ادامه اعتصاب کارگران فولاد اهواز و راهپیمایی و برپایی تجمعات اعتراضی پرستاران و بازنشستگان

ظلم و ستم کافیه، سفره ما خالیه.
نه مجلس، نه دولت نیستند به فکر ملت
تا حق خود نگیریم از پای نمی نشینیم

 امروز دوشنبه چهارم دی ماه ۱۴۰۲ اعتصاب کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز وارد سومین روز خود شد. بازنشستگان فرهنگی و بازنشستگان کشوری ساکن استان تهران، مقابل ساختمان‌سازمان برنامه و بودجه و در چندین شهر دیگر به اعتراضات سراسری و پیگیرخود ادامه دادند. امروز همچنین بازنشستگان مخابرات در ده ها استان کشور در خیابان ها به راهپیمایی و برپایی تجمعات اعتراضی خود تداوم بخشیدند. پرستاران بیمارستان مهدیه تهران دست از کار کشیده و تجمع اعتراضی خود را برگزار کردند.

امروز دوشنبه ۴ دیماه ۱۴۰۲ کارگران گروه ملی فولاد اهواز در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان و ممنوع‌الورودی تعدادی از همکاران برای سومین روز متوالی اعتصاب کرده و دست به تجمع و راهپیمایی اعتراضی زدند.

درهای ورود و خروج شرکت همچنان در کنترل کارگران قرار داشته و راهپیمایی اعتراضی از محل شرکت تا میدان بقایی صورت پذیرفت. سپس کارگران در میدان بقایی-ابتدای جاده خرمشهر به تجمع خود ادامه دادند.

تجمع و راهپیمایی این کارگران با دادن شعارهایی از جمله « درود بر کارگر، مرگ بر ستمگر» همراه بود.

رفع محدودیت ورود به شرکت کارگران تعلیق شده و بازگشت به کار همکاران اخراج شده قبلی، همسان سازی دستمزدها برابر با کارگران شرکتهای فولادی همجوار، اجرای کامل و فوری طبقه‌بندی مشاغل، برکناری مدیرعامل فاسد و خلع مالکیت از بانک ملی و مشارکت کارگران در امر مدیریت شرکتی از جمله خواسته‌های اعلام شده‌ی کارگران است.

این کارگران در کانال تلگرامی خود نوشتند:

ما هزاران بار فریاد زدیم
اگر کارت یک نفر مسدود شود، درهای شرکت بسته خواهد شد!
ما مرعوب تهدید و فشارها نخواهیم شد.

باز هم می گوئیم:
رفع ممنوعیت ورود به شرکت کارگران تعلیق شده و بازگشت به کار کارگران اخراج شده قبلی.
همسان‌سازی دستمزد ها برابر دریافتی کارگران شرکت های فولادی همجوار.
اجرای کامل و فوری طبقه‌بندی مشاغل.
برکناری مدیرعامل فاسد و خلع مالکیت از بانک ملی.
مشارکت کارگران در امر مدیریت شرکتی که متعلق به خود ما است.

تازه آغاز راهیم؛
نبردی دشوار که وسوسه تسلیم در آن راه ندارد.

امروز دوشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۲، همچنین بازنشستگان فرهنگی و بازنشستگان کشوری ساکن استان تهران و چندین شهر دیگر به تجمعات و راهپیمایی اعتراضی خود ادامه دادند. این تجمعات در تهران در مقابل ساختمان‌سازمان برنامه و بودجه برگزار شد. این تجمع اعتراضی بصورت مشترک بین بازنشستگان کشوری، تأمین اجتماعی، صنایع فولاد و مخابرات استان تهران برگزار شد. در این تجمع جمع‌هایی از بازنشستگان سراسر کشور نیز حضور داشتند. تجمعات اعتراضی بازنشستگان فرهنگی و کشوری، در سایر شهرهای کشور از جمله در شهرهای قزوین، ایلام، ساری، کرمانشاه، اهواز و … نیز امروز صورت گرفت.

این بازنشستگان، با برگزاری تجمع اعتراضی، خواستار اجرای طرح همسانسازی حقوق و مزایا منطبق با وضعیت اقتصادی جاری در کشور و در نظر گرفتن امکانات و سایر مزایا از قبیل دسترسی به خدمات بیمه های تکمیلی جهت درمان، هستند.

افزایش قیمت کالاها و خدمات، سوءمدیریت در اداره کشور منجر به شکل گیری اعتراضات گسترده ای شده است.

