در مرگ زحمتکشان کسی پاسخگو نیست

اما این بار مزدوری «آتش باختیار» انسان زحمتکشی را بقتل رساند وخانواده ای را داغدار کرد تا فرمان “آقا “را اجابت کند ، مسلما  آتش باختیارمزدور در آن ساعت نیمه شب  در حین عبور از خیابان‌ها، کارتن خواب‌ها، معتادها و زباله‌گردها را مشاهده کرده اما زندگی این انسان‌ها برای این مزدوران و اربابانشان اهمیتی دارد. 

یدالله بلدی

در مرگ زحمتکشان کسی پاسخگو نیست

به‌مناسبت مرگ پاکبان زخمتکش به‌دست مزدور«آتش به‌اختیار»

یدالله بلدی

در سرزمین ستمدیده ما دردها و رنج‌های فراوانی زندگی مردم را فراگرفته و جامعه هر روز در بحران‌های عمیق‌تری فرو می‌رود. در جامعه نه تنها رژیم برای جان انسان‌ها ارزشی قائل نیست، بلکه خود عامل  مرگ و قربانی شدن انسان‌ها است . این حاکمیت در خیابان‌ها، تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم را به گلوله می‌بندد، یا کولبرانی را که از فرط فقر و بیکاری به‌این شغل خطرناک روی آورده اند، در کوه‌های  صعب العبور و یخ زده کردستان مستقیما مورداصابت گلوله پاسداران جهل و جنایت  قرار می‌دهد. سوخت‌بران فقیر بلوچ را نیز در حین سوخت‌بری به گلوله می‌بندد. روزی نیست که در میان مشکلات روز‌افزون کارگران مانند اخراج، بیکاری، کمبود در آمد و دوری از خانواده‌ها، خبر کشته شدن کارگران در سقوط از بلندی یا فروریختن آوار بر سر کارگران و یا سوحتن در حین کار شنیده نشود که پیامد آن  فقیر‌تر شدن و درمانده‌تر شدن خانواده‌هایشان است.

در ساعت ۲ بامداد بیستم بهمن ماه یکی از پاکبانان در روی «پل نیایش» در تهران مشغول نظافت بوده، که یکی از مزدوران ولایت فقیه براساس فرمان رهبر« فرزانه»، «آتش به‌اختیار» پاکبان زحمتکش را از روی پل به پائین پرتاب کرد و او را به‌قتل رساند. در علت این جنایت مانند استذلال تمام مزدوران خامنه‌ای  چنین توجیه می‌کند که «فکر می‌کردم می‌خواهد پرچم را از روی پل بردارد یا به‌سرقت ببرد». سپس قاتل خونسردانه سوار اتومبیل شده و از محل حادثه دور می‌شود این اقدام جنایتکارانه نشانگر قدرت و بیرحمی «مزدوران» خامنه‌ای است که خود را مالک جان مردم می‌دانند رفتار این آتش به‌اختیاران شباهت بسیاری با اقدامات جنایتکارانه نازی‌های زمان هیتلردر آلمان، فاشیست‌های دوران موسولینی در ایتالیا و فالانژهای اسپنانیا در زمان فرانکو دارد که انسان‌ها را در خیابان به‌قتل می‌رساندند.

پاکبانان زحمتکش که مردم هر روز با چهره تکیده و خسته آنان مواجه می‌شوند و بعضی آز آنان از تحصیلات عالیه نیز برخوردارند، در زمستان و تابستان، شبانه روز به نظافت خیابان‌ها، پیاده روها، کوی‌ها و پارک‌ها مشغول‌اند، روزانه کوهی از زباله را جمع آوری می‌کنند و در دوران کار توانفرسای خود که با مواد آلوده سروکار دارند، در معرض ابتلا  به‌انواع بیماری‌های پوستی و تنفسی قرار دارند.  این خدمتگذاران صادق جامعه که با در آمد ناچیز خود هزینه‌های حداقل زندگی خانواده را تامین می‌کنند و تاکنون نیز عده‌ای از پاکبانان در حین کار در نیمه‌شب‌ها در اثر برخورد با اتومبیل‌ها جان خو درا از دست داده اند. اما این بار مزدوری «آتش باختیار» انسان زحمتکشی را بقتل رساند وخانواده ای را داغدار کرد تا فرمان “آقا “را اجابت کند ، مسلما  آتش باختیارمزدور در آن ساعت نیمه شب در حین عبور از خیابان‌ها، کارتن خواب‌ها، معتادها و زباله‌گردها را مشاهده کرده اما زندگی این انسان‌ها برای این مزدوران و اربابانشان اهمیتی دارد.