متحد و یکپارچه به سرکوب زندانیان سیاسی اعتراض کنیم

در حالی که حکومت در مناقشه اتمی و بعد از تحمیل خسارات جبران ناپذیر به مردم و کشور، و بر اثر تحریم و تهدید خارجی مجبور به عقب نشینی و پذیرفتن تقریبا همه شروط دول غربی شده است، در داخل کشور هم چنان بر ادامه سیاست سرکوب تاکید دارد

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

متحد و یکپارچه به سرکوب زندانیان سیاسی اعتراض کنیم!

یورش به زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین، نشانه دیگری از ورشکستگی رژیم!

بنا بر اخبار ی که از سوی خانواده های زندانیان منتشر شده است، صبح روز پنجشنبه تعداد زیادی از ماموران سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی همراه با گارد زندان به بهانه بازرسی به بند ۳۵۰ اوین یورش برده و به تخریب وسائل و ضرب و شتم زندانیان پرداخته اند. سرکوبگران زندانیان معترض را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده اند. همه شواهد حاکی است که آن ها با قصد سرکوب به درون زندن رفته و با باتوم و مشت و لگد به جان زندانیان افتاده اند. گزارش ها از زخمی شدن تعداد زیادی از زندانیان و انتقال 32 نفر از آن ها به سلو ل های انفرادی خبر داده اند.
یورش به زندانیان بند ۳۵۰ نشاندهنده عزم حکومت در ادامه سیاست سرکوب در داخل در عین کوتاه آمدن در خارج و در مقابل فشار دولت های غربی است. در حالی که حکومت در مناقشه اتمی و بعد از تحمیل خسارات جبران ناپذیر به مردم و کشور، و بر اثر تحریم و تهدید خارجی مجبور به عقب نشینی و پذیرفتن تقریبا همه شروط دول غربی شده است، در داخل کشور هم چنان بر ادامه سیاست سرکوب تاکید دارد، . جمهوری اسلامی هنوز از سرنوشت مستبدان سرنگون شده درسی نیاموخته و حاضر به عقب نشینی در برابر خواست های به حق مردم برای آزادی زندانیان سیاسی و پایان دادن به سرکوب و اعدام مخالفان نیست.

جمهوری اسلامی در تمام طول حیات خود هر گاه که در عرصه بین المللی با شکست مواجه شده و مجبور به دادن امتیازی شده است، تلاش نموده است که انتقام شکست خود را از مردم ایران بگیرد. بعد از سرکشیدن جام زهر شکست در جنگ با عراق و پذیرفتن طرح صلح سازمان ملل، اولین کاری که کرد، هزاران زندانی سیاسی در زندان های سراسر کشور را در عرض مدت کوتاهی به جوخه های مرگ سپزد. امروز نیز که دیگر قادر به ادامه سیاست تنش با خارج و کشمکش بر سر برنامه اتمی خود نیست، و مجبور به عقب نشینی شده است، دوباره بندهای دربسته زندان را به عرصه خودنمایی خود علیه مخالفان تبدیل کرده است.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران یورش حکومت جمهوری اسلامی به زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین را شدیدا محکوم می کند و از مجامع بین المللی و نهادهای مدافع حقوق بشر می خواهد که از هر طریق ممکن به تعرض آشکار بر زندانیان بند ۳۵۰ اوین اعتراض نمایند. ما از همه نیروهای آزادیخواه انتظار داریم که در دفاع از حقوق اولیه و انسانی زندانیان در حکومت بی قانون و ضد بشر جمهوری اسلامی، از هیچ تلاشی فروگذار نکنند و با دامن زدن به کارزار دفاع از زندانیان سیاسی، به مقابله با ادامه خودکامگی حکومتگران جمهوری اسلامی برخیزند. بدون یک مبارزه متحد، کشور ما روی آزادی را نخواهد دید. متحد و یکپارچه خواستار آزادی زندانیان سیاسی و پایان دادن به محو حقوق اولیه آنان شویم!

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

۲۹ فروردین ۱۳۹۳ – ۱۸ آوریل ۲۰۱۴