کشتار و جنايت در کردستان توسط جمهوری اسلامی ادامه دارد

ايجاد فضای جنگی و از آن طريق سرکوب وسيع مقاومت تاريخی مردم در کردستان، سياستی بوده است که که رژيم جمهوری اسلامی از بدو حيات ننگين خود و تا کنون دنبال کرده است لازم است که همه نيروهای آزاديخواه، متحد و همصدا در برابر اين سرکوبگریها و جنايات ايستادگی کرده و رژيم را وادار به عقب نشينی کنند.

اطلاعيه کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران :

کشتار و جنايت در کردستان توسط جمهوری اسلامی ادامه دارد

بنا به اطلاعيه رسمی حزب کومه له کردستان ايران (سازمان انقلابی زحمتکشان کردستان ايران – کومه له)، جمعی از پيشمرگان و اعضای تشکيلات مخفی اين حزب، روز جمعه دوم تيرماه 1396 ( 23 ماه ژوئن 2017) در سنندج مورد تهاجم نيروهای رژيم قرارگرفتند که منجر به درگیری شديد شد. طی اين درگيری سه تن از اعضا و پيشمرگان کومه له به نام‌های  “صباح حسین پناهی”، “حامد سیف پناهی” و “بهزاد نوری” جان باختند.

پس از حمله منسوب به داعش در تهران، متاسفانه همانگونه که پیش‌بینی می‌شد، رژيم جنايتکار جمهوری اسلامی به بهانه مقابله با “تروريسم” به سرکوب و جنايات خود پوشش مذهبی داده و قصد دارد افکار عمومی را منحرف کند. ايجاد فضای جنگی و از آن طريق سرکوب وسيع مقاومت تاريخی مردم در کردستان، سياستی بوده است که که رژيم جمهوری اسلامی از بدو حيات ننگين خود و تا کنون دنبال کرده است لازم است که همه نيروهای آزاديخواه، متحد و همصدا در برابر اين سرکوبگریها و جنايات ايستادگی کرده و رژيم را وادار به عقب نشينی کنند.

يکی ديگر از سياست‌های رژيم، تحت فشاردادن خانواده‌های فعالين سياسی و مدنی است. بنا به اخبار رسيده، پس از اين عمليات، رژيم دست به دستگيري‌های وسيعی زده است. تعدای از افراد خانواده حسين پناهی و به ويژه انور حسين پناهی فعال مدنی باسابقه در زمره دستگيرشدگان هستند. در اين رابطه و به دنبال فراخوان يکی از اعضای خانواده حسين پناهی، حرکتی برای افشا اين دستگيري‌ها و فشار روی جمهوری اسلامی برای آزادی هر چه سريعتر آنان در حال شکل گيری است. ما ضمن حمايت از اين گونه تلاش‌ها، از همه آزاديخواهان و نيز نهادهای مدافع حقوق بشر می خواهيم ضمن محکوم کردن اين دستگيريها از هرگونه تلاش برای رساندن صدای اسیران دربند و خانواده آنها فروگذاری نکنند.

ما ضمن همراهی و همدردی با خانواده جانباختگان حزب کومه له ، صميمانه به رهبری و اعضا و پيشمرگان اين حزب تسليت گفته و خود را درکنار و همراه آنها می‌دانيم و ايمان راسخ داريم که مبارزه متحدانه همه مردم در سراسر ايران به شمول جنبش ملی – دمکراتيک در کردستان، برای کسب آزادی، دمکراسی و عدالت سرانجام پيروز خواهد بود.

کميته مرکزی سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران

26 ماه ژوئن 2017

5 تيرماه 1396