسلامی  از همان ساعات اولیه این جنایت اخیر که یادآور قتل دولتی ژینا – مهسا امینی به دست ماموران گشت ارشاد است، اعلام کردند که آرمیتا به دلیل “افت فشار” بر زمین افتاده و دچار آسیب مغزی شده است. در پی انتشار این خبر درناک، رژیم با اتخاذ تدابیر شدید امنیتی از جمله بستری کردن آرمیتا در بیمارستان نظامی “فجر” و با تهدید وفشار شدید بر خانواده و دوستان او، تمامی امکانات خود را بکار گرفت  تا از همبستگی مردم با خانواده این قربانی حجاب اجباری، جلوگیری کند. قتل حکومتی آرمیتا دختر جوانی که بر خلاف ادعاهای دروغین مقامات رژیم نه تنها از سلامت کامل برخوردار بوده بلکه ورزشکار هم بوده است، برگ دیگریست بر کارنامه سیاه و آکنده از جنایت این رژیم مذهبی، ضد زن وسرکوبگر.

خبر دردناک جانباختن آرمیتای جوان که بخاطر تن ندادن به حجاب اجباری مورد تهاجم گشت “حجاب بانان”، این نگهبانان و پاسداران ارتجاع مذهبی قرار گرفته بود، در شرایطی اعلام رسمی می شود که مقامات حکومتی برای زنان، مردان و کودکانی که توسط رژیم اشغالگر و آپارتاید اسرائیل در غزه قتل عام می شوند، اشک تمساح می ریزند و دم از حقوق بشر می زنند! حقوق بشری که طی بیش از چهار دهه  توسط رژیم اسلامی حاکم بر ایران  با خشونتی بی سابقه پایمال شده است و حاصل سیاست های  ضد بشری آن بیش از دهها هزار کشته است.     

در چنین شرایطی وظیفه  تمامی نیروهای مترقی، سازمانها و احزاب سیاسی،  تشدید مبارزه و گسترش اعتراضات علیه حکومت اسلامی در داخل و خارج از مرزهای کشور است.

ما ضمن ابراز تسلیت و همدردی عمیق با خانواده، بستگان و دوستان آرمیتای جوان‌مرگ، به سهم خود می کوشیم فعالانه در سازماندهی و هماهنگی این حرکات اعتراضی،  شرکت کنیم.

سرنگون باد حکومت اسلامی

سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

 ٧ آبان ١٤٠٢ – ٢٩ اکتبر ٢٠٢٣