ياد آلبرت سهرابيان گرامی باد

او برای هم بندان جوان اش اميدآفرين بود. او پس از آزادی از زندان ، فعاليت های سياسی اش را پی گرفت و درارتباط با جنبش کارگری و درسنگر اين جنبش مبارزه اش را ادامه داد. سياست های سرکوبگرانه و خفقان حاکم برميهنمان اورا به خروج اجباری از کشور واداشت

اطلاعيه سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران به مناسبت درگذشت رفيق آلبرت سهرابيان :

ياد آلبرت سهرابيان گرامی باد

آلبرت سهرابيان ، عضو کميته مرکزی سازمان کارگران انقلابی ايران ( راه کارگر )، زندانی سياسی و مقاوم زمان شاه ، انسان آزاده واز فعالين سخت کوش جنبش کارگری ، پس از چند سال ابتلا به بيماری سرطان ، بالاخره در بامداد روز شنبه 21 شهريور 1383 ، برابر با 11 سپتامبر 2004 از ميان ما رفت و ما را با اندوهی بسيار ، تنها گذاشت.

آلبرت سهرابيان يکی از فعالين پرسابقه جنبش سنديکايي بود که در ارتباط با گروه « ساکا»  در زمان شاه دستگيرشد. مقاومت و ايستادگی او در آن سال های سخت دربرابر شکنجه گران ساواک و روحيه شاد و چهره هميشه خندان و سرشار از زندگی او برای هم بندان جوان اش اميدآفرين بود. او پس از آزادی از زندان ، فعاليت های سياسی اش را پی گرفت و درارتباط با جنبش کارگری و درسنگر اين جنبش مبارزه اش را ادامه داد. سياست های سرکوبگرانه و خفقان حاکم برميهنمان اورا به خروج اجباری از کشور واداشت. درسال های تبعيد کوشيد به سهم خود صدای جنبش کارگری ايران را بازتاباند. وحدت طلبی يکی از خصائل برجسته اش بود. او می کوشيد صداهای وحدت طلبانه را پرطنين کند و در آرزوی فشردن صفوف وحدت نيروهای آزاديخواه و چپ می زيست.

سازمان اتحادفداييان خلق ايران با اندوه فراوان از دست رفتن آلبرت را به خانواده گرامی او ، مبارزان و ياران و هم زنجيران او و به کميته مرکزی و تمامی اعضای سازمان کارگران انقلابی ايران ( راه کارگر ) صميمانه تسليت می گويد.

يادش گرامی باد !

سازمان اتحاد فداييان خلق ايران

24 شهريور 1383

14 سپتامبر2004