امروز دوشنبه ۴ دیماه همچنین بازنشستگان مخابرات در اغلب استان‌های کشور از جمله در تهران، استان کردستان در شهرستان‌های سنندج، مریوان و بیجار، آذربایجان شرقی، خوزستان، اصفهان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، گیلان، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمانشاه، فارس، کرمان، همدان، لرستان، زنجان، مازندران، دزفول، و … در اعتراض به عدم‌ رسیدگی به مطالباتشان از جمله اجرای کامل آئین‌نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹ و رفع مشکلات بیمه درمانی، مطابق تجمعات هر هفته‌ی دوشنبه‌های اعتراضی، مجدداً مقابل شرکت مخابرات دست به تجمع زدند.

اعتراض، نسبت به اجرا نشدن طرح همسان‌سازی حقوق، اعتراض به اجرا نشدن مفاد آئین نامه استخدامی مصوب ۱۳۸۹ و همچنین محرومیت از حق استفاده از بیمه تکمیلی از جمله علل برگزاری اعتراضات بازنشستگان مخابرات است.

تجمع  اعتراضی بازنشستگان وبازماندگان وزارت نفت در مقابل ساختمان دو طبقه مناطق نفت‌خیز اهواز دیروز یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲برگزار شده بود. در این تجمع شعار هایی از جمله شعارهای زیر داده شد:
گرانی اسفبار  حاکم شده تو بازار
نه مجلس نه دولت نیستند به فکر ملت
دولت ورشکسته دشمن بازنشسته
با حیله و با نیرنگ صندوق رو غارت کردن
این تجمع ها در اعتراض به ادغام صندوق کارکنان وبازنشستگان صنعت نفت با صندوق تامین اجتماعی و سایر صندوق به لحاظ دارا بودن مالکیت خصوصی وعدم دریافت هر گونه بودجه از دولت صورت میگیرد.‌

در انتهای خبر گزارشی میدانی از تجمع بزرگ بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و فولادی در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه از منبع شورای بازنشستگان ایران آمده است.

همچنین امروز دوشنبه ۴ دی تجمع اعتراضی پرستاران بیمارستان مهدیه تهران به سطح نازل تعرفه ها و افزایش شدت کار و اضافه کاری اجباری و ارزان برگزار شد.

این شهروندان، نسبت به پرداخت نشدن فوق العاده خاص و متناسب نبودن هزینه تعرفه پرستاری در قیاس با توروم جاری در کشور، معترض هستند. 

گزارش میدانی از تجمع بزرگ و مشترک بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و فولادی در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه

دوشنبه ۴ دیماه ۱۴۰۲

« اتحاد اتحاد علیه ظلم و فساد » شعار کلیدی بازنشستگان کشوری و فولادی و تامین اجتماعی در چهارم دیماه همین شعار بود.

جمع کثیری از بازنشستگان حول این شعار در مقابل برنامه و بودجه تجمع اعتراضی را شکل دادند.
آنچه از زبان جمعیت حاضر فریاد زده میشد با آنچه که صاحبان بلندگو مد نظرشان بود فاصله زیادی داشت.
بازنشستگان  کشوری و تامین اجتماعی و…. شعار اتحاد می‌دادند که:

” دولت خیانت میکند، مجلس حمایت میکند.

عزا عزاست امروز، حقوق بازنشسته زیر عباست  امروز.

گرانی تورم ، بلای جان مردم

سفره ما خالیه، چای دبشتون عالیه

صندوقو غارت کردید، ما را بیچاره کردید

معلم زندانی آزاد باید گردد
کارگر زندانی آزاد باید گردد

متاسفانه بخش اندکی که خود را صاحب و لیدر تجمع جا زده اند با اعمال خشونت و تهدید سعی می‌کردند که مانع فریادهای اعتراضی و واقعی بازنشستگان شوند.
توجیه شان این بود که این شعارها سیاسی است و تجمعات ما صنفی است. ما برای مذاکره !!! آمده ایم و باید آنها را وادار کنیم که حرفهای ما را بشنوند!
جمعیت حاضر به درستی فریاد برآوردند که:
ظلم و ستم کافیه، سفره ما خالیه.
نه مجلس، نه دولت نیستند به فکر ملت
تا حق خود نگیریم از پای نمی نشینیم

بازنشستگان حرف دلشان را که از شرایط عینی شان برآمده بود در خیابان طنین انداز کردند و برای ادامه تجمعات اعتراضی هم پیمان شدند.

برگرفته از سايت اخبار روز