به اعدام دو هموطن عرب اعتراض کنیم، علیه گسترش اعدام، فعال تر مبارزه کنیم

خطر اعدام سیاسی در ایران و در میان فعالان سیاسی مخالف در زندانهای بیشمار جمهوری اسلامی، هر چند برای همه بدون تبعیض وجود دارد، اما در میان فعالان سیاسی در مناطق ملی، بسیار گسترده تر است. کافی است تشدید ارعاب در دستور حکومت قرار گیرد، تا تعدادی از زندانیان سیاسی و فعالان مخالف حکومت در مناطق ملی به جوخه مرگ سپرده شوند

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

به اعدام دو هموطن عرب اعتراض کنیم!

علیه گسترش اعدام، فعال تر مبارزه کنیم!

بر اساس اخبار منتشر شده، 2 تن از هموطنان عرب خوزستانی به نام های هاشم شعبانی و هادی راشدی به جوخه مرگ سپرده شدند. این دو تن چند روز پیش اعدام شده اند، اما دیروز چهارشنبه مسئولان حکومتی خبر مرگ آنان را به خانواده هایشان اعلام کرده اند. این دو تن از ساکنان رامشیر (خلفیه) بودند. شغلشان آموزگاری و جرمشان ایجاد انجمن فرهنگی الحوار (گفتگو) بوده است. هاشم شعبانی و هادی راشدی جزو گروه پنج نفره‌ محکوم به اعدام در شعبه‌ دوم دادگاه انقلاب اهواز بوده اند. سایر اعضای این گروه، محمدعلی عموری نژاد، جابر آلبوشوکه و مختار آلبوشوکه نیزبه اتهام “محاربه با خدا، مفسد فی الارض و تبلیغ علیه‌ نظام و اقدام علیه‌ امنیت ملی” به اعدام محکوم شده‌اند.

پرونده اعدام و جنایت طی سی و پنج ساله گذشته در ایران با گذشت زمان قطورتر شده است. بالاترین رقم افرادی که در ایران به جوخه مرگ سپرده می شوند، علاوه بر فعالان سیاسی، دست اندرکاران دون پایه مواد مخدر.بوده است، اما علیرغم اعدام و کشتارهای حکومت، نه صدای معترضان و فعالان سیاسی خاموش شده و نه از حجم استفاده از مواد مخدر کم شده است. در زمینه سیاسی، به رغم تشدید سرکوب و اعدام هر روز نیروهای بیشتری به صف مخالفان حکومت پیوسته و در رابطه با مواد مخدر نیز، به برکت باندهای درون جمهوری اسلامی، امروز در هر دقیقه فقط 2 کیلوگرم مواد مخدر کشف می شود. اما عطش ریختن خون، جمهوری اسلامی را رها نکرده و باز برای ارعاب و ارشاد هر روز تعداد بیشتری را به جوخه مرگ می سپارد.
خطر اعدام سیاسی در ایران و در میان فعالان سیاسی مخالف در زندانهای بیشمار جمهوری اسلامی، هر چند برای همه بدون تبعیض وجود دارد، اما در میان فعالان سیاسی در مناطق ملی، بسیار گسترده تر است. کافی است تشدید ارعاب در دستور حکومت قرار گیرد، تا تعدادی از زندانیان سیاسی و فعالان مخالف حکومت در مناطق ملی به جوخه مرگ سپرده شوند. این سیاست بدون واکنش نیرومند و متحدانه نیروهای مخالف اعدام متوقف نخواهد شد. امروز جمهوری اسلامی بیش از هر دوره ای خواهان ایجاد رابطه با غرب برای کاستن از دامنه تحریم هاست. تحریمها علاوه بر فشار زیادی که به مردم وارد کرده است، جمهوری اسلامی را نیز در تنگا قرار داده و از ادامه آن احساس خطر می کند. این نیاز حکومت به رابطه با غرب در صورتی که با تشدید فعالیت عملی نیروهای طرفدار حقوق بشر و افشای جنایت های حکومت -به ویژه در خارج کشور- مواجه شود، امکان عقب نشاندن جمهوری اسلامی وجود دارد. به هر میزان که فعالیت علیه اعدام و سرکوب در داخل و خارج کشور گسترده تر و نیرومند تر شود، به همان میزان حکومت مجبور به عقب نشینی خواهد شد.
کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران با اعلام انزجار از اعدام دو هموطن عرب خوزستانی، هاشم شعبانی و هادی راشدی، از همه نیروهای سیاسی و مدافعان حقوق بشری می خواهد که برای نجات جان صدها تن از هموطنانی که در صف مرگ چشم انتظار اعدام روزشماری می کنند، از هیچ تلاشی دریغ نورزند. مسئول اصلی این جنایت ها جمهوری اسلامی، شخص ولی فقیه و رئیس قوه قضائیه حکومت است. اما جنایت حاکمان و دست انرکاران اصلی رژیم از بار مسئولیت ما در قبال مقابله با جنایت کم نمی کند. بی تفاوتی و کم کاری مجموعه ما طرفداران آزادی نیز در جایگاه خود داوری خواهد شد و تاریخ قضاوت خوبی نسبت به کم کاری ما نخواهد نمود.

کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران

۱۰ بهمن ۱۳۹۲ – ۳۰ ژانويه ۲۰۱۴