هجوم نیروهای حکومتی و کشتار مردم در کردستان ترکيه را محکوم می کنيم

اما برکسی پوشيده نمانده است که عليرغم بيانات رسمی، تضعيف و نابودی جنبش ملی کرد چه در سوريه و چه در ترکيه، هدف اصلی سردمداران دولت ترکيه است و اين در حالی است که افکار عمومی در جهان شاهد و همراه فداکاريهای پيشمرگان و رزم آوران کرد عليه دولت اسلامی است. اين رفتار دولت ترکيه، دهن کجی آشکار به اين مقاومت و تضعيف آن است

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

هجوم نیروهای حکومتی و کشتار مردم در کردستان ترکيه را محکوم می کنيم

مقاومت مردمی در مقابل تهاجمات حکومتی پيروز است
تحرکات و اقدامات گسترده روزهای اخير نيروهای ارتش ترکيه، نشان از ادامه سياست‌های جنگ افروزانه و متجاوزانه دولت ترکيه دارد که بويژه پس از دو انتخابات اخيرمجلس درترکيه، از هرچه مردمی‌تر شدن جنبش خلق‌ها و حقانيت آن در ديگر بخشهای جامعه ترکيه، به هراس افتاده است.
شکی نيست که موفقيت اتنخاباتی نيروهای حامی حقوق دمکراتيک خلق‌ها و نيزديگر ارزش‌های چپ و دمکراتيک، عليرغم همه مشکلات و موانع وايجاد شده چون جو رعب و وحشت، بمب گذاری و ترور، غيرقابل تحمل برای دولت اردوغان و پيامی آشکار عليه سياست‌های آن بود.
“انتقام” حکومت ترکيه از مردم و ملت کرد در کردستان ترکيه، به بهانه مقابله با “پ.ک.ک” ، متاسفانه روز بروز ابعاد هر چه فاجعه آميزتری به خود می گيرد.
در روزهای اخير بسياری از مناطق کردستان ترکيه، از جمله مناطق خود مدیریتی دیاربکر، ماردین، شیرناک، بوتان، سور، کرپوران، جزیره و نصبین با استفاده از نيروئی گسترده و تجهيزات گوناگون، مورد هجوم قرار گرفته اند. در اين شهرها و روستاها، مردم بی دفاع و بويژه کودکان از طرف نيروهای نظامی ترکيه آماج حملات و تهاجمات ضد انسانی قرار گرفته اند. اعلام وضعيت اضطراری، حکومت نظامی و دستور تخليه در مناطق گسترده و محاصره آنها، وضعيت ساکنان را با توجه به فصل سرما، در آستانه فاجعه ای بشری قرار داده است.
ارتش ترکيه به مثابه بازوی حکومت ترکيه، تمامی مردم، جنبش و خواسته های حق طلبانه آنها را نشانه رفته است و با استفاده از وضعيت منطقه، نيات ديرين و رويای شکست مقاومت مردم را بار دگر به امتحان گذاشته است.
تحولات اخير منطقه و قرار گرفتن ترکيه در ائتلاف “اسلامی”، تنش با روسيه و … از جمله تلاشهای دولت ترکيه برای پوشاندن چهره واقعی خود در معادلات جاری است اما برکسی پوشيده نمانده است که عليرغم بيانات رسمی، تضعيف و نابودی جنبش ملی کرد چه در سوريه و چه در ترکيه، هدف اصلی سردمداران دولت ترکيه است و اين در حالی است که افکار عمومی در جهان شاهد و همراه فداکاريهای پيشمرگان و رزم آوران کرد عليه دولت اسلامی است. اين رفتار دولت ترکيه، دهن کجی آشکار به اين مقاومت و تضعيف آن است
سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران، ضمن همدردی عميق با بازمندگان قربانيان جنايت‌های دولت ترکيه و همراهی با جنبش حق‌طلبانه ملت کرد در کردستان ترکيه، بار دگر تنفر و انزجار خود را از سياست ضد دمکراتيک دولت حاکم عليه جنبش عادلانه مردم در کردستان ترکيه را اعلام می دارد و آن را محکوم می کند و در عين حال از مجامع بين‌المللی، همه نيروهای مترقی و آزاده می خواهد که عليه اين اقدامات دولت ترکيه واکنش جدی نشان داده و خواهان قطع اين لشکرکشی و کشتار گردند.
کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران
۶ دی ۱٣۹۴ – ۲۷ دسامبر 2015