هشدار: توطئه جمهوری اسلامی علیه روزنامه نگاران

اولا معلوم نیست از چه زمانی ارگان‌های امنیتی جمهوری اسلامی متهمان را، آن هم افرادی که با استکبار جهانی و با دشمن خارجی در ارتباط‌اند، دستگیر نمی‌کند، احضار می‌نماید. ثانیا در حالی که دستگیر شدگان قبلی نامشان اعلام شده است، روشن نیست چرا نام افراد احضار شده و فردی که به خارج گریخته است، مخفی نگاهداشته می‌شود. و بالاخره مردم نمی‌دانند که چرا روزنامه نگاران در حالی که خارج از زندان علیه جمهوری اسلامی نقشه می‌کشند، چه می‌شود که به محض دستگیری متوجه گمراهی خود می‌شوند و می‌خواهند مردم را نیز مطلع و هوشیار کنند!

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

هشدار! توطئه جمهوری اسلامی علیه روزنامه نگاران!

چندی است که تهاجم به روزنامه نگاران، دستگیری و زندانی کردن آنان و انتشار اخبار جعلی که رنگ و بو و آرم و نشان ارگان‌های امنیتی جمهوری اسلامی را بر پیشانی خود دارد، شدت گرفته است. وزارت اطلاعات در آخرین اطلاعیه‌ای که دیروز صادر کرده است، ضمن برشمردن اتهامات همیشگی نوشته است که «در ادامه روند تحقیقات، تعدادی دیگر از افراد متصل به شبکه، احضار شده و از آن‌ها بازپرسی به عمل آمده،…….. ضمنا از دیگر عناصری که در لیست احضار یا بازداشت قرار داشتند چهار نفر متواری شده‌اند که یک نفر از آن‌ها با خروج غیرقانونی از مرزهای کشور، به خارج فرار کرده است.» همچنین در این اطلاعیه افزوده شده است که: «وابستگی سران شبکه به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و خیانت‌های آن‌ها به مردم و به عناصر بازداشت ‌شده، چنان است که تعدادی از اعضای شناسایی شده‌ شبکه، تقاضا کرده‌اند اطلاعات و تجربیات خود از این شبکه را بازگو و منتشر نمایند تا هشداری برای سایرین باشد.»رد پای توطئه در این اطلاعیه به روشنی منعکس است. اتهام روزنامه نگاران: «ارتباط با شبکه‌های ماهواره‌ای استکبار جهانی» است. از میان احضار شدگان «۴نفر بدون نام فراری شده‌اند. یکنفر از آن‌ها هم بدون ذکر مشخصات به خارج کشور گریخته است» و در انتهای آن صحبت از تقاضای داوطلبانه بازداشت شدگان شده است که برای آگاه کردن مردم اطلاعات و تجربیات خود از این شبکه را بازگو و منتشر نمایند.بنابراین اولا معلوم نیست از چه زمانی ارگان‌های امنیتی جمهوری اسلامی متهمان را، آن هم افرادی که با استکبار جهانی و با دشمن خارجی در ارتباط‌اند، دستگیر نمی‌کند، احضار می‌نماید. ثانیا در حالی که دستگیر شدگان قبلی نامشان اعلام شده است، روشن نیست چرا نام افراد احضار شده و فردی که به خارج گریخته است، مخفی نگاهداشته می‌شود. و بالاخره مردم نمی‌دانند که چرا روزنامه نگاران در حالی که خارج از زندان علیه جمهوری اسلامی نقشه می‌کشند، چه می‌شود که به محض دستگیری متوجه گمراهی خود می‌شوند و می‌خواهند مردم را نیز مطلع و هوشیار کنند! امروز نیروهای آگاه جامعه نسبت به این گونه برنامه‌های حکومت، اطلاعات کافی بدست آورده‌اند. کم نیستند افرادی که تحت فشار و شکنجه به اعتراف علیه خود و آرمانشان وادار شده اما به محض خروج از کشور شرایطی را، که به این کار وادار شده‌اند، افشا کرده‌اند. جمهوری اسلامی خود نیز به این امر آگاهی دارد و هدفش از این توطئه‌ها تغییر کرده است. هدف اصلی حکومت در شرایط کنونی فریب مردم نیست. ارعاب جامعه است. هدف به تسلیم کشاندن روزنامه نگاران و نویسندگان و روشنفکران کشور است تا تیغ وابستگی به استکبار و ارتباط با «دشمن» را بر گردن خود حس کنند و از خط قرمزهای حکومت پا فرا‌تر نگذارند و نسبت به بی‌عدالتی‌ها و دزدی‌ها و سرکوب گری‌های این رژیم مهر سکوت بر لب بزنند.اتهامات جمهوری اسلامی واهی و ساختگی است. تا زمانی که گردش اطلاعات آزاد نباشد هیچ ادعائی از حکومت علیه مخالفین پذیرفته شده نیست. حکومتی که تا کنون بار‌ها زندانیان را شکنجه کرده تا علیه خود و آرمانشان شهادت دهند، حکومتی که سردمدارانش یا دزد‌اند یا شریک دزد، حکومتی که مقامات اصلی آن حتی علیه یکدیگر توطئه می‌کنند، ادعای چنین حکومتی و نهادهای آن، بی‌ارزش و بی‌اعتبار است. ما بر این باوریم که نهادهای امنیتی رژیم می‌خواهند در آینده برخی از این روزنامه نگاران را، تحت فشار به اعتراف در رسانه‌های حکومتی مجبور کنند. و در ‌‌نهایت حکومت بستگی به برنامه‌های توطئه گرانه‌اش، مجازات هائی را برای دستگیر شدگان اعمال نماید.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران ضمن محکوم کردن رفتار حکومت جمهوری اسلامی با روزنامه نگاران، نسبت به توطئه نهادهای امنیتی رژیم علیه دستگیر شدگان هشدار می‌دهد و از همه جریانات سیاسی و تشکل‌های مدافع حقوق بشر می‌خواهد که نسبت به نقشه‌های سرکوبگرانه حکومت هوشیار باشند و نگذارند نهادهای امنیتی نقشه توطئه آمیز خود را به اجرا گذارد

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

چهارشنبه دوم اسفند ماه ۱۳۹۱ برابر ۲۰ فوریه ۲۰۱۳