در حمایت از آقای محمد صدیق کبودوند فعال حقوق بشر

محمد صدیق کبودوند نامی پر آوازه در عرصۀ دفاع از حقوق بشر در کردستان ایران است که در سطح جهانی به خاطر مقاومتش در زندان و ایستادگی مثال زدنیش در برابر زورگوئی‌های ر‌ژیم جمهوری اسلامی شناخته شده و بسیاری از نهادهای بین‌المللی به همین خاطر از او بارها تجلیل کرده و اکنون یک صدا خواستار آزادیش هستند

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

در حمایت از آقای محمد صدیق کبودوند فعال حقوق بشر

محمد صدیق کبودوند در پی یک دوره اعتصاب غذا در بیمارستان بستری است. اگر وضعیت به همین منوال پیش برود با تاسف باید گفت خطر مرگ جان یکی از شریفترین و پیگیرترین مدافعان حقوق بشر در ایران را تهدید میکند. تا دیر نشده و فاجعه ازدست دادن او به وقوع نپیوسته است، باید تلاش کرد تا جمهوری اسلامی دست از سر این انسان مبارز بردارد و او را آزاد کند.
محمد صدیق کبودوند نامی پر آوازه در عرصۀ دفاع از حقوق بشر در کردستان ایران است که در سطح جهانی به خاطر مقاومتش در زندان و ایستادگی مثال زدنیش در برابر زورگوئی‌های ر‌ژیم جمهوری اسلامی شناخته شده و بسیاری از نهادهای بین‌المللی به همین خاطر از او بارها تجلیل کرده و اکنون یک صدا خواستار آزادیش هستند. آقای کبودوند از دهم تیرماه ۱۳۸۶، بازداشت و زندانی شده ‌است.

او در بیدادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به جرم تأسیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به ۱۰ سال زندان و به اتهام تبلیغ علیه نظام به دلیل ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی و از جمله نوشتن نامه به کوفی عنان، دبیرکل پیشین سازمان ملل و تشریح جنایت‌های رژیم به یک سال حبس محکوم شده است. اوهمچنین مدیرمسئول و سردبیر هفته‌نامه پیام مردم بود که به دو زبان کردی و فارسی در تهران و مناطق کردنشین منتشر می‌شد. این هفته نامه در سال ۱۳۸۳ توقیف و آقای کبودوند پس از بازداشت در سال ۱۳۸۶، به دلیل فعالیت در آن به تحمل شش ماه حبس و لغو پروانه انتشار محکوم شد.

پریناز باغبان حسنی، همسر آقای کبودوند اخیرا در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی با اشاره به آخرین وضعیت همسرش گفت: “براثر اعتصاب غذا پتاسیم خون آقای کبودوند کم شده و پزشکان احتمال ایست قلبی می‌دهند، اما مسئولان تاکنون هیچ پاسخی به خواسته‌های ما نداده‌اند. آقای کبودوند ۹ سال از حکم خود را گذرانده و یک سال باقی مانده شامل آزادی می شود، اما اگر مسئولان بخواهند و برایشان جان انسان‌ها مهم باشد، می‌توانند کاری بکنند.” با اینهمه رهبران کینه‌جوی نظام همچنان لجوجانه به هزاران درخواست برای آزادی وی که حق طبیعی اوست پاسخ منفی می‌دهند و قصد جان او را داراند.
ما رژیم اسیر کش جمهوری اسلامی را مسول وخامت حال این زندانی می‌دانیم و خواستار تشدید فشار بر دستگاه حاکمه ایران جهت آزادی اوهستیم.

کمیته مرکزی سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

15  خرداد ۱٣۹۵ – 4 ژوئن 2016