عليه اعدام بپاخيزيم

سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران بر اين باور است که تنها با اعمال قدرت مردم، جمهوری اسلامی را می توان به لغو احکام اعدام واداشت. اين رژيم نابهنگام و نا همگام با زمان، که از اعماق قرون وسطی سر بر آورده است، تا زمانی که پابرجاست، از سرکوب و اعدام دست برنخواهد داشت

اطلاعيه سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

عليه اعدام بپاخيزيم

بر اساس اطلاعيه کومه‌له-سازمان انقلابي زحمتکشان کردستان ايران، اسماعيل محمدي ٣٨ ساله، متاهل با پنج فرزند، در تاريخ  یازده تير ۱٣٨٣ به جرم هواداري از کوموله به اعدام محکوم شده و اکنون در انتظار اجراي حکم در زندان بسر مي برد.

کردستان يکي از مناطقي است که جمهوري اسلامي بيشترين جنايات و گسترده ترين و خشن ترين سرکوبگريها را عليه مردم آن اعمال کرده است. در اين منطقه اعدام هاي سياسي  کماکان ادامه دارد. تنها در دو سال گذشته حدود ده تن از وابستگان حزب دمکرات کردستان ايران و کومه‌له- سازمان انقلابي زحمتکشلان کردستان ايران، به جوخه هاي مرگ سپرده شده اند. در اين ميان اعدام سعيد کنعان  در نخستين روزهاي ورود بازرسان حقوق بشرسازمان ملل و زماني که گروه تحقيق اين سازمان در حال بررسي بازداشت هاي خودسرانه و غير قانوني بود، صورت گرفت. جمهوري اسلامي با اين جنايت به مردم ايران و جهانيان بار ديگر اعلام کرد که براي حقوق بشر و قوانين بين المللي ارزشي قائل نيست .

سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران بر اين باور است که تنها با اعمال قدرت مردم، جمهوري اسلامي را مي توان به لغو احکام اعدام واداشت. اين رژيم نابهنگام و نا همگام با زمان، که از اعماق قرون وسطي سر بر آورده است، تا زماني که پابرجاست، از سرکوب و اعدام دست برنخواهد داشت.

گرچه گام نخست براي برچيده شدن بساط سرکوب و اعدام در ايران، بزير کشاندن اين حکومت مرگ و نيستي است، اما تا آن زمان هم، با فشار اعتراضات گسترده  و همه گير، مي توان آن را به عقب نشيني واداشت. اين رژيم نشان داده است که زبان زور را خوب مي فهمد و هر زمان و هر کجا که نيروي وسيع ملي و بين المللي عليه اين بيدادگري ها گام پيش نهاده اند، اين حکومت قدم به عقب گذاشته است. از اين رو ما همه احزاب ، سازمانها و تشکل هاي سياسي و نهادهاي دمکراتيک و مجامع دفاع از حقوق بشر و همه هموطنان آزاديخواه را فرامي خوانيم تا با تمامي امکانات به مقابله با اعدام، و بويژه در لحظات کنوني با اعدام اسماعيل محمدي و آزادي تمامي زندانيان سياسي بپاخيزند.

 سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران

٣ شهريور ١٣٨٣ / ٢٣ اگوست ۲٠٠۴