آقای رضا پهلوی، جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ کارت بازی نیست

راه رهایی حقوق جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ از دل دیکتاتوری مذهبی ولایت‌فقیه و دیکتاتوری سلطنتی پهلوی پیدا نمیشود بلکه در تقابل با هر نوع دیکتاتوری و اعتقاد به دموکراسی معتقد به کثرت گرایی سیاسی، ملی، فرهنگی، مذهبی، جنسی و جنسیتی پدیدار می‌شود

یهودا پاکروان فعال اکو-سوسیالیست و حقوق ال‌جی‌بی‌تی+

آقای رضا پهلوی، جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ کارت بازی نیست!

رضا‌ پهلوی فرزند دیکتاتور پیشین ایران محمدرضا پهلوی و یکی از کسانی که خود را الترناتیو رژیم جمهوری اسلامی ایران میداند پس از دریافت جایزه‌ «صراحت بیان» از سوی باشگاه «جمهوری‌خواهان لوگ کابین» گفت: همان طور که از حقوق هر ایرانی دفاع می کنم، به خاطر دفاع از حقوق اقلیت‌های جنسی و جنسیتی ایران هم به خود می‌بالم!
با شنیدن این سخنان من به عنوان یک بخشی از جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ متعجب شدم! من از زمانی که ۱۶ سالم بود خود را به عنوان یک همجنسگرا شناختم تا کنون که ۲۵ سال دارم نه از ایشان و نه جبهه مشروطه‌خواهان سلطنت‌طلب پهلوی‌گرا تا کنون هیچگونه اقدامی عملی ندیده‌ام! زدن چند توئیت و نوشتن یک خط در کتاب در مورد حمایت از همجنس‌گرایان به معنی است نیست شما از جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ دفاع میکنید!
اتفاقا شما هر زمان که لازم بود در مورد حقوق جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ به میدان بیایید سکوت کردید! زمانی سال ۸۴ دو پسر نوجوان همجنس‌گرا در مشهد اعدام شدند و صدا حتی از مجاهدین خلق درآمد اما از شما صدایی شنیده نشد! زمانی که علیرضا شجاعیان هنرمند ال‌جی‌بی‌تی+ پروژه «پیکان آرت» نقاشی همجنس‌گرایانه بر روی پیکان اهدایی چائوسکو رهبر دیکتاتور رومانی استالینیست به محمدرضا پهلوی پادشاه دیکتاتور ایران کشید و از حزب مشروطه تا حزب رستاخیز ایران‌گرایان علیه این هنرمند سخن گفتند سکوت کردید!
چرا زمانی که علیرضا فاضلی‌منفرد توسط خانواده سر بریده شد و همه احزاب سیاسی همان روز خبر فاجعه موضع‌گیری کردند بعد سه روز و بعد آن همه فشار در یک توئیت تنها اعلام همدردی کردید و در هیچ یک از مصاحبه‌های خود حتی به آن اشاره نکردید! چرا زمانی زهرا صدیقی همدانی و الهام چوبدار دو فعال حقوق ال‌جی‌بی‌تی+ به اعدام محکوم شدند تنها به یک توئیت بسنده کردید و در هیچ یک از دیدارها و سخنرانی‌های بین‌المللی به نجات آن‌ها اشاره نکردید!
چرا زمانی که در گردهمایی بزرگ برلین در حمایت از خیزش انقلابی ژن، ژیان، ئازادی که جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ در آن تریبون داشت و از حقوق خود دفاع کرد و تیم متشکل سلطنت‌طلبان به صف جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ حمله کردند و حتی به یک ترنس قصد تجاوز داشتند سکوت کردید!
همچنین جای سوال است چه چرا بیش از یک سال است که تمام فعالان مشروطه‌خواه سلطنت‌طلب پهلوی‌گرا با عنوان بیمار جنسی و مزدوران گلوبالیسم علیه سخنرانان ال‌جی‌بی‌تی+ استیج برلین سخن پراکنی می‌کنند و شما با سکوت خود به آن‌ها مجوز دادید که این نفرت‌پراکنی را ادامه دهند!
حتی زمانی که میترا جشنی از اعضای کنونی حزب پادشاهی‌خواه «ایران نوین» که پیش از این با نام فرشگرد فعال بود نوع پوشش اعضای جامعه «ال‌جی‌بی‌تی+» را چپول بازی ضدفرهگی خواند نه تنها سکوت کردید بلکه بارها با اعضای فرشگرد با حضور میترا جشنی دیدار کردید! جدیدا هم همسر شما یاسمین اعتمادامینی نیز در اولین کنگره حزب ایران نوین با حضور میترا جشنی شرکت کرد و حتی به عنوان یک حزب لیبرال نتوانستید از جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ حمایت کرده و یا سخنان هموفوبیک را محکوم کنید!
واقعیت امر این است که آقای رضا پهلوی شما هیچوقت مدافع حقوق جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ نبودید که به آن ببالید! شما حتی در هیچ یک از مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های خود به زبان فارسی برای ایرانیان حتی یک جمله هم در حمایت از جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ بیان نکرده‌اید!
شما در سخنرانی قدرت مردم متحد گفتید که جمهوری اسلامی یک کارت بازی کهنه است و باید آن را عوض کرد! اکنون من به شما می‌گویم که آقای رضا پهلوی جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ کارت بازی شما نیست که در مجامع بین‌المللی بیایید برای این که خود را دموکرات نشان دهید از آن استفاده کنید چرا که در عمل برای جامعه ایران این مورد آشکار شده که شما مدافع حقوق ال‌جی‌بی‌تی+ نبودید و نیستید چرا که با سکوت خود عملا همراه و متحد این هموفوبیا شده‌اید!
هرچه روح‌الله خمینی در پاریس با شعار دفاع از حقوق زنان و دموکراسی و آزادی بیان در عمل با نظم منحوس ولایت‌فقیه نشان داد اعتقادی به آنان ندارد! شما هم در ایالات متحده و اروپا با شعار دفاع از فمینیسم و ال‌جی‌بی‌تی‌+ و در عمل با تقابل با آن‌ها نشان داده‌اید اعتقادی به آن ندارید!
راه رهایی حقوق جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ از دل دیکتاتوری مذهبی ولایت‌فقیه و دیکتاتوری سلطنتی پهلوی پیدا نمیشود بلکه در تقابل با هر نوع دیکتاتوری و اعتقاد به دموکراسی معتقد به کثرت گرایی سیاسی، ملی، فرهنگی، مذهبی، جنسی و جنسیتی پدیدار می‌شود و ما اعضای جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ نیز باید در این راه پیکار کرده و تلاش کنیم